فروردین 10, 1403

صابون گیاهی؛ ارمغانی برای پوست مدرن

چند بار پس از شست و شوی دست و صورت یا بدنتان با آب زلال احساس کردید چقدر سبک، آرام و مثبت هستید؟ بله درست است! شست و شوی دست و صورت بهترین روش زدودن انرژی‌های منفی از درون ماست و دراین‌بین اگر پاک‌کننده طبیعی و تایید شده‌ای، مثل صابون گیاهی، هم داشته باشید این جریان پالایش روحی به‌خوبی انجام می‌شود و شما پس‌ازآن، وارد مسیری شفاف و سالم برای بهبود کیفیت زندگی خود می‌شوید.

از بین تمامی تمیزکننده‌های دست و صورت و بدن، انصافا، هنوز هم صابون گیاهی لطف و صمیمیت قدیم را دارد. هنوز جایگاه ویژه خود را در کمد لباس‌های زنان و مردان قدیمی و یا خاطره باز حفظ کرده و از گلنار بگیر تا لوکس و داو، همه و همه با رایحه ملایم و مهربان خود، خاطرات لطیفی از گذشته، از روزگار خوشی‌ها در خانه مادربزرگ، تمیزکاری‌های هولناک در حمام‌های نمره و زیر دست مامان و مادربزرگ برایمان زنده می‌کنند. برای خرید میتوانید از آیدا نچرالز اقدام کنید:

صابون پیه بز و خاکستر چوب

پیه (چربی) بز و خاکستر چوب دو ماده اصلی تشکیل‌دهنده صابون در تاریخی بوده که هنوز مردم آن را نمی‌شناختند. تمدن روم باستان باعث شناخته شدن این محصول پاک‌کننده شد و کاری کرد که کلمه saipo متولد شود و تا دوران ما برسد به soap تغییر شکل دهد.

جالینوس و جابر بن حیان در نوشته‌های خود بارها به نقش شوینده بودن انواع صابون دست ساز و صابون گیاهی اشاره کرده‌اند.

ایتالیا، فرانسه و اسپانیا از اولین کشورهایی بودند که پرچم تولید صابون را در جهان به اهتزاز درآوردند. تولید روغن ‌زیتون که از مواد تشکیل‌دهنده اصلی تولید صابون بود، باعث شد تا این سه کشور جایگاه چشمگیری در راه‌اندازی کارگاه‌های تولید این شوینده محبوب کسب کنند.

البته بهتر است بدانید که نقش روغن‌زیتون در تولید انواع صابون چندان طولانی و پررنگ نبود و به دلیل کمبود تولید این روغن، به‌مرور از انواع دیگر چربی‌ها و روغن‌ها برای ساخت صابون استفاده می‌کردند.
صابون گیاهی یا غیر گیاهی

صابون گیاهی یا غیر گیاهی؛ مسئله این است!

هرچقدر که تکنولوژی در زندگی ما رخنه کرده باشد ولی باز هم خیلی از ما دلمان پیش هر چیزی است که طبیعی باشد. میوه و سبزی طبیعی( ارگانیک)، غذای طبیعی، موی طبیعی، زیبایی طبیعی، مردم طبیعی…

دراین‌بین، شوینده‌های طبیعی و در صدر آن‌ها صابون انتخابی بوده که به‌مرور زمان تمایل مردم برای مصرف نوع طبیعی آن بیشتر و بیشتر شده است.

صابون گیاهی چه می‌کند ؟

صابون‌های گیاهی اگرچه محبوبیت لوازم پاک‌کننده مثل انواع شیرپاک‌کن و دستگاه‌های پاک کننده پوست را ندارند؛ ولی در دنیای پرهیاهوی سرمایه‌داری همچنان آرام و بی‌ادعا منتظر هستند تا مصرف‌کننده‌ای پس از تجربه و امتحان چندین و چند محصول شیمیایی یا برقی گران‌قیمت، همچون گذشته به او روی بیاورد.

این محصول با پیشینه قدیمی و محکم قرار نیست از شما یک ملکه زیبایی بسازد. صابون گیاهی نقش بهبود دهنده را دارد؛ شما از آن استفاده می‌کنید چون دیگر به این نتیجه رسیده‌اید که بهتر است پوست بدنتان در معرض انواع و اقسام مواد شیمیایی و اشعه‌ها و امواج خطرناک قرار نگیرد.

درصورتی‌که فرد مبتلا به یکی از انواع بیماری پوستی باشد، احتمالا در نسخه‌ای که پزشک برایش می‌پیچد، یکی از انواع صابون‌های گیاهی معرفی خواهد شد. فراموش نکنید که درمان عارضه‌های پوستی نیز یکی دیگر از نقش‌های مهم صابون‌های گیاهی است.

گیاهانی مثل زردچوبه، سدر، زیتون، قهوه، رزماری و خیلی دیگر اگرچه هنوز به خوبی بین مردم به عنوان زیباکننده و شفا دهنده طبیعی شناخته نشده اند، ولی می‌توان با مصرف مداوم و منظم این انواع صابون گیاهی، پوستی سالم و شاداب با کمترین آسیب را داشت.

این مطلب را هم از دست ندهید :
تفاوت دکمه سر دست و دکمه ی معمولی

یک صابون گیاهی مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد ؟

◄ سالم و محبوب است. افزودنی‌های شیمیایی و آسیب‌رسان به بدن و پوست کمتری دارد.

◄ دوست دار حیوانات است. به دلیل اینکه پایه مواد تشکیل‌دهنده صابون‌های گیاهی، طبیعی است و لازم نیست روی حیوانات آزمایش شوند، اهمیت بالا و چشمگیری پیدا کرده است.

◄ نقش زباله ساز برای محیط زیست ندارد.

◄ به دلیل افزودن روغن‌های گیاهی به این نوع از صابون‌ها، علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، خاصیت درمانی هم دارد.

◄ صابون حنا، قهوه، زردچوبه یا رزماری! برخلاف صابون غیر گیاهی، تنوع صابون گیاهی آن‌قدر زیاد است که به‌راحتی می‌توانید صابون مورد علاقه و نیازتان را خریداری کنید.

خرید صابون گیاهی

نکات مهم در انتخاب صابون گیاهی

این نکته مهم را همیشه به خاطر بسپارید که برای خرید صابون محبوبتان لازم است تا چند آیتم را به‌عنوان پیش‌زمینه در نظر داشته باشید. این آیتم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در معرفی سبک کلی زندگی شما هم دارند و علاوه بر این، تاثیر صابون‌های گیاهی با رعایت آن‌ها عمیق‌تر خواهد بود.

    • چه غذایی می‌خورید و به‌صورت کلی رژیم غذایی معمول شما چیست.
    • خواب کافی را به‌خوبی می‌توان از پوستتان تشخیص داد. پوست شما، تصویر تمام نمایی از کم‌خوابی یا بدخوابی شما می‌دهد.
    • آب‌رسانی به پوست نشان می‌دهد چقدر عاشق زیبایی طبیعی هستید. دراین‌بین از انواع آب‌رسان‌های طبیعی استفاده و سپس صابون گیاهی دلخواهتان را مصرف کنید.
    • در مطالعات انجام شده آمده است که حدود ۹۰% آسیب‌های پوستی به لطف نور خورشید است. پس با مصرف به‌اندازه یک کرم ضد آفتاب مناسب و مدیریت آمدوشد هایتان در روزهای آفتابی اجازه دهید پوستتان پذیرای یک محصول گیاهی باشد.
    • برای تخریب قطعی پوستتان در کوتاه‌مدت، حتما الکل و دخانیات را بگنجانید.
    • مراقب پوستتان وقتی بیش‌ازحد در معرض آلودگی‌های روز قرار می‌گیرد باشید. شست و شوی با آب در طول روز علاوه بر تخلیه انرژی‌های منفی، روشی ساده برای پاک‌سازی پوست شماست.
    • خودتان را ملزم به خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت نکنید. اگر فکر می‌کنید «به هرحال که باید آرایش کنم یا فلان کرم را به صورتم بزنم» سخت در اشتباهید. با انتخاب اشتباه پوستتان قربانی خواهد شد.
    • و از همه مهمتر اینکه، خودتان را همان‌طور که هستید دوست بدارید. این نقطه عطف هر مراقبتی است!

صابون گیاهی

کدام صابون گیاهی را انتخاب کنم ؟

درصورتی‌که کاملا با جنس پوستی که دارید آشنا هستید، یک قدم جلوترید و می‌توانید با آشنایی بهتری، صابون دلخواهتان را انتخاب کنید.

◄ صابون‌های اسطوخودوس، ارگان یا زیتون بهترین گزینه برای پوست‌های حساس هستند.

◄ صابون‌های قهوه، گل سرخ، زردچوبه، زغال، عسل و تقریبا همه انواع صابون‌های گیاهی برای پوست‌های معمولی مناسب هستند و می‌توان بدون نگرانی آن‌ها را استفاده کرد.

◄ پوست شما از نوع پوست مختلط است؟ شک نکنید که صابون گل سرخ، آلوئه ورا یا زینک اکساید بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

◄ صابون‌های گل سرخ، قهوه، سفید آب، خاک رس یا زغال هم منتظر هستند تا دوستانی با پوست چرب به سراغشان بیایند.

◄ و درصورتی‌که پوست خشکی دارید در سبد خریدتان از انواع صابون‌ چای، عسل، لیمو، گلیسیرین و صابون لوندر یا اسطوخودوس اضافه کنید.

مهم: به خاطر داشته باشید که برای مصرف هریک از انواع این صابون‌های گیاهی باید با نظر و تجویز پزشکان پیش بروید. درصورتی‌که به‌طور مرتب تحت نظارت پزشک متخصص پوست و مو هستید، حتما در مورد استفاده از صابون موردعلاقه‌تان با او مشورت کنید.