اهداف بلند مدت

دانلود پایان نامه

2).
70. B.B_bat, 10B.
71. ملاحظه کنید مقاله «Hilkheta Dimeshica» دایره‌المعارف تلمودی (عبری)، اثر مذکور.
72ـ ویراسته ویل هوبرگ، نوشته‌های مارتین بوبر (نیویورک: کتاب‌هایMeridians ، 1956)، ص 311؛ همچنین حاخام الحاق هانتر، pachad Yitzchak، جلد «روز جزا» (عبری) (بروکلین، نیویورک: گور آوین، 1978)، خطابه شماره 5، بخش 1، جزء 2: «باور به پایان دوران پیش‌بینی‌های زمان حال در مورد آینده را مفهوم می‌کند» (همچنین ببینید: دو سخنرانی خودم در مورد آر آی هانتر، سنت 1، شماره 5 [پاییز 1974]: 93، و مقاله‌ام با عنوان «مقدمه‌ای بر اندیشه آر آی هانتر،» در یهودیت مدرن، [پاییز 1985]، صص 225ـ227.)، ارنست بلوچ، «مقاومت و صلح» در اثر ویراسته Z. Batscha، Materialien zu Kantz Rechtsphilosophie [Suhrkamp، 1968]، ص 374: می گوید: «بنابراین اهداف بلند مدت باید در کوتاه مدت در دسترس قرار گیرند – یعنی آنها باید بیش از یک امر لازم و مشارکتی باشند»؛ بنیامین، «این موارد در مورد فلسفه تاریخ هستند،» اثر مذکور، ضمیمه AB تا تز 18: «در هر ثانیه مدخل باریکی است که ممکن است مسیح از طریق آن وارد شود.»
73. برای مثال کامل‌تری در مورد تشریح موعودباوری در Halachah ببینید: اشوارتس شیلت، “یادداشتی درباب ماهیت جامعه ایدئال – یک مطالعه حاخامی» در اثر ویراسته مناهم کلنر، در جست‌وجوی آرمان‌ها (آلبانی: دانشگاه ایالتی نیویورک، 1990).
74. مقایسه کنید با B.taanit raf: «خداوند سه یا چهار کلید برای خودش نگه داشته است – کلیدهای باران، تولد و رستاخیز و … و آنها را به هیچ پیامبری واگذار نکرده است» (Shaliach؛ Rashi ad locum این قطعه را سه بار تکرار می‌کند: “!Velo Shaliach [مقایسه کنید با تکرار عبارت «خودِ خداوند – نه یک پیامبر» و غیره در میدراش و در متون Haggadah.]) توسفوت و لوکوم این عبارت را این‌گونه به ما قبولانده‌اند که می‌گویند در واقع Elijah مسلماً کلیدهای باران و رستاخیز را داشته است، اما دایم از آنها استفاده نمی‌کرده است. راشی این‌گونه این دو متن را مطابقت می‌دهد که می‌گوید تاکنون هیچ انسانی هر سه این کلید‌ها را در اختیار نداشته است.
75. کتاب پیدایش Rab 76:1 و مطالب متناظری که به آن ارجاع شده است.
76. B.ket111b , B.shab .3.b.
77. اگر کلاشنر درست بگوید، این تفسیر به طرز خاصی لذت‌بخش است، چون او ادعا می‌کند که آن «شاگرد خاص» یا حاخام کاملیل Paul of Tarrsus بوده است (ایده مسیحا در بنی اسرائیل ص 107). برای استدلالی مشابه همچنین ببینید: اثر ویراسته Pirke deRabbi Eliezer ، Friendlander، صص 415 به بعد: این مفهوم جدید از رستاخیز مقابل آموزه «یونانی» است که می گوید «در زیر نور خورشید هیچ چیز تازه‌ای وجود ندارد»؛ دوباره یکی از موارد مورد بحث در ابهام باقی می‌ماند، اما این بار از مفهوم ارسطویی و قرون ‌وسطایی جهان تحت قمر استفاده می‌شود. بنابراین صالحان «در بالای خورشید» دوباره زنده خواهند شد، در حالی که گناهکاران «در زیر خورشید» خواهند بود، جایی که واقعاً هیچ چیز جدیدی در آن نیست.
78. ملاحظه کنید: M. Eduyot ، 1: 13، آنجا که شامایی بر مبنای انتظار مسیح اصرار می‌ورزد که هیچ نیمه-برده نمی‌تواند وجود داشته باشد، در حالی که هیلل «به خاطر بهبود (تدریجی) جهان» روا می‌دارد که چنین باشد؛ چنانکه معروف است شامایی همه هشت شمع Chanullah را بلافاصله در شب اول روشن می‌کند، در حالی که هیلل (و ما) آنها را «انبار می‌کنیم؛» شامایی بر یک سبت کلی شدید و مسیحایی تأکید می‌کند (مقایسه کنید با ام بوبر، تقدیس زندگی، ویراسته جی. تراپ [نیویورک: هارپر و برادران، 1958]، ص 97) به جای اینکه با سبت به عنوان نوعی «پیش‌بینی» جهان آینده برخورد کند. (B.abod . Zara3a, B.ber. 57b) و ویژگی ربوده‌شده باید به صاحب واقعی خود برگردانده شود، صرف نظر از نتایج نفرت‌انگیز آن (B.Gitt,55a).
79. ملاحظه کنید: اس گرینبرگ، «او برایش یک طلاق‌نامه نوشت،» یهودیت محافظه‌کار 24، شماره 3، (بهار 1970): 132.
80. مقایسه کنید با اس اشوارتس شیلت، درباب فرا ـ اخلاق یهودی، فصل «موعودباوری،» در آستانه انتشار.
81. مقایسه کنید با اس اشوارتس شیلت، «عدالت» در دایره‌المعارف جودائیکا (اورشلیم: کتر، 1971). برای مطالعه درباره دیدگاه یهودی درباب اخلاقی‌ساختن جهان آینده، ببینید: همو، «مناجات آخرت‌شناسانه.»
82. مقایسه کنید با اشوارتس شیلت، «نظریه منفعت یهودی مارکس،» Gesher (نیویورک: دانشگاه یشیوا، 1978)، شماره 53. همچنین آموزه تجسد، که در عرفان یهودی آمده است، در واقع آموزه فرصت‌های احیا‌شده برای فناپذیری مجدد است. (ملاحظه کنید «آخر‌ت‌شناسی: کابالا،» دایره‌المعارف جودائیکا، اثر مذکور).
83. شاپیرو، «رساله،» ص16.
84. هشت فصل از ابن‌میمون، شروع؛ Sefer Chassidim (راس ای سینگر، عرفان یهودی قرون وسطا: کتاب پرهیزگاران [نورثبروک، Ill، 1971]، ص 15)؛ ام اس لوزاتو، Mesillat Yasharim و غیره.
85. جان هیک، فلسفه دین، ویراست دوم، (انگلوور کلیفس: پرنتیس هال، 1973)، صص 90ـ95، و همو، «تحقیق‌پذیری آخرت‌شناسی،» در منطق خدا/الاهیات و تحقیق‌پذیری، ویراسته ام. ال. دایموند و لیتزنبرگ (جونیور) (ایندیانا پولیس: بوبز مدی، 1975)، بخش 6.
86. دستورالعمل، قواعد توبه 8: 6.
87. برای مثال احتیاج به فیض برای انجام حتی کار‌های محدود اخلاقی از اصلی حاخامی نشأت می‌گیرد که می‌گوید انجام یک فرمان مهم همانند «انجام تمام تورات» است (B.kidd 4.a نفی بت‌پرستی ، Bchullin 4a برای مشاهده سبت) . نکات 68-70 در بالا را ببینید.

این نوشته در علمی _ آموزشی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.