افراد موفق اول صبح چه کارهایی را انجام می دهند؟

یه عادت واسه خود بسازین: «این مهمترین مرحله س.» واندرکم میگه واسه اینکه عادتی واسه خود بسازین، به برنامه خود وفادار بمونین، یادداشت ورداری کنین و به خودتون جایزه های کوچیکی واسه زود بیدار شدن بدین.

ادیتورهای سایت یاهو این مقاله رو به عنوان مقاله محبوب سال ۲۰۱۲ انتخاب کردن. این مقاله اول در ماه ژوئن در بخش کار و کاسبی های کوچیک سایت قرار گرفت و یکی از محبوب ترین مقالات سایت بود.

خوانندگان ترفندهای خودشون رو با هم رد و بدل کردن در مورد اینکه صبحا چه کاری بکنن بهتره و به چه دلیل. یه کاربر گفته بود: «من تو یه مزرعه لبنیاتی بزرگ شدم و بدون اینکه انتخاب خودم باشه، صبحا خیلی زود بیدار می شدم. حالا که ۵۲ سال دارم هم صبحا ساعت ۴ بیدار می شه و واسه پیاده روی ۵ مایلی ساعت ۴:۳۰ از خونه بیرون می زنم.»

لورا واندرکم نویسنده میگه: «یه شبونه روز ۲۴ ساعت مساوی داره، ولی هر ساعت بطور مساوی آفریده نشده.» اون به تحقیق خود، نظرات مسئولین اجرایی و علوم جدید درباره اراده در کتاب اینترنتی آینده خود در مورد این مسئله حرف می زنه که “موفق ترین افراد قبل از صبحونه چه می کنن؟” واندرکم میگه استفاده هوشمندانه از صبح زود کاریه که بیشتر انجام میدن.

اون در کتابش می نویسه: «به کار گیری صبح برابره با همون پیشنهاد مالی سالمی که باید قبل از فکر کردن به پول، به اون فکر کنین. اگه واسه جمع کردن پولی که براتون مونده تا آخر ماه صبر کنین، هیچ چیزی واسه شما نمی مونه. هم اینکه اگه واسه انجام کارای با معنی و نه لازم مثل ورزش کردن، دعا خوندن و فکر کردن به پیشرفت در کار و پیشرفت سازمانتون، یا وقت گذروندن با خونواده خود، تا آخر روز صبر کنین، شاید هیچکدام اینا اتفاق نیفتد. اگه قراره این اتفاقات بیفته باید اول از همه انجام شن.»

ولی اگه شما ذاتاً مثل جغدها شبا بیدار می مونید چه؟ واندرکم توضیح میده که تقریباً واسه همه امید هست.

حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مثل جغدها شبا بیدار می مانند. پیروی نکردن از برنامه و زمان بندی واسه این افراد اصلاً عاقلانه نیس – اونا باید شغلا و روشای کاری و چگونگی رسیدگی به خونواده رو به همین روش انتخاب کنن. من فکر می کنم که آموزش به خودتون واسه نزدیک شدن به مسائل خوشحال تر می تونه فایده هایی داشته باشه.

واندرکم در کتاب خود یه پروسه ۵ مرحله ای واسه کمک به خود در تغییر عادت بیدار شدن با کمترین مشکل میده:

زمان خود رو در طول روز در نظر بگیرین: «بخشی از بهتر گذروندن زمان دونستن اینه که چیجوری این زمان رو می گذرونین. تا اونجا که می تونین کارایی که انجام می دید رو بنویسین و هر چی جزئیات بیشتری بنویسین بیشتر براتون خوبه.»

یه صبح عالی رو تجسم کنین: «از خودتون سوال کنین که یه صبح عالی واسه شما چیجوریه. این به شما الهام میده. بعضی ادما از وقتی که در صبح زود دارن واسه نوشتن استفاده می کنن، بعضیا مدیتیشن می کنن. یه سری های دیگه هم به کارای جنبی خود می رسن.»

در مورد یه روش هدف دار واسه کاراتون فکر کنین: «یه برنامه واسه صبحتون بریزین. چه کارایی باید انجام بدین تا بتونین برنامه خود رو عملی کنین؟ چه وقتی باید بیدار شید؟ و مهمتر از همه اینه که شبا چه وقت باید به تختخواب برید تا صبح بتونین در ساعت مورد نظر از خواب بیدار شید؟»

یه عادت واسه خود بسازین: «این مهمترین مرحله س.» واندرکم میگه واسه اینکه عادتی واسه خود بسازین، به برنامه خود وفادار بمونین، یادداشت ورداری کنین و به خودتون جایزه های کوچیکی واسه زود بیدار شدن بدین.

در صورت ضرورت برنامه خود رو تنظیم کنین: «زندگی در جریانه. پس عادات و آداب هم می تونن تغییر کنن.»

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بازنشر عادت عصر ایران