فروردین 10, 1403

معیارهای تشخیص بهترین روش مهاجرت به کانادا و بهترین موسسات مهاجرتی ایران

در سال‌های اخیر مهاجرت به کانادا خواسته‌ی بسیاری از هم‌میهنان‌مان بوده است. صرف‌نظر از چرایی و نحوه‌ی رسیدن به این خواسته، هر کس که تجربه‌ی مراجعه به بهترین موسسات مهاجرتی ایران را داشته باشد، یا از سر دغدغه و پیگیری خواسته‌ی خود، به صفحات مجازی بهترین موسسات مهاجرتی ایران مراجعه کرده باشد، چه در جلسه‌های مشاوره‌های حضوری و چه در نظرات و کامنت‌هایی که بازدیدکنندگان در زیر پست‌های این موسسه‌ها می‌گذارند، عموما می‌توان به این سوال برخورد که اولین گام برای مهاجرت به کانادا چیست یا به عبارتی، برای مهاجرت به کانادا از کجا باید شروع کرد؟

نویسنده‌ی این مطلبی که مطالعه می‌فرمایید، سال‌های متمادی تجربه‌ی کار در بهترین موسسات مهاجرتی ایران و بالاخص سابقه‌ای طولانی در همکاری با بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد را داشته است، از این رو و بر حسب همین تجربه، می‌توانم بگویم اولین گام و مرحله برای مهاجرت به کانادا آن است که ابتدا خودتان تمام برنامه‌ها و پلن‌های مهاجرتی موجود برای مهاجرت به کانادا را از روی وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور مطالعه کنید و سپس بر اساس شرایط خود، ببینید صلاحیت کدام یک از آن برنامه‌های مهاجرتی را دارید.

البته نکات فنی و ریزی نیز در این زمینه هست که بدون مشورت گرفتن از متخصصین مهاجرتی، درک آن نکات، بسیار دشوار خواهد بود، بویژه اگر سطح زبان فرد، در سطحی مطلوب نباشد که بتواند مطالب را مستقیما به زبان انگلیسی مطالعه نماید. اما در هر حال، برای تشخیص بهترین روش مهاجرت به کانادا، باید یک‌سری فاکتورها و معیارها را در نظر داشت. این فاکتورها را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

فاکتورهای مهم در  انتخاب روش مناسب برای مهاجرت به کانادا

فاکتور اول برای مهاجرت به کانادا : سن متقاضی

از مجموع صد برنامه‌ی رسمی مهاجرت به کانادا به ندرت می‌توان روشی پیدا کرد که در آن، معیار سن اهمیتی نداشته باشد. در برخی از روش‌های مهاجرت به کانادا که اساساً امتیاز-محور هستند، سن فاکتوری بسیار مهم است و در واقع، بیشترین امتیازِ این فاکتور به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که سن‌شان حدفاصل 20 تا 30 سال باشد. به عنوان مثال، در سیستم اکسپرس انتری که و سریع‌ترین و پرمتقاضاترین روش مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود، حداکثر امتیازی که به فاکتور سن تعلق می‌گیرد 110 است و که به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که سن‌شان بین 20 تا 29 سال باشد.

در مورد فاکتور سن باید این نکته را نیز افزود که حتا در آن دسته از روش‌های مهاجرت به کانادا که متکی به شغل و تخصص متقاضی هستند، اساساً به متقاضیانِ کمتر از 18 سال (که به سن قانونی کار نرسیده‌اند) امتیازی تعلق نمی‌گیرد؛ و از آن سو، متقاضیانی که سن‌شان بالای 45 سال هستند نیز به این دلیل که نیمی از عمر کاری‌شان سپری شده، امتیازی تعلق نخواهد گرفت. البته معیار سن در بعضی روش‌های مهاجرتی مانند روش‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، اهمیت بسیار کمتری دارد.

فاکتور دوم برای مهاجرت به کانادا : میزان سرمایه یا تمکن مالی متقاضی

مهاجرت به کانادا اگر از مجاری قانونی و رسمی انجام شود، عملاً بدون داشتن پول و سرمایه‌ی لازم غیرممکن است. البته مقدار این «سرمایه‌ی لازم» بر حسب روش انتخابی تعیین می‌شود و می‌تواند بسیار متغیر و متفاوت باشد. بدیهی است روش‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کانادا اساساً متکی به تمکن مالی هستند و بنابراین بدون در اختیار داشتن سرمایه‌ی زیاد (حداقل 200-300 هزار دلار) غیرممکن خواهد بود. اما برای روش‌های مهارت‌محور و کاری (مثل همان روش اکسپرس انتری که قبلا گفتیم)، به تمکن مالی و سرمایه‌ی به‌مراتب بسیار کمتری (در حد 30-40 هزار دلار) کفایت خواهد کرد.

فاکتور سوم برای مهاجرت به کانادا : سابقه کار متقاضی

سابقه کار در اکثر روش‌های مهاجرتی، تعیین‌کننده‌ترین فاکتور به حساب می‌آید زیرا در هر حال، اکثر روش‌ها متقاضی را به پشتوانه‌ی مهارت و تخصصی که دارد پذیرش می‌کنند و سابقه‌ی کار می‌توان نشان‌دهنده‌ و اثبات‌کننده‌ی مهارت و تخصص‌های مورد نیاز باشد. در روش‌های کاری و تخصص‌محور، سابقه‌ی کار نشان‌دهنده‌ی میزان تجربه‌ی متقاضی در شغل مورد نظر (تا پیش از مهاجرت به کانادا) است. خواهد بود.

البته ناگفته نماند که در تمام روش‌های مهاجرت به کانادا که فاکتور سابقه‌ی کار اهمیت دارند، داشتن سابقه کار در خود کشور کانادا امتیاز بسیار ویژه‌ای خواهد داشت و شانس فرد برای دریافت اقامت دائم کانادا را به‌شدت افزایش خواهد داد، ولی در سایر روش‌ها، داشتن سابقه‌ی کار در کشورهای دیگری چون ایران نیز به همان اندازه می‌تواند مهم باشد.

فاکتور چهارم برای مهاجرت به کانادا : مدرک و رشته تحصیلی متقاضی

در بعضی از روش‌ها و برنامه‌های مهاجرت به کانادا سطح تحصیلات متقاضی تاثیر و اهمیت چندانی ندارد، اما در اکثر برنامه‌ها و روش‌های مهاجرتی، سطح تحصیلات متقاضی عاملی بسیار مهم و تعیین‌کننده است. در مورد فاکتور تحصیلات، یک نکته‌ی بسیار مهم وجود دارد: کانادا به مرتبط بودن رشته تحصیلی و تخصص شغلیِ افراد بسیار اهمیت می‌دهد و بنابراین، رشته‌ی تحصیلی متقاضی الزاما باید با شغل و سابقه‌ی کاری فرد مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. در ایران، چیز عجیبی نیست که مثلا یک نفر ده سال سابقه کار در حوزه حسابداری داشته باشد اما مدرک تحصیلی‌اش لیسانس روان‌شناسی باشد. این ناهمخوانی برای مهاجرت به کانادا قابل پذیرش نیست و متقاضیان باید حتما رشته تحصیلی و تخصص شغلی‌شان با هم همخوانی داشته باشد. به همین دلیل به متقاضیان توصیه می‌شود اگر چنین وضعیتی دارند، قبل از هر اقدام، در رشته‌ای مربوط و همخوان با شغل‌شان یک گواهی تحصیلی مثل مدرک فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

فاکتور پنجم: سابقه‌ی مدیریت

سابقه مدیریت فقط برای آن دسته از متقاضیانِ مهاجرت به کانادا اهمیت دارد که قصد دارند با روش‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی برای مهاجرت به کانادا اقدام  نمایند. در این روش‌ها، متقاضی باید الزاما دارای سابقه‌ی مدیریت در یک بیزینس را داشته باشد. البته مهم نیست این سابقه بیزینسی مربوط به مدیریت یک کمپانی بزرگ باشد با 100 پرسنل، یا مدیریت یک کافی‌شاپ کوچک با یک نفر پرسنل. آن‌چه مهم است این است که متقاضی باید نشان دهد سابقه‌ی مدیریت کسب و کار را دارد.

در تکمیل این فاکتور باید عرض کرد که متقاضیان روش‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری حتما باید برای اخذ اقامت دائم خود، بیزینسی در کانادا داشته باشند که حداقل یک مقیم دائم یا شهروند کانادا در این بیزینس مشغول به کار باشد. البته مهم نیست این بیزینس را تاسیس کنید یا یکی از بیزینس‌های فعال و موجود در کانادا را خریداری کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
معرفی یکی از بهترین سایت های دانلود آهنگ

فاکتور ششم: سطح زبان

از حدود 100 برنامه و روشی که برای مهاجرت به کانادا در دسترس است، به ندرت می‌توان موردی را یافت که شرط زبان نداشته باشد و از متقاضی نخواهد که مدرک زبان خود را ارائه نماید. به بیان دیگر، تقریباً همه‌ی پلن‌ها و روش‌های مهاجرت به کانادا پیش‌شرط‌شان آن است که متقاضی، مدرک زبان ارائه نماید. دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی کانادا هستند و از این رو، متقاضی باید الزاما با شرکت در یکی از آزمون‌های بین‌المللی و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا، مدرک زبان دریافت کند. اعتبار مدارک زبان برای مهاجرت به کانادا معمولا تا دو سال پس از صدور مدرک است.

سطح زبان مورد نیاز در هر روش و پلن مهاجرتی، متفاوت از سایر پلن‌ها و روش‌هاست. در بعضی از پلن‌ها کافی است متقاضی مدرک زبانی در سطح آیلتس 4 داشته باشد، اما بعضی از پلن‌ها نیز وزن و اهمیت بیشتری به فاکتور زبان می‌دهند و متقاضی را ملزم می‌کنند که نمراتی بالاتر (در حد آیلتس 7.5) ارائه نماید.

بهترین موسسات مهاجرتی ایران و بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد

در ابتدای این مقاله گفتم که نویسنده‌ی این سطور، سال‌ها سابقه همکاری با بهترین موسسات مهاجرتی ایران را داشته و به طور خاص، سال‌هاست مدیر تولید محتوای بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد بوده است. از آن‌جا که برای مهاجرت به کانادا در اکثر روش‌ها، متقاضیان چاره‌ای جز عقد قرارداد با بهترین موسسات مهاجرتی ایران را ندارند و مجبور خواهند شد پرونده‌ی خود برای مهاجرت به کانادا را به بهترین موسسات مهاجرتی ایران بسپارند، در ادامه می‌خواهم بر حسب تجربه‌ای که در این زمینه دارم، معیارهای انتخاب بهترین موسسات مهاجرتی ایران را بیان کنم، به این امید که خواننده، هنگام انتخاب بهترین موسسات مهاجرتی ایران با نگاهی واقع‌بینانه‌تر و آگاهی بیشتر وارد عقد قرارداد با بهترین موسسات مهاجرتی ایران شود. در پایان نیز بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد را بر مبنای همین معیارها خدمت شما معرفی خواهم کرد.

معیارهای انتخاب بهترین موسسات مهاجرتی ایران

  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که دارای اساس‌نامه بوده و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده شده و شناسنامه‌ی قانونی داشته باشند.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که در ایران، از وکلای رسمی دادگستری، در کشورهای مهاجرتی مقصد، از وکلا و مشاوران رسمی بهره‌مند باشند.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که شبکه‌ی گسترده و فعالی از کارگزاران وکلای رسمی در کشور مقصد داشته باشند تا با استفاده از این شبکه‌ی فعال، قادر باشند پرونده‌های درخواست مهاجرت را در هر دو سو، یعنی هم در کشور مبدا و هم در کشور مقصد پیگیری و دنبال نمایند.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که خدمات پس از ورود داشته باشند. یعنی حتا پس از اخذ اقامت برای متقاضی، و پس از اولین ورود وی به کشور مقصد، خدمات خود را همچنان به وی ارائه کنند تا متقاضی پس از ورود، احساس بیگانگی با کشور مقصد نکند و بتواند امور مختلفی چون پیگیری بیمه، افتتاح حساب بانکی، ثبت‌نام فرزندان در مهد و مدرسه،… را نیز به انجام رساند
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که به دلیل برخورداری از شعبه‌های متعدد در شهرهای مختلف، همواره در دسترس باشند و بتوان به صورت حضوری، به آن‌ها مراجعه کرده و پیگیر پرونده‌ی مهاجرتی خود شد.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که مشاوران، کارشناسان و وکلای مهاجرتی‌شان همواره پیگیر اخبار روز باشند و از آخرین آپدیت روش‌ها و قوانین مهاجرتی آگاهی کافی و کامل داشته باشند.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که رزومه‌ای قوی داشته باشند و پرونده‌های موفق‌شان بیش از پرونده‌های ناموفق باشد.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که نه در شعار، بلکه در عمل، به حقوق مشتری احترام بگذارند و آن را را در اولویت تمام کارهای خود قرار دهند.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که چه به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی، پاسخگوی تمام سوالات متقاضیان باشند و تک‌تک سوالات را با دقت و حوصله پاسخ دهند و شما پس از تماس و مشاوره، حس کنید پاسخ سوالات خود را گرفته‌اید.
  • بهترین موسسات مهاجرت ایران موسسه‌هایی هستند که به هیچ وجه وعده‌ی توخالی و بیجا ندهند. تضمین اخذ ویزا، قول کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده،… نمونه‌هایی از وعده‌های توخالی و بیجایی است که ممکن است از موسسات مهاجرتی بشنوید.

 

بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد

با توجه به نکاتی که فوقاً درباره معیارهای انتخاب بهترین موسسات مهاجرتی ایران عرض شد، از نظر راقم این سطور، بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد موسسه حقوقی-مهاجرتی رهپویان مهاجر است. رهپویان مهاجر شعبه‌های متعدد و مختلفی در شهرهای مختلف کشور دارد، مایلم در ادامه، یکی از بهترین زیرمجموعه‌ها و نمایندگی‌های رهپویان مهاجر از نظر من بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد را معرفی کنم.

 

نمایندگی رهپویان مهاجر در مقام بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد توسط تیمی کاربلد و زبده در حوزه مهاجرت اداره می‌گردد. این تیم، تحت مدیریت و هدایت خانم زینب بیگله فعالیت دارد. درباره‌ی سوابق ایشان به عنوان مدیر بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد باید گفت که وی دارای مدرک کارشناسی ارشد (رشته‌ی مدیریت جهانگردی) از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است و در در کنار امور مهاجرتی، در چند دانشگاه مشهد (دانشگاه علمی کاربردیِ میراث فرهنگی، دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی پردیسان) تدریس می‌کنند و بیش از 16 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های گردشگری، اخذ ویزای شینگن و اخذ انواع ویزاهای کانادا و استرالیا دارد که پس از عقد قرارداد با هلدینگ رهپویان مهاجر، به عنوان مدیر بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد، فعالیت‌های مهاجرتی و متمرکز خود را در این مجموعه آغاز کرد.

دفتر نمایندگی بهترین موسسه مهاجرتی در مشهد در خیابان سلمان فارسی، بین راهنمایی ۲۲ و فلسطین ۲۱، ساختمان اداری کیان، طبقه ۴، واحد ۸ قرار دارد و هر روزه در ساعات اداری، میزبان و پذیرای کلیه متقاضیانی است که تمایل دارند به صورت حضوری از خدمات ایشان بهره‌مند شوند. اگر مایل به گفتگو با کارشناسان این موسسه هستید، کافی است با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

05138462543

05138462544

09151237938

09911223155