معرفی کانسپت ب ام و سری ۸؛ آینده ای متفاوت در انتظار خودروساز آلمانی

دقیقا ۱۸ سال پیش بود که شرکت آلمانی بی ام و ۳۱ هزار خودروی تولیدی از سری ۸ رو راهی بازار کرد و پس از ان پرونده این سری خودروها بسته شد.

حالا پس از گذشت چند سال و با وجود حدس و گمانه زنیای فراوون بی ام و تصمیم به تولید دوباره این سری خودروها گرفته.

اینجوری طی روزای گذشته این غول خودروساز آلمانی در فستیوال هرساله ConcoursD’Eleganza به صورت رسمی از برگشت سری ۸ خبر داد و تاریخ عرضه نسل جدید سری هشت رو سال ۲۰۱۸ اعلام کرد.

ممکنه یادتون باشه که بی ام و میخواس که سری ۸ اصلی رو با یه نسخه m تکمیل کنه، حتی یه مدل مفهومی Mpower به اسم M8 هم ساخته شد ولی در آخر از خیر این موضوع گذشت چون که از وجود یه بازار فروش بزرگ واسه اون مطمئن نبود.

اما حالا پس از گذشت سال ها و با تغییر شرایط، سری ۸ علاوه بر برخورداری از شانس تولید دوباره ممکنه به عنوان سری شناخته شه که بازار فروش بی ام و رو دوبارهً زنده کنه.

قبل از معرفی رسمی این سری طراحی ان در هاله ای از ابهام قرار داشت و به نظر می­رسید که در ان رگهایی از مفاهیم طراحی کانسپت گرن لوسو وجود داشته باشه اما با پخش عکس­های رسمی کانسپت سری ۸در روزای گذشته مشخص شد که این خودرو دارای یه طراحی تهاجمی بی­مثل در میان تموم اجناس ب ام و میشه.

شاید خودروای تولید شده سری ۸ نسبت به کانسپت معرفی شده کمی ساده تر میشه و بعضی تکنولوژیایی موجود در این کانسپت در خودروهای تولید شده یافت نمی­شه ولی شک نداشته باشین این سری از محبوبیت بالایی بین اجناس ب ام و بهره مند میشه و می تونه جایگاه واقعی خودشو در بین مشتریان این شرکت پیدا می کنه.

دماغه خودرو در این کانسپت کشیده و تهاجمی طراحی شده و در دو طرف اون جلو پنجره های کلیوی بزرگ و چراغ­ های عصبانی لیزری قرار داره.

رینگ­های آلیاژی ۲۱ اینچی مخصوص این کانسپت به همراه رنگ منحصر به فرد بدنه که به صورت کامل روی سقف و اسپویلر عقب هم پاشیده شده نمای خاصی به این طراحی می­بخشه و ما عمیقا با امید به اینکه در طرح پایانی تماشاگر همه این ویژگی­ ها باشیم.

با در نظر گرفتن ورودیای بسیار بزرگ هوا که در این کانسپت روی هر دو سپر و گلگیرجلو خودرو تعبیه شده این انتظار می­رود که نسخه تولیدی سری هشت ترکیبی از استایل لوکس و اسپرت داشت باشه و این دقیقا همون نکته ایست که دلیل فرق ب ام و با بقیه شرکت­های خودروسازی حاضر در این بخش از بازار می ­شه.

در نمای عقب این کانسپت تماشاگر گلگیرهای عضلانی، کشیده و قوس مانندی هستیم که به همراه اگزوز ذوزنقه ای شکل حالتی خشونت و تهاجمی خاصی به خودرو بخشیده علاوه بر این چراغ­های کشیده­ عقبی هم در القای این حالت موثر ان.

عموما مدل کوپه اینجور کانسپتی از آینه بغل کوچیکی بهره مند بوده و دستگیرهای درب در اون مخفیه چون که باعث شکیل­ و قشنگ تر شدن این طراحی می­شه.

اما طراحی بخش داخلی در این کانسپت فوق العاده بوده و به لطف صندلیایی با پوشش چرمی و پوسته فیبر کربنی تماشاگر یه خودرو لوکس و مدرن هستیم.

در حالی رنگ سفید و قهوه­­ی سوخته در طراحی داخلی این کانسپت باهم ترکیب ان که رنگ قهوه­ای حاصل چرم مرینوس استفاده شده و رنگ سفید حاصل قسمت­های جلا داده شده الومینیومی و فیبرکربنیه.

هم اینکه اینم بگیم که نمایشگر مرکزی سیستم  iDrive (که مخصوص سرگرمی و کسب اطلاعاته) هم بوسیله یه لایه محافظ مخصوص ساخت شرکت جواهرسازیسواروسکی پوشیده شده و مجموعه این ویژگی­ ها دلیل ایجاد احساس متفاوت بودن کابین و راحتی بیشتر کاربران پولدار این محصول می شه.

هرچند که هنوز اطلاعاتی در مورد موتور و نیرو محرکه سری۸ در دسترس نیس ولی یکی از بدیهیات در مورد تولید دوباره این سری به کار گیری موتورهای رده بالا ب ام و میشه.

یکی از مدیران ارشد گروه طراحی بی ام و عقیده داره که"این کانسپت با نمونه­ های قبلی متفاوت بوده و هدف اون معرفی خودرو لوکس و اسپرتیه که علاوه بر ظاهر قشنگتر و گول زننده از جست و خیز خاص­ای بهره مند بوده و واسه یه رانندگی واقعی و لذت بخش بسیار مناسب باشه."

اونطور که از دلایل پیداست بی ام و می خواد علاوه بر نسخه گرن کوپه چهار درب این کوپه رو در نسخه­ های روباز و دو درب هم تولید کنه.

واسه کسب اطلاعات در مورد این کوپه زنده شده، موتور، سیستم محرک و قیمت اون باید تا آخر سال ۲۰۱۸ یعنی زمان رسمی فروش این خودرو منتظر موند.

با این حال تقریبا قطعیه که طراحی ظاهری این کانسپت می تونه روی ظاهر نسل آینده خودروهای ب ام و اثر داشته باشه و این مسئله ممکنه به کام دوستداران دوآتشه خودروهای ب ام و خوش نیاد.

نظر شما در مورد طراحی کانسپت جدید ب ام و چیه؟