اطلاعات محل در سئو

نکته بسیار مهم در مورد سایتایی که تجارت الکترونیک دارن اینه که دقیقا موقعیت جغرافیایی شرکت اونا در سایت مشخص باشه. این قضیه در سئو محلی اهمیت بیشتری پیدا می کنه چون در این ، آدمایی که از نظر جغرافیایی به شما نزدیک هستن، راحت تر شما رو پیدا می کنن بنابر این باید مشخصات دقیق شما واسه اونا در دسترس باشه. در همین زمینه فعالیتای مختلفی صورتی میگیره مثلا از تگ Geotag در سئو محلی و واسه ثبت بعضی اطلاعات محلی استفاده می شه.

کاربرد تگ Geotag

مثلا شما از قسمتای جور واجور شرکت و یا خط تولید خود عکس گرفتین و می خواین این عکسا رو در سایت خود براساس محل دقیق عکاسی شده دسته بندی کنین تا کاربرد در زمان تماشای اونا، به شما اعتماد کنه. در این صورت از این تگ استفاده می شه. پس از این کار شما خیلی راحت می تونین به نقشه خود مراجعه کنین و عکسا در محلای دسته بنده شده ببینین.

‫اگه موقعیت واسه سایت شما‬ اهمیت داره، اگه سایت شما‬ یه فروشگاه وسیله آلات رو تبلیغ‬ میکنه پس باید چیزای دیگری رو هم در نظر بگیرین.‬ شما باید مطمئن شید که موتور‬ جستجو محل قرار گرفتن کار و کاسبی شما رو میدونه‬ که میتونه سایت شما رو‬ با یه موقعیت مشخصی مربوط سازه.‬ اول اینکه شما باید از تگهای متایجغرافیایی استفاده کنین.‬ گوگل از این تگها استفاده نمی کنه‬ ولی بینگ اینکار رو میکنه‬ و شما می تونین خیلی سریع و آسون تگها رو بسازین‬ و شما می تونین اونا رو در‬ بالای هر صفحه بذارین.

اطلاعات محل در سئو به وسیله Geotag

‬ ‘geotag generators’ رو‬ جستجو کنین و سرویسهایی مثل ‬ geo-tag.de رو پیدا کنین،‬ به این صورت سایت موقعیت شما‬ رو در نقشه پیدا میکنه‬ و سیستم تگها رو در اختیار شما قرار می ده‬. اونا رو در صفحه کپی کنین‬، نشانی و کد پستی خود رو‬ در همه صفحات سایت بذارین.‬ مطمئن شید که نشانی ما با‬ نشانی استفاده شده در دایرکتوری‬ محلی هماهنگی داره.‬ یه جای خوب واسه قرار دادن آدرسها فوتره ولی‬ شما باید نشانی رو دربالای صفحات هم بذارین.‬ حتی در هدر و در متنی ‫قابل خوندن نه در تصویر‬ یا در تگ h1‬. شما باید هم اینکه یه صفحه رابطه‬ با ما یا صفحه موقعیت واسه تما‫می موقعیت هاتون داشته باشین.

‬ اگه شما پنج محل کار جور واجور‬ دارین پنج صفحه جور واجور بسازین و‬ اطلاعات نشانی و نوع کسب و‬ کار رو در محله های مهم‬ مثل تگ عنوان، تگ h1‬ و نشانی بذارین‬. حتما کلیدواژهای مربوط به کسب‬ و کار رو در صفحه رابطه با ‫ما بذارین‬ خیلی از شرکتها صفحه ای با‬ کلید واژه ها ولی بدون اطلاعات محل کار ‬ و یا با اطلاعات محل کار رو‬ دارن ولی کلمه کلیدی ای نگذاشته ان.‬ شما باید از ترکیب هر دو در صفحه استفاده کنین.‬ البته خیلی از کسب و کارا چندین موقعیت دارن،‬ اگه شما لوله کش هستین شما می تونین‬ کلمه تهران و کرج ‬ رو هم اضافه کنین،‬ به این صورت اطلاعات مربوط به‬ این محله ها رو هم باید در سایت بذارین.‬

بعضی از افراد محله های کارشون رو‬ در فوتر قرار میدن‬ که شامل نام این نواحی میشه‬ این مشکلی نداره ولی در اون زیاده روی نکنین.‬ واسه نمونه بعضی وقتا میبینم آدمایی لیستی از محله های کوچیک‬ دور و بر ناحیه مترو رو میسازن که‬ در آخر لیستی بلند از نامها رو دارن‬ این خوب نیس چون از نظر‫ موتور جستجو این به نظر‬ لیستی از کلمات کلیدی میاد،‬ پس ممکنه ارزش کافی رو‬ نداشته باشه ولی هم اینکه لازم نیس چون‬‬‬‬‬‬ مردم در ترکیب با نام همسایه‬ ها جستجو رو انجام نمیدن‬ بعضی از افراد ممکنه “لوله کش تو تهران”رو جستجو کنن‬ ولی اونا با به کار گیری عبارتهای‫ موقعیتهای همسایه جستجو نمی کنن پس شما به لیستی از نامها نیاز ندارین‬ چون در آخر به لیستی میرسید‬ که واسه موتورهای جستجو روشن نیس‬. از زوم خارج شید تا همسایگیهای‬ کوچیک پنهون شه و از عبارتهای قابل توجه تری‬ استفاده کنین که با اون مردم جستجو میکنن.‬ هم اینکه چند صفحه موقعیت بسازین که هر کدوم‬ واسه شهر خاصی باشه.

مشکلی

تنها یه صفحه نسازید و اسم شهر رو بذارین.‬ هر صفحه باید شامل محتوای متفاوتی باشه‬ در آخر عبارتهای موقعیتا در‬ زمان ساختن لینک رو در‬ خارج و داخل سایت یادتون نره‬. اگه شما لوله کشی تو تهران هستین شما نیاز به ‘لوله کش’‬ یا ‘لوله کش تو تهران’ در متن ‬عطفی دارین.‬ یافته های جستجوی محلی بیشتر از موتور جستجو مهم میشه پس‬ تلاش کنین از یافته ها در رابطه استفاده کنین.‬ اگه می خواید واسه این نوع از جستجوها ظاهر شید‬ شما نباید بهینه سازی محلی رو ندیده بگیرین‬‬‬‬‬. باید یادآور شوم که در بعضی مواقع شاید نیاز نباشه که شما همچین کاری بکنین. در اول باید ببینین که روش هدف دار سئو و بهینه سازی سایت شما چه س و پس از اون دست به کار شین.

سئو

‫‬‬