صدری به دنبال گره زدن آینده مخابرات به استارت‌آپ‌ هاست

«سید مجید صدری» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز (یکم بهمن ماه) با برگزاری یه نشست خبری، توضیحاتی در مورد کارکرد یه ساله خود به عنوان مدیرعامل مخابرات ارائه و به سوالات خبرنگاران هم جواب داد.

به گزارش سایت ما، صدری در این اتفاق از همکاریای جدید با پیام رسانا و استارت آپای دیگه خبر داد. به شکل مشخص، پیام رسانای گپ، آی گپ و سروش با شرکت مخابرات ایران تفاهم نامهایی رو امضا کردن. اونم اینکه گفت که همکاری با فیلیمو هم شروع شده و حالا کاربران اینترنت شرکت مخابرات می تونن مجانی از این سرویس استفاده کنن. ایشون از طرف دیگه گفت که شرکت مخابرات ایران در آینده همکاریایی با دیجی کالا و کافه بازار رو هم شروع می کنه.

قبل از این مدیرعامل پیام رسان گپ در گفتگو با سایت ما خبر داده بود که. حالا مدیرعامل مخابرات ایران در جواب به سوال سایت ما مبنی بر اینکه این خدمات با چه اختلاف قیمتی در اختیار کاربران قرار می گیره و چقدر می تونه رقابت درآمدزایی در شرکت مخابرات ایران رو حل کنه، گفت:

«ما به دنبال اون هستیم تا درآمد و پول و پله و سرمایه شرکت رو افزایش بدیم. به خاطر همین به عنوان یه بنگاه اقتصادی تلاش می کنیم از هر فرصتی استفاده کنیم. قراره با پیام رسانای گپ، آی گپ و سروش کار کنیم و سرویسای مختلفی رو ارائه بدیم. هرچند همین امروز هم سرویسی به نام «سیپ فون» ارائه می دیم که خدمات تلفن ثابت رو در فضای مجازی ارائه میده. در آخر اگه بحث امنیت شبکه و مسائل فنی اجازه بده، در جهت پشتیبانی از پیام رسانای داخلی، سرویس صحبت رو هم ارائه می کنیم.»

اونم اینکه در مورد درآمدزایی واسه شرکت مخابرات ایران از این راه، گفت: «قبل اینکه سرویسی رو ارائه بدیم مراقب درآمدهای شرکت هم هستیم. دلمون نمی خواد بیاییم سرویسی رو ارائه بدیم که درآمدی رو از جای دیگه شرکت کم کنه. شک نداشته باشینً ما به دنبال افزایش درآمد هستیم. پس انگار باید در این موارد اقدام کنیم که به نفع مخابرات باشه چون بحث بازار بورس و سهام داران کلی مطرحه.»

صدری که یه مدت پیش در حساب شخصی توییتر خود از همکاری با کافه بازار و دیجی کالا خبر داده بود اما جزییات بیشتری در مورد این مسئله نگفته بود، در جواب به سوال دیگه سایت ما مبنی بر جزییات همکاری با این دو شرکت گفت:

«هر کدوم از این دو شرکت یه سبد محصول و تعداد مشترکی دارن و می تونن روی فروش سرویسامون اثر داشته باشه. از طرف دیگه ما می تونیم یه سرویس یا پیشنهاد رو به مشترکین [اینترنت] شرکت مخابرات واسه به کار گیری این دو پلتفرم بدیم. مثلا دیجی کالا می تونه واسه مشترکین مخابرات ۱۰ درصد تخفیف روی یه کالای خاص اعمال کنه. این در واقع یه رابطه دو طرفه است تا بتونیم سرویسا و خدمات رو به مشترکین دو طرف ارائه بدیم. پس دیجی کالا یا کافه بازار واسه مشترکین خودش جهت به کار گیری خدمات شرکت مخابرات یه آفری رو ارائه میده، ما هم زیرساختایی رو در اختیار اونا قرار می دیم. در واقع می تونیم واسه دیجی کالا و کافه بازار در بخش فنی امکانات خوبی رو جفت و جور کنیم.»

مجید صدری که در دی ماه ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معرفی شد، در این نشست خبری به ارائه گزارشی از کارکرد خود تو یه سال گذشته پرداخت و بعضی از برنامه های آینده خود رو هم اعلام کرد. به گفته صدری، حالا شرکت مخابرات ایران مشتری مداری رو در اولویت خود قرار داده و تو یه سال گذشته تلاش کرده تا کیفیت خدماتش، مخصوصاً اینترنت ADSL خود رو زیاد کنه. اون گفت که یه سال پیش زمان انتظار کاربر واسه رسیدن به کارشناس مخابرات حدود ۴۰ دقیقه بود که حالا به حدود ۳ دقیقه رسیده.

اونم اینکه اعلام کرد که تو یه سال گذشته، یه میلیون و ۳۰۰ هزار خط تلفن بدون کارکرد، قطع شدن و دوباره به چرخه پیشرفت برگشته ان. به گفته صدری هزینه پیشرفت هر خط تلفن ثابت واسه شرکت مخابرات ایران بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومنه اما این شرکت حالا خطوطی که چند سال مورد استفاده نبوده ان رو دوباره به شبکه برگردونه.

مدیرعامل مخابرات از تدوین طرح مشاغل در ۱۱۸ خبر داد تا دسترسی به مشاغلی که مورد نظر کاربران هستن، ساده تر انجام شه. صدری هم اینکه گفت که به زودی ۱۱۸ با زبونای عربی و انگلیسی هم شروع به کار می کنه.

اونم اینکه در مورد ایجاد ۱.۵ میلیون پورت فیبر نوری گفت: «این تعداد پورت به وجود اومد اما قیمت خدمات و هم اینکه مبالغی که قبل از شروع به ارائه سرویس درخواست می شد، باعث می شد تا کاربر علاقه ای به فیبر نوری نداشته باشه. اما تا آخر سال طرح تانومای خاص رو داریم و حالا هر کسی در هر جای ایران از ما درخواست فیبر نوری داشته باشه، واسه کابل کشی هیچ هزینه ای نمی گیریم. واسه مودم هم تلاش داریم یا اونو مجانی ارائه بدیم یا به شکل اقساطی. اینا مواردی هستن که ما به دنبال سود در اونا نیستیم و می خوایم رضایت مشتری رو جلب کنیم. تلاش هم کردیم تعرفه های خدمات فیبر با خدمات ADSL یکی باشه.»

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم اینکه در مورد مصرف اینترنت کاربران این شرکت آمارهایی ارائه داد:

«مصرف روزانه اینترنت مشتریان ما نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته. این رشد در بخش اینترنت بین الملل ۵۵ درصد بوده. از طرف دیگه ترافیک داخلی ما ۴ برابر شده.»

به گفته صدری، شرکت مخابرات ایران قدیمً DNS جداگونه نداشته اما حالا DNSهای خود رو در ۴ نقطه راه اندازی کرده. به خاطر همین پینگ اینترنت مخابرات که قبلا به ۱۲۵ میلی ثانیه می رسید، حالا به زیر ۲۵ میلی ثانیه رسیده.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم اینکه از طراحی یه بسته مشترک با همراه اول خبر داد و گفت: «در حال طراحی بسته هایی با همراه اول هستیم. کاربر با خرید این بسته ها، هم می تونه از خدمات همراه اول استفاده کنه و هم شرکت مخابرات. مثلا کاربر با خرید این بسته می تونه با اتصال موبایل خود به شبکه های وای فای ما در سطح کشور، به اینترنت دسترسی داشته باشه. در واقع واسه مدیریت کردن هزینه ها، با همراه اول تلاش می کنیم تا از امکانات به شکل مشترک استفاده کنیم.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *