افزایش هوش با رژیم غذایی مناسب

بهره هوشی آدما به عوامل زیادی وابسته و یکی از همین عوامل به خورد و خوراک روزانه افراد برمیگرده. به این معنیه که خوردن مواد غذایی خاص می تونه باعث کاهش یا افزایش بهره هوشی شه. همونطور که قبلا در آلامتو خوندین، بعضی از مواد غذایی منتهی به کاهش بهره وری مغز می گردن. در این مطلب می خوایم تا شما رو با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث می شن تا فردی باهوش تر باشین.

۱. غلات سبوس دار

brain-food-4-healthy-eats-to-boost-your-smarts-1-salemzi.jpeg

مواد غذایی جفت و جور شده از غلات سبوس دار که به آرومی هضم می شن، سوخت لازم واسه مغز شما رو تامین می کنن. با اینکه مغز شما فقط سه درصد از وزن بدنتون رو شامل می شه، بیشتر از ۲۰ درصد انرژی شما رو مصرف می کنه. منابع غنی انرژی رو میشه در آرد گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و دیگه غلاتی که به همراه سبوس پخت می شن یافت.

۲. شکل های جور واجور توت

brain-food-4-healthy-eats-to-boost-your-smarts-2-salemzi.jpeg

آنتی اکسیدانای موجود در توتا موجب می شن تا شما حافظه ای قوی تر و قدرت هماهنگی بالاتری رو در اختیار داشته باشین.

۳. شکلات تلخ و قهوه

brain-food-4-healthy-eats-to-boost-your-smarts-3-salemzi.jpeg

در کل یادتون باشه که مواد شامل آنتی اکسیدان به جز خاصیت ضد سرطانی شون، جزو مواد به درد بخور واسه مغز شما حساب می شن. شکلات و قهوه هم از این قانون مستثنی نیستن و مصرف اونا به سلامت بیشتر مغز کمک می کنه.

۴. غذاهای دریایی

brain-food-4-healthy-eats-to-boost-your-smarts-4-salemzi.jpeg

حتما امگا۳ رو میشناسین. اسید چربی ای که یکی از ارکان اصلی سلامت قلب و عروقی هستش. امگا۳ موجب می شه تا سلولای مغز شما بهتر حفاظت شن. شما می تونین با خوردن غذاهای دریایی چرب، سلامت مغز خود رو تامین کنین. البته یادتون باشه که مصرف زیادتر از اندازه غذای دریایی ممکنه منتهی به مسموم شدن به واسطه جیوه موجود در بدن ماهی شه.

واسه تقویت هوش چه بخوریم؟

خیال پردازی یکی از نشونه های کودکان باهوش

افزایش هوش سالم زی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *