امروزه محیط پویای خدمات، امتیازی برای بازاریابی موثر محسوب می شود. گرچه هنوز هدایت عملیات کارآمد مهم است. اما دیگر برای موفقیت کفایت نمی کند. ضروری است محصولات خدماتی براساس نیاز مشتریان طراحی شده، واقع بینانه قیمت گذاری شوند. از این رو رقبای جدیدی در بازارها، خدمات خود را بر روی بخش های خاص بازار و در راستای قیمت ها، تلاش های ارتباطی و تحویل متمرکز کرده اند، بدون آنکه سعی کنند نیازهای همه مردم را در نظر بگیرند . آیا مهارت های بازاریابی شرکت های تولیدی مستقیما قابل انتقال به سازمان های خدماتی هستند؟ پاسخ منفی است(41). وظایف مدیریت بازاریابی در بخش خدمات، از جهات اصلی متفاوت است.همان گونه که مشاهده می کنید کارکنان به دلیل ماهیت جدا ناپذیر خود از ارائه خدمت، در بازاریابی خدمات قرار گرفته اند درحالی که سایر عناصر آمیخته بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات مشترک هستند. کارکنان به عنوان کسانی که خدمات را به مشتریان سازمان های ورزشی ارائه می دهند جزئی جداناپذیر از سازمان های خدماتی می باشند.                                 

Written by