منابع مقاله درباره برج میلاد، مدیریت کیفیت، برج میلاد تهران

دانلود پایان نامه

خوشبختانه در منطقه پلاتو ببور منطقه ای تاریخی قطعه زمینی بود که از زمان تخریب تعداد زیادی از خانه های فرسوده آپارتمانیدر دهه 1930 بلا استفاده مانده بود استقرار مرکز در قلب پاریس اقدامی بود متهوارنه و هم عملی ((اوپلاتویبو)) که در زمان فرانسه به معنی زیباست بیش از سی سال بود که به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گرفت. ظرف یکصد سال گذشته محله مورد بحث چندین باز تغییر و بازسازی شده است. اما این طرح اخیر بود که برای نخستین بار پمپیدو را به تفرجگاه تمام عیاری برای عابران پیاده تبدیل کرد، قبل از اجرای طرح طبقات متوسط و بالای جامعه به حومه شهر نقل مکان می کردند. ولی در دهه منتهی به زمان اجرای طرح پمپیدو بسیاری از اهالی که از دشواری آمد و شد روزانه بین منزل و محل کار خود به سطوح آمده بودند، بار دیگر به مرکز شهر روی آوردند، نمایشگاهای کوچک آثار هنری و عتیقه فروشیهای بسیار دایر شد. چندین رستوران و کتابفروشی در گوشه کنار افتتاح گردید. مسئولان مرکز با اعمال قوانین منطقه بندی و کاربری اراضی شهری، حتی نحوه توسعه محلات مجاور را نیز تحت کنترل دارند،
جهت دستابی، به هدف ساخت مرکز فرهنگی در محدوده، مسابقه بین المللی در سال 1971 برگزار شد و 681 طرح تسلیم هیئات داوران شد طرح مشترک گروه ایتالیائی – انگلیسی، رنزو پیانو و راجرز مورد توجه هیات داورا قرار گرفت این طرح خصوصیات منحصر به فردی داشت، نخست آنکه نیمی از سطح زمین را اشغال می کرد دیگر اینکه با چارچوب برنامه انتباق داشت، و بالاخره اینکه اندیشه اصلی طرح به نوع اعجاب انگیزی ساده بود.[ John Russell (April 29, 1993), ].
2-3-2 مرکز همایش های برج میلاد تهران

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد به منظور برگزاری رخدادها های مختلف مانند کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها بنا شده است تا با برخورداری از امکانات منحصر بفرد و منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی مبتنی بر مدیریت رخدادها اقدام نماید. این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.
این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.همچنین لابی به مساحت 5000 متر مربع، 7 اتاق تمرین، 2 واحد اتاق گریم، استودیو رادیویی و تلویزیویی و خدمات پذیرایی از امکانات جانبی این مرکز است. هتل پنج ستاره بین المللی این هتل با زیر بنای 52000 متر مربع جهت ارائه تسهیلات اقامتی و پذیرایی به گردشگران داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در همایش پیش بینی شده است.
 
2-3-3 مرکز همایش های بین الملل اصفهان
مشخصات پروژه :
بر اساس توافقنامه کارگروه منتخب وزیران در اجرای اصل ۲۷ قانون مرکز اجلاس بین‌المللی در تاریخ ۲۷/۴/۸۹ شهرداری اصفهان به عنوان دستگاه مجری اجرای پروژه از طرف وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب شد. سایت ۵۰ هکتاری شهید کشوری برای این پروژه انتخاب گردید و قرار است ۳۰ هکتار این سایت برای ساخت سالن‌ها و ۲۰ هکتار برای مراکز اقامتی، توریستی و تجاری اختصاص پیدا کند.
سایت در نظر گرفته شده جهت این پروژه ، در جنوب شرقی اصفهان و در امتداد خیابان آبشار سوم و در کنار رینگ سوم شهر اصفهان واقع شده است. ضلع جنوبی سایت که هم راستا با بزرگراه می باشد به طول حدود ۴۵۰ متر، ضلع شرق به طول ۵۸۰ متر، ضلع شمال به طول ۵۱۰ متر و ضلع غرب به طول ۹۰۰ متر می باشد.
زمین از توپوگرافی طبیعی زیبایی با اختلاف ارتفاعی نسبی شمال به جنوب حدود ۱۶ متر برخوردار می باشد که دسترسی اصلی از بزرگراه و از سمت جنوب به آن میسر می باشد و امکان دسترسی از شمال هم در آن پیش بینی شده است که به لحاظ ارتباطی از پتانسیل خوبی برخوردار است.
فضاهای پیشنهادی مجموعه شامل سالن اصلی، تالار چند منظوره، فضاهای خدماتی، اداری و رفاهی می باشد ساخت یک هتل ۵ ستاره ۲۰۰ اتاقی در فضای ۲۰ هزار متر مربع، ویلاهای VIP در ۲۷۵۰۰ متر مربع، فضاهای اداری، رستوران و فضای سبز از دیگر فضاهای در نظر گرفته شده برای این مجموعه است. مدت زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه می باشد یک ماه قبل از برگزاری این اجلاس تحویل داده می شود. بر آورد هزینه‌های پروژه مجموعه سالن‌های اجلاس سران بدون در نظر گرفتن قیمت زمین ۲۳۶ میلیارد تومان است که در مجموع شاهد ساخت ۱۴۰ هزار متر مربع خواهیم بود.
روند اجرایی کار در شهرداری اصفهان به صورت کاملا موازی با مراحل شکل گیری از ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۹ در بخش مطالعات اولیه زمین شناسی آغاز گردید و چندین تیم تخصصی در حال تهیه نقشه های لازم در فضاهای معماری سالن ها ، هتل ها ، اسکان ، رستورانها و غیره هستند. تیم های مشاور داخلی و خارجی با کار گروهی منسجم برای طراحی بخش های مختلف اجتماعی ، تاسیساتی ، فضاهای عمومی و بحث های فنی سازه ای و ارتباطی تجهیز شده اند.

2-3-4 مرکز فرهنگی اوناسیس
معمار: استودیو آرشیتکچر
مساحت: 000/18 متر مربع
] کوروش محمدی، 1392[

شالوده و پی اصلی این پروژه شامل یک تالار کنفرانس ( همایش ) به گنجایش 900 صندلی ، یک سالن آمفی تئاتر رو باز به گنجایش 200 صندلی و یک کتابخانه و یک رستوران و یک سالن نمایش است.این ساختمان به صورت یک بنای حجمی شفاف و ساده طراحی شده است که با استفاده از مرمر تاسوس و پایه های مرتفع شیشه ای ساخته شده است.نمای خارجی بس
ته به این که از چه زاویه ای و با چه فاصله ای ( دور یا نزدیک ) مشاهده شود می تواند به صورت مات یا شفاف به نظر کدری سنگ های به کار برده شده با شفافیت و ماهیت شیشه ها هماهنگ می باشد.

2-3-5 مرکز کنفرانس و سالن کنسرت هارپا- ریکجاویک
] کوروش محمدی، 1392[
معمار: هنینگ لارسن و بتریید
مساحت: 000/28 متر مربع
مکان: ایسلند، ایریکجاویک

این ساختمان بین لبه دریا و زمین بنا نهاده شده است و ساختمان سالن کنسرت همچون یک سازه بسیار بزرگ و درخشنده و تابناک نمای آسمان و فضای لنگرگاه را منعکس
می نماید. با همکاری شرکت ها و گروه های متخصص هنینیگ لارسن ، هنرمند دانمارکی- ایسلندی اولافور الیسون و شرکت مهندسی رامبول و آرت انجینیرینگ جی ام بی اچ از آلمان نمای بسیار زیبا و شگفت انگیزی برای این ساختمان طراحی شد.
فضای سالن کنسرت به مساحت 000/28 متر مربع با نمایی بسیار زیبا و تمیز از دریای بیکران و کوه های بلندی که شهر ریکجاویک را احاطه کرده اند، در گوشه ای از لنگرگاه واقع شده است.در قسمت جلویی ساختمان بخش ورودی و فضاهای تالارها قابل مشاهده است . در قسمت جلویی ساختمان بخش ورودی و فضای تالارها قابل مشاهده است چهار سالن در بخش میانی قرار دارد و در قسمت پشتی ساختمان دفاتر اداری، بخش اداره کل، سالن تمرین های نمایشی قرار دارد.
در طبقه چهارم یک سالن چند منظوره ساخته شده است برای اجرای کنفرانس های بین المللی و سمینارهای تخصصی.این پروژه با همکاری شرکت معماری محلی به نام “بتریید” طراحی شده است.

2-3-6 مرکز فرهنگی جنوب میامی ] کوروش محمدی، 1392[
معمار : آرکو سکتونیکا. دستیار معمار: گروه هال
مساحت : 643/6 متر مربع

2-4 ضوابط و استانداردها
2-4-1 تالار و اصـول و معیارهای کلی در طراحی آنها
توجه به ضوابط و اصول طراحی و ملاحظات برنامه ریزی در تمام مجموعه بخصوص بخش تالارهای گرد هم آیی بسیار با اهمیت تلقی می شود؛ چرا که این قسمت از مجموعه به دلیل کاربردهای زیاد نکات پیچیده فنی و صرف هزینه های بسیار از حساس ترین فضاهای این گونه ابنیه به شمار می آیند. بنابراین باید قوانین و ضوابط خاص در طراحی آنها به کار گرفته شود تا فضا، فضایی ایده آل بدون نقص و سودمند گردد. نکات زیر خلاصه ای از اصول اینگونه طراحی هاست که در ادامه همین بخش اجمالاً درباره برخی از آنها صحبت به میان خواهد آمد.
1. تعیین ظرفیت واقعی فضا و متراژ آن بر مبنای تعداد صندلی ها و روش های مختلف استقرار.
2. تعیین بهترین میدان دید و استفاده از شیب کف به طور احسن در سالن ها و کلاسهای آموزشی.
3. کنترل و تنظیم تابش نور طبیعی به داخل سالن.
4. با توجه به اصول طراحی آکوستیکی سالنها از لحاظ حجم فرم و شکل سالن و رعایت نکات طراحی آکوستیکی داخل سالن.
5. طراحی منطبق با اصول تصویرپردازی و صداگذاری به عنوان سه فاکتور اساسی سالن ها.
6. با توجه به مسایل حرارتی ـ برودتی و تهویه مطبوع در طراحی تالارها و سایر فضاهای وابسته.
7. رعایت قوانین طراحی در صحنه و فضاهای پشتیبانی آن.
بی تردید برشمردن مطالب اخیر به معنای بی ارزش تلقی شدن اصول و مبانی طراحی سایر فضاها همچون فضاهای اداری، فرهنگی، رفاهی، خدماتی و. . . نخواهد بود. و مسلماً هر کدام از فضاهای
فوق الذکر ارزش منحصر به فرد خویش را از نظر رعایت نکات و معیارهای کالبدی و معماری داراست که شایسته است ضمن پروسه طراحی لحاظ گردد.
اکوستیک در تالارها
برای طراحی عملی تالارها بایستی از اصول تئوری های اکوستیکی نتایجی به منظور رسیدن به بهترین راه حل با توجه به تجربیات گذشتگان برای تعیین فرم و حجم و پوشش دیوارها به دست آورد.
بدین ترتیب سه فاکتور اصلی که برای طرح آکوستیکی تالار مطرح می باشد عبارتست از:
• حجم (کمیت حجمی).
• فرم (فرم داخلی تالار).
• پخشایی اصوات.
حجم: چنانچه حجم تالار را بزرگتر نمایید، به همان نسبت نیز سطوح آن بزرگتر می شود و چون سرچشمه صدا دارای توان معین می باشد لذا با بزرگتر کردن حجم، چگالی انرژی در فضای تالار کاهش می یابد.
فرم: در مورد تعیین فرم تالارها نخستین نکته ای که بررسی می شود نسبت طول و عرض و ارتفاع به یکدیگر می باشد.
در مورد فرم کف بایستی دقت گردد که بخصوص شنوندگان دور از سرچشمه صدا که برای آنها اصوات مستقیم متناسب با توان دوم فاصله تضعیف می گردد، در هر حال دید مستقیم داشته باشند و از این رو بایستی ردیف های مختلف نسبت به ردیف قبلی قدری بلندتر باشد که راه مستقیم صوتی برای کلید ردیف ها موجود باشد.
سابقاً اختلاف ارتفاع ردیف های مختلف را از یکدیگر 12 سانتی متر انتخاب می نمودند ولی امروزه طبق استاندارد فرانسه 8 سانتی متر کفایت می کند.
برای مشخص کردن فرم سقف می توان با استفاده از قوانین آکوستیک هندسی فرم مناسب را انتخاب نمود. در هر حال با توجه به نمونه های موجود می توان نتیجه گرفت که در تالارها از ایجاد سطوح گرد در هر صورت باید دوری جست که شعاع انحناء این سطوح در حدود ابعاد تالار باشد. بدیهی است که سطوح گود با شعاع انحناء کوچک اشکال چندانی ایجاد نمی نمایند ولی سطوح گرد با شعاع انحناء بزرگ (حتی بزرگتر از ابعاد تالار) ممکن است ایجاد پژواک نمایند که از وضوح گفتار می کاهد.
پخشایی: علاوه بر پخش یکنواخت انرژی در حجم تالار نکته مهم دیگری
که باید همواره در طرح تالارها مدنظر قرار داده شود، میرایی یکنواخت امواج با فرکانس ویژه می باشد. چنان چه تالاری فقط به منظور سخنرانی یا تئاتر ساخته شود بدیهی است که شنوایی خوب و درک کلمات گویندگان مطلوب و مورد نظر است. از اینه رو در چنین مواردی می توان کمیت قابل اندازه گیری، به نام وضوح تعیین نمود که بر حسب درصد مشخص می گردد و به موجب بررسی هایی که در این مورد به عمل آمده است تابع واکنش تالار نیز می باشد.
حـدود تقـریبی حجم سالن ها6
یکی از بارزترین عوامل جذب ضد صدا در آدیتوریم ها وجود حصار است که گاه تا حدود 70 درصد (به طور نمونه در مورد فرکانس 500 هرتز) از صداها را جذب می کند. بنابراین برای متعادل کردن مجموع مقادیر جذب صدا بهتر است حجم هر اتاق یا سالن بر حسب عملکرد با تعداد جمعیت آن محاسبه شود. در جدول صفحه زیر مقادیر تقریبی فضا بر اساس متر مکعب حجم به ازاء نفر نشان داده شده است.
اتاقهای کوچک کنفرانس و جلسه که به طور نسبی

این نوشته در پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید