افزایش سریع فروش با استراتژی فروش هوشمند

روش هدف دار فروش هوشمند

در عصر بازاریابی نوین افزایش فروش محصول و خدمات مقداری سخت شده و نیازمند به کار گیری راه های هدف دار فرق داره.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ متغیرهای مختلفی در پروسه فروش اجناس کسب و کارا تاثیرگذارند. از این رو پیش بینی اندازه فروش اجناس کاری سخت و بعضی وقتا شدنی نیس. از طرف دیگه هم صاحبان کار و کاسبی و مدیران شرکت ها همیشه به دنبال پیدا کردن راه هایی واسه افزایش فروش اجناس خود هستن. همین امر باعث می شه که حساسیت زیادی در تدوین روش هدف دار فروش خود به خرج بدن.

جالبه بدونین که رعایت بعضی از نکات در تنظیم روش هدف دار فروش می تونه هوشمندی اون رو زیاد کرده و دلیل تسریع چرخه ی فروش شه.. به خاطر همین در این مطلب تلاش کرده ایم چند مورد مهم روش هدف دار فروش هوشمند رو که دلیل تسریع چرخه فروش می شه بررسی کنیم.

مراحل فروش هوشمند

۱. به کار گیری اتوماسیون واسه انجام کارای تکراری

در هر زمینه ای که کار کنین مطمئنا انجام یه سری از کارای روتین و تکراری زمان زیادی از تیم شما می گیرد. در حالی که همین زمان می تونه صرف انجام فعالیت های دیگه ای شه. پس طراحی یه اتوماسیون مشخص واسه انجام کارای تکراری می تونه با صرفه جویی در زمان چرخه ی فروش رو تسریع می کنه. پس در سازمان ها و شرکت های امروزی که به سمت مدرنیته شدن و هوشمندی میل می کنن طراحی یه اتوماسیون و سیستم خودکار عملیات ساده بخش مهمی از راه هدف دار فروش رو تشکیل می دهد.

۲. تعیین هدف قبل از تماس با مشتریان

بهتره قبل از هر گونه تماسی که از طرف شرکت با مشتریان گرفته می شه هدف دار باشه. چون امروزه که در عصر بازاریابی دیجیتال قرار داریم باید قبل از تدوین روش هدف دار فروش، چشم اندازی واسه اهداف شرکت در نظر گرفته شه. تعیین هدف قبل از تماس با مشتری دلیل می شه که خیلی راحت بتونین چشم انداز مورد انتظار خود رو با مشتریان در میان بذارین. ارائه چشم انداز می تونه مذاکرات تلفنی شما رو تا حد زیادی موفق کنه.

تعیین هدف قبل از تماس با مشتری دلیل می شه که خیلی راحت بتونین چشم انداز مورد انتظار خود رو با مشتریان در میان بذارین.

۳. قیمت گذاری شفاف و دقیق

معمولا مشتریان حساسیت زیادی روی قیمت اجناس خریداری شده دارن. از این رو انتخاب یه روش هدف دار قیمت گذاری مناسب می تونه تاثیر به سزایی در روی روش هدف دار فروش هوشمند اجناس شما داشته باشه. یادتون باشه که مشتریان همیشه به دنبال دریافت اجناس و خدمات باکیفیت با مناسب ترین هزینه هستن. پس در صورت بالا بودن قیمت لازمه اجناس و خدماتی منحصر به فرد ارائه کنین تا قیمت گذاری شما مساوی باشه.

۴. دقیق شدن و فوکوس کردن بر کانال هایی با بالاترین کارکرد

مطمئنا به عنوان یه متخصص فروش می دونین که هر کانالی واسه فعالیت های شما مناسب نیس. پس باید براساس اجناس خود کانال های رابطه با مشتری مختلفی رو بررسی کرده و بهترین اون ها رو در روش هدف دار فروش خود درج کنین. واسه بررسی اندازه تاثیر کانال های جور واجور خود می تونید از یه فرد متخصص مشاوره بگیرین. در صورتی هم که در اول کار خود هستین می تونید به کمک تلاش و خطا بهترین کانال رو واسه فعالیت کار و کاسبی خود انتخاب کنین.

به عنوان یه متخصص فروش موفق باید براساس اجناس خود کانال های رابطه با مشتری مختلفی رو بررسی کرده و بهترین اون ها رو در روش هدف دار فروش خود درج کنین.

۵. مذاکرات موثر

مهمترین مسئله ای که در پیشبرد روش هدف دار فروش کسب و کارا مورد توجه قرار می گیرد بحث مذاکرات موثره. از این رو فردی که به عنوان مدیر فروش تعیین می شه باید مهارت ایجاد رابطه فوق العاده ای داشته باشه. چون چگونگی ی ایجاد رابطه و زبون فرد گفتگو کننده تاثیر چشم گیری بر اعتمادسازی در مشتریان داره. توانایی ارائه چشم انداز و اهداف کار و کاسبی، ویژگی های منحصر به فرد محصول و ارزش افزوده ای که در اختیار مشتریان قرار می گیرد از جمله مهمترین ویژگی های فرد گفتگو کننده س.

۶. داشتن برنامه ریزی دقیق

محصولی که بوسیله کار و کاسبی شما عرضه می شه ممکنه هزاران مشتری داشته باشه. پس قبل از اجرای روش هدف دار بازاریابی و تبلیغات باید برنامه ریزی دقیقی واسه عرضه ی اجناس خود داشته باشین. داشتن یه برنامه ی دقیق مهمترین بخش روش هدف دار فروش کسب و کارا هستش. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در صورت نداشتن یه برنامه ریزی دقیق واسه عرضه اجناس خود، مشتریان شما ناراضی هستن. همین موضوع هم ممکنه به وجهه برند شما آسیب برسونه.

داشتن یه برنامه ی دقیق مهمترین بخش روش هدف دار فروش کسب و کارا است.

۷. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی تنها یه فوت وفن بازاریابی نیس بلکه یه نیروی روانشناسی عمیق و قویه که آدم رو مجبور به انجام کارای جور واجور می کنه. واسه همینه که خیلی از کار و کاسبی های اینترنتی تعداد دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی و مشتریان خود رو در وب سایت خود درج می کنن. چون به طور طبیعی مردم تمایل دارن از سایت هایی خرید کنن که تعداد مشتریان و دنبال کنندگان زیادی دارن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بدون اثبات اجتماعی مردم اجناس شما رو بدون ارزش میفهمه. اما با بهره گیری از اثبات اجتماعی مردم فرض می کنن که محصول و خدمات شما ارزش زیادی داره. پس شما بدون بهره گیری از قدرت اثبات اجتماعی نمی تونید بازار رو تحت تاثیر بذارین. از این رو اثبات اجتماعی یکی از مهمترین نکاتیه که در روش هدف دار فروش باید روش زوم بشه.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *