اعتماد سازی در شبکه اجتماعی و افزایش فروش

shopping-online

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه تعاملات شبکه های اجتماعی عنصر اصلی موفقیت در پروسه بازاریابی کسب و کارا هستش. از طرف دیگه با رشد اندازه به کار گیری شبکه های اجتماعی و امکان پوشش خبری ۲۴ ساعته از راه این شبکه ها، جلب توجه مخاطب از راه تقویت قدرت رابطه و اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی می تونه یکی از عوامل مهم شکست یا موفقیت یه کار و کاسبی باشه. باخبر شدن از عادات و علاقه مندی مردم و افزایش تعاملات شبکه های اجتماعی یه برند با مخاطبان خود می تونه علاوه بر افزایش فروش دلیل اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی شده و فرصت انجام معاملات بیشتری رو در اختیار صاحبان کار و کاسبی بذاره. در این مطلب ایده هایی رو که دلیل اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی شده و اندازه فروش رو در عصر ارتباطات تحت تاثیر قرار میدن، جمع آوری کرده ایم.

روش هایی واسه اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی و افزایش فروش:

به اشتراک گذاری اطلاعات

اقتصاد اطلاعاتی واقعیت غیر قابل چشم پوشی عصر حاضره. اما باخبر شدن از این که چه اطلاعاتی باید به اشتراک گذاشته شن، یه عنصر کلیدی در افزایش اعتبار برنده. به اشتراک گذاری اطلاعات به درد بخور می تونه همدلی، اعتماد و اعتبار واسه یه برند به همراه داشته باشه. چون اطلاعات قدرت تاثیرگذاری فوق العاده ای دارن. هر چند انتظار نمی رود که همه ی برنده ها اطلاعاتی رو ارائه بدن، اما این کار می تونه منتهی به اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی شده و در آخر اندازه فروش رو زیاد کنن.

اعلام آمادگی واسه ارائه ی مشاوره و راهنمایی

با در نظر گرفتن گسترش به کار گیری اینترنت و شبکه های اجتماعی امروزه، بیشتر مردم تمایل دارن به صورت آنلاین به سوالات خود جواب بدن. از این رو لینک به صفحه ی اصلی سایت کار و کاسبی، ارائه ی مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و قرار دادن اطلاعات تماس واسه پاسخگویی به سوالات جور واجور در شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در ایجاد اعتماد در مخاطبان داره.

ایجاد رابطه با مخاطبان

در خیلی از موارد تاثیر روانی یه جمله بسیار بیشتر از ارزش افزوده ایه که در ازای خرید یه محصول به مخاطب ارائه می شه. مثلا جواب به کامنت های مخاطبان و تشکر از همراهی اون ها هر چند ممکنه بسیار ساده و بی ارزش به نظر برسه. اما تاثیر زیادی در اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی کار و کاسبی و افزایش فروش داره.

ایجاد رابطه با ادب و با اعتماد به نفس کامل

در خیلی از موارد کسب و کارا هنگام ایجاد رابطه با مخاطبان نمی تونن تعادل لازم رو برقرار کنن. نکته مهمی که در رابطه با مخاطبان هست اینه که در کنار داشتن اعتماد به نفس کامل از تکبر و سردی هم دوری شه. با در نظر گرفتن این که ایجاد رابطه در رسانه های اجتماعی به صورت مجازیه و نمی توان از لحن و زبون بدن واسه جلب اعتماد مشتری استفاده کرد. پس به کار گیری کلمات و ایموجی های مناسب می تونه توجه و اعتماد مخاطب رو به برند شما جلب کنه. یادتون باشه که لحن مناسب، صمیمیت و مودب بودن تاثیر به سزایی بر ذهن مخاطب داره. پس تلاش کنین با تقویت کیفیت رابطه با مخاطبان به پیشبرد روش هدف دار بازاریابی احساسی کار و کاسبی خود بپردازید. چون کیفیت ایجاد رابطه با مخاطبان با افزایش فروش رابطه مستقیم داره.

منشن کردن و یا ذکر نام مشتری هنگام ایجاد رابطه

منشن کردن یا ذکر نام مشتری هنگام ایجاد رابطه در شبکه های اجتماعی و پروسه بازاریابی تاثیر روانی مثبتی روی ذهن اون داره. چون شخصی سازی پیام واسه مشتری دلیل ارسال یه پالس عاطفی مثبت می شه. همین امر هم دلیل شکل گیری تعاملات بیشتر و در کل فروش بیشتر می شه.

رابطه سازنده با بقیه کسب و کارا

یه مدیر موفق با ایجاد رابطه موثر با بقیه کار و کاسبی های در رابطه از تخصص و تجارب اون ها هم در جهت پیشبرد روش هدف دار های کار و کاسبی خود استفاده می کنه. باخبر شدن از اطلاعات کسب و کارا، یافته های کمپین ها و بازخورد مخاطبان نقش موثری در اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی کسب و کارا داره و به دنبال اون اندازه فروش اجناس هم افزایش می یابد. پس شبکه سازی یکی از مهمترین وظایف کسب و کارا در عصر بازاریابی دیجیتاله. اما این نکته رو یادتون نره که بین رابطه با صاحبان کسب و کارا شنونده خوبی باشین و تلاش کنین بیشتر از تجربه ی کار تیمی اون ها استفاده کنین.

مسئولیت پذیری

مدیر شبکه های اجتماعی یا مدیر فروش تیم باید فرد مسئولیت پذیری باشه. دقت در کار، منظم بودن و روحیه ی کار تیمی از مهمترین ویژگی های یه مدیر موفقه. با در نظر گرفتن این که مسئولیت رابطه با مشتری و بقیه اعضای تیم بردوش این فرد هستش. پس خوش اخلاقی و آرامش این فرد در رابطه با مشتری یکی از عوامل مهم واسه اعتمادسازی در شبکه های اجتماعیه.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی