اصول بازاریابی و فروش موفق

دونستن ترفندهای افزایش فروش واسه هر کار و کاسبی ای حیاتیه اما قبل اینکه شما بخواین محصولی رو با موفقیت به فروش برسونین باید اصولی لازم رو بدونین، در این مقاله میخوایم ۳ اصل اولیه واسه داشتن فروشی موفق رو مورد بررسی بذاریم.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ این روزا رقابت در بازار فروش اجناس و خدمات انقدر زیاد شده که واسه حفظ باقی موندن خود حتما  باید با اصول اولیه و لازم اون آشنا باشین.

واسه تبدیل شدن به یه فروشنده ی حرفه ای باید زمان و انرژی خود رو روی شناخت ۳ بخش ی محصول، بازار و روش هدف دار فروش متمرکز کنین. انجام این کارا نیازمند زمان گذاشتن و تمرین بسیار هستن اما اگه همه ی اون ها باهم رعایت شن شما رو تبدیل به یه متخصص فروش عالی می کنن.

  1. شناخت محصول

شما باید محصول خود رو دقیق و کامل بخونین. باید دقیقا بدونین که این محصول چه فایده هایی واسه مشتری داره و کدوم یه از مشکلات اون رو حل می کنه.

اگه می خواهید یه محصول پیچیده مانند نرم افزار مربوط به علوم زیستی رو به فروش برسونین باید چند ماه زمان بذارین و تموم جنبه های محصول رو به دقت بررسی کنین. شما باید به طور پیوسته در حال یادگرفتن باشین تا بتونین واسه رفع هرکدوم از نیازای مشتری یکی از توانایی های محصول رو به اون پیشنهاد بدید.

درواقع علم شما باید به اندازه ای درباره محصول قوی باشه که اگه مشتری در آینده به چیزی نیاز پیدا کرد شما به اون توضیح بدید که محصول شما چیجوری این نیاز اون رو برطرف می کنه. شما هم اینکه باید شناخت کاملی از اجناس حریف داشته باشین. احتیاجی نیس تا جزئیات کامل اون ها رو بدونین فقط کافیه که یه آزمایش در مورد کارکرد اون ها داشته باشین.

اینکه بدونین محصول شما در برابر محصول اون ها چه امتیازات و کمبود هایی داره واسه شما امتیاز مثبت به همراه داره.

  1. شناخت بازار

بازار شما به طور کامل تحت تاثیر مشتری ها قرار داره. شما باید تا جای ممکن تلاش کنین که دنیای اون ها رو بشناسین. به عنوان مثال تصور کنین که نرم افزار شما واسه کمک به مدیریت کارا در آزمایشگاه طراحی شده اما شما هیچ پیش زمینه ای از کارکردن در آزمایشگاه ندارین.

پس باید بازار مربوط به داروسازی و صنایع تحقیقات علمی رو خوب بشناسین تا بتونین با مشتری ها راحت تر رابطه برقرار کنین. نداشتن اطلاعات کافی درباره ی اصطلاحات علمی که مشتری شما در بین صحبت به کار می برد تاثیر خوبی روی طرف مقابل نداره.

گوگل در این مورد می تونه کمک بسیار بزرگی به شما باشه. علاوه بر شناخت بازار و دونستن اصطلاحات تخصصی اون شما باید به گرایش ها هم توجه کنین. گرایش ها به شما نشون می دهد که روی چه موضوعاتی باید بیشتر تمرکز کنین.

اگه تونستید گرایش ها رو شناسایی کرده و نیازای اون ها رو پیش بینی کنین اون گاه فروش محصول شما به موفقیت می رسه. چون در این صورت شما واسه رفع نیازای جدید راه حل مناسبی رو در اختیار دارین.

بهترین راه واسه شناخت بازار، جستجوی اینترنتی نیس. شما باید با آدمایی که در بازار هستن صحبت کنین. درواقع باید از مشتری ها در مورد انتظاراتشان سوال کنین. نمایشگاه ها محل خوبی واسه گفتگو با بقیه و دونستن نظرشون در مورد آینده ی اجناس هستن.

  1. شناخت روش هدف دار فروش

روش هدف دار فروش چگونگی ی بازی کردن شما در بازار رقابتی رو مشخص می کنه. تنها نکته ای که باید بدونین اینه که یه روش هدف دار فروش واسه همه جواب نمی دهد و هر شخصی باید از یه روش منحصربه فرد واسه فروش محصول یا خدمات خود استفاده کنه. یکی از راه های اون داشتن رابطه قوی با مشتری ها و شناخت کامل نیازای اون ها قبل از مبادرت به فروشه.

این کار لازمه انجام کارای پیچیده و داشتن اطلاعات و جزئیات کامله. شما هم اینکه باید نقاط ضعف خود رو بشناسین و اون ها رو رفع کنین. به عنوان مثال اگه احساس می کنین که سریع صحبت می کنین، صدای خود رو ضبط کنین و از همکارانتون بخواین که در مورد اون نظر بدن. بعد روی این نقطه ضعف خود کار کنین و اون رو برطرف کنین.

انجام این کار درست به اندازه ی تقویت نقاط قوت، مهم و لازمه. تلاش کنین با خوندن کتاب یا مطالب آموزشی موجود در اینترنت اطلاعات خود رو بالا ببرین و روش هدف دار متفاوت و البته متناسب با شخصیت خود رو پیدا کنین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بازاریابی زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *