اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی

اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی successful branding on social networks

این روزا شبکه های اجتماعی به ابزاری قوی واسه برندسازی تبدیل شدن و اگر اصول برندسازی در شبکه های اجتماعی رو خوب پیاده کنین می تونین بازدهی مناسبی از طرف اونا داشته باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ هر برندی قبل از ورود به مرحله ی فروش محصول باید مخاطبان خود رو تحت تاثیر بذاره. از این رو راضی کردن و نفوذ تو ذهن و قلب مشتری قبل از مرحله فروش انجام می گیرد. توانایی در شناخته شدن یه برند در بین مخاطبان خود یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کاره. برندسازی در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه های نفوذ در مشتری و افزایش فروشه. در ادامه هر اون چیزی که در مورد برندسازی در شبکه های اجتماعی واسه برنده ها لازمه رو براتون آورده ایم.

اصول لازم واسه موفقیت برندسازی در شبکه های اجتماعی

  1. رسانه اجتماعی متناسب با برند خود انتخاب کنین

امروزه هر فرد بخشی از زمان روزانه خود رو در شبکه های اجتماعی می گذراند. پس شناسایی رسانه های پرطرفدار می تونه نقش مهمی در برندسازی در شبکه های اجتماعی واسه کسب و کارا داشته باشه. فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، گوگل پلاس و لینکداین از جمله پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی هستن که می تونن بازاریابی و فروش اجناس کسب و کارا رو تحت تاثیر بذارن. پس هر کار و کاسبی باید براساس روش هدف دار خود رسانه ی مناسبی رو واسه برندسازی انتخاب کنه.

مثلا اگه می خواهید با برندسازی در شبکه های اجتماعی ارتباطات B2B خود رو گسترش بدید بهتره که تمرکز خود رو روی لینکداین منعطف کنین. اما اگه مشتریان اجناس شما بیشتر خانوم ها هستن باید روش هدف دار بازاریابی و برندسازی خود رو به سمت پینترست هدایت کنین.

  1. محتوای مهم تولید کنین

معروفیت یه برند در محتوای ارزشمندیه که تولید می کنه. این موضوع با پیدایش کار و کاسبی های اینترنتی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده. پس هر کار و کاسبی ای واسه برندسازی در شبکه های اجتماعی خود نیازمند یه تقویم محتوایی دقیقه. واسه موفقیت در شبکه های اجتماعی هم لازمه که هر برند اصول زیر رو در نظر داشته باشه:

  • هر محتوایی که در رسانه های جور واجور یه برند به اشتراک گذاشته می شه تصویری از اون برند رو به مردم ارائه می دهد. پس ارائه محتوایی با پتانسیل بالا می تونه تاثیر مستقیمی بر الگوی رفتاری مصرف کننده داشته باشه.
  • تصاویر با کیفیت نقش پررنگ تری نسبت به پست های وبلاگی و محتوای متنی دارن. پس واسه موفقیت برندسازی در شبکه های اجتماعی بهتره محتوای خود رو بیشتر به سمت تصاویر مهم ببرین.
  • تولید محتوای چشمی و ویدیویی معمولا تاثیر بیشتری روی ذهن مخاطبان داره و اون ها رو تحت تاثیر قرار می دهد.

واسه موفقیت برندسازی در شبکه های اجتماعی، استراتژیست محتوا باید با بررسی پست های جور واجور بهترین نوع محتوا رو که تعامل با مخاطبان رو افزایش می دهد تشخیص بده. پس به جای اتلاف وقت بهتره بیشتر روی تولید محتوای جذاب و خلاقانه تمرکز کنین.

تولید محتوای مهم یکی از رموز موفقیت برندسازی در شبکه های اجتماعی است.

  1. به کار گیری اعتبار تاثیرگذاران

حتی اگه محتوای جذابی رو هم منتشر کنین اگه برند شما به اندازه ی کافی شناخته شده نباشه از اهمیت و جذابیت اون کاسته می شه. پس واسه نفوذ تو ذهن مخاطب و موفقیت در بازاریابی و برندسازی در شبکه های اجتماعی بهتره از تاثیرگذاران مربوط به کار و کاسبی خود کمک بگیرین. به خاطر رابطه با تاثیرگذارن:

  • در پست های وب سایت یا وبلاگ برند خود نام اون ها رو با لینک به سایتشان بیارین تا از راه اخطار گوگل متوجه لینک مطلب شما به سایتشان شن.
  • در شبکه های اجتماعی خود هم اون ها رو روی پست خود تگ کنین. این کار دلیل تعامل مستقیم برند شما با مخاطبان اون ها می شه.
  • به خاطر ایجاد رابطه موثرتر هم می تونید پس از منتشر کردن مطلب با ارسال ایمیلی اون ها رو در جریان کار خود بذارین.

یادتون باشه که هدف از تعامل با تاثیرگذاران ایجاد رابطه با مخاطبان اون ها و بهبود برندسازی در شبکه های اجتماعی کسب و کاره.

تاثیرگذاران همانندی اهرمی عمل می کنن که می تونن برندسازی در شبکه های اجتماعی کسب و کارا رو تحت تاثیر بذارن.

  1. اجرای کمپینهای تبلیغاتی واسه گسترش محتوا

در آخر این نکته رو یادتون نره که اجرای کمپین های تبلیغاتی می تونه موثرترین راه واسه برندسازی در شبکه های اجتماعی باشه. البته امروزه برگزاری مسابقات جور واجور تاثیر این روش هدف دار رو تا حد زیادی کاهش داده. پس لازمه که به دنبال ایده های خلاقانه و جذاب اجرای کمپین باشین تا بتونین مخاطبان خود رو تحت تاثیر بذارین. رسانه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین وسایل برندسازی عصر حاضر هستن که می تونن سرنخ های جدیدی رو واسه افزایش انگیزه مخاطبان در اختیار شما بذارن. پس واسه موفقیت کمپین های شبکه های اجتماعی لازمه که تدوین روش هدف دار شبکه های اجتماعی هر برند با دقت و حساسیت بیشتری انجام گیرد. مثلا کمپین موفق برند لوازم آرایشی میبلین با موضوع عکاسی با رنگ هفته تونست در مدت زمان کوتاهی توجه مخاطبان رو به سمت اجناس این برند معطوف کرد.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی برندسازی