تاثیر شبکه های اجتماعی بر رتبه سایت

هر فردی که می خواد فعالیت و اجناس خود رو از راه اینترنت به دنیای دور و بر خود معرفی کنه، نه فقط باید یه سایت واسه خود راه اندازی کنه بلکه باید وارد شبکه های اجتماعی هم بشه. این شبکه ها شامل فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، گوگل پلاس و… است. خدماتی که وبمسترها در این شبکه ها در اختیار کاربران قرار میدن مجانیه. حال ممکنه که این سوال تو ذهن شما پیش بیاد که اگه قراره خدمات در شبکه های اجتماعی رایگان باشه، چه مزیتی واسه وبمسترها داره. اون چه که همه وبمسترها به دنبال اون هستن اینه که بازدید و ترافیک سایت رو به طور مطلوب بالا ببرن تا هم رتبه سایت زیاد شه و هم اگه در سایت خود، فروش محصول هم دارین، تعداد مشتریان شما و در نتیجه اندازه فروش زیاد شه. بنابر این دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی عبارتند از:

۱-    کاربران همیشه به دنبال راحت ترین راه واسه پیدا کردن اطلاعات و نیازای خود هستن و در نتیجه علاقه اونا به حضور در شبکه های اجتماعی زیاده چون راحت با موبایل خود می تونن به اون دسترسی داشته باشن بنابر این وقتی که شما بعضی مطالب خود رو در این شبکه ها به اشتراک می ذارین، کاربر از این عمل استقبال می کنه و در نتیجه کم کم به سمت سایت شما جذب می شه.

موبایل

۲-    ارائه لینکای ورودی به سایت در شبکه های اجتماعی و ورود کاربر از این روش به داخل سایت، یه امتیاز بسیار مثبت از نظر گوگل به حساب می اید که رتبه بندی سایت شما رو بالا می بره.

۳-    اندازه فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی بسیار بالا هستش در نتیجه اگه شما در کنار سایت، در شبکه های اجتماعی هم کار کنین، شانس جذب کاربر و در نتیجه افزایش بازدید در سایت شما افزایش پیدا می کنه.

در میان شبکه های اجتماعی که الان در دنیای مجازی هست، اعتبار هر یک با هم فرق داره و در نتیجه فعالیت در شبکه هایی که ارزش و اعتبار بیشتری دارن و شما میدونید که کاربران در اون شبکه ها فعالیت بیشتری دارن، تاثیر بیشتری بر رتبه سایت شما می ذاره. این وسط، سه شبکه اجتماعی Facebook  Google plus ,