مقایسه دو اپلیکیشن “دیوار” و “شیپور”؛ کدامیک برای خرید و فروش بهتر است؟

در گذشته معمولا واسه خرید اجناس کارکرده، به نیازمندی روزنامه ها مراجعه می کردیم و با روندی بسیار آهسته به دنبال کالای مورد نظرمون می گشتیم؛ اگه کالای مناسب رو پیدا نمیکردیم، مجبور بودیم تا صبح روز بعد و منتشر کردن نسخه جدید نیازمندیا صبر کنیم. اما حالا و در عصر تکنولوژی، این روند دچار تغییر گشته.

اپلیکیشنای "دیوار" و "شیپور"، دو نمونه از وسایل خرید و فروش آنلاین هستن که به شما اجازه خرید و فروش کالا رو به صورت رایگان میدن. در این مطلب تلاش داریم حولوحوش جور واجور این دو اپلیکیشن رو با همدیگه مقایسه کرده و برتریای هر کدوم نسبت به دیگری رو مشخص کنیم. فکر می کنین کدوم یکی از این دو واسه خرید و فروش جنسای دست دوم شما مناسب ترن؟ واسه پیدا کردن جواب این سوال، از شما دعوت می کنیم که در ادامه مطلب با سایت ما همراه باشین.

دیوار و شیپور هر دو واسه استفاده رایگان بوده و واسه سیستم عاملای اندروید و iOS در دسترس ان. شاید در ظاهر به نظر برسه که این دو فرق کلی ای با هم نداشته و کارکرد برابری دارن، با این حال در ادامه مطلب متوجه میشین که یه سری جزئیات، این دو رو از هم جدا کرده و به هر کدوم در زمینه های جور واجور برتری بخشیده.

بذارین از دید کسی که واسه اولین بار این دو اپلیکیشن رو تجربه می کنه، مقایسه خود رو شروع کنیم. با نصب "دیوار" و باز کردنش، شما مستقیما به منوی اپلیکیشن وارد شده و می تونین فعالیت خود رو بدون نیاز به هیچ گونه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری شروع کنین. اگه "شیپور" این جوری نبوده و واسه به کار گیری اون باید پروفایل کاربری ایجاد کرده و منتظر ایمیلی واسه فعالسازی اون باشین (البته این روند فعالسازی جوری طولانی نیس، با این وجود بیشتر از دیوار از شما وقت میگیره).

اولین و مهم ترین عامل واسه جلب مخاطب و سهولت به کار گیری یه اپلیکیشن، داشتن یه رابط کاربری خوب و مناسبه. حالا خوبیش اینه دیوار و شیپور هر دو از رابط کاربری خوب و ساده ای بهره مند هستن که هر کدوم امتیازات خاص خود رو دارن.

از دیوار شروع میکنیم؛ این اپلیکیشن رنگ قرمز رو به عنوان رنگ قالب خود قرار داده تا واسه مخاطب، یادآور شمایل سنتی روزنامهای کاغذی باشه. پس از ورود به اپلیکیشن و انتخاب شهر مورد نظر خود (که الان ۴۳ عدد هستن)، آگهیا در موضوعات جور واجور به سرعت جلوی شما ردیف می شن.

دیوار از دید ظاهری بسیار شکیل، اما ساده و جمع و جوره. منوی دیوار به صورت کشویی در سمت راست صفحه قرار داده شده و شامل مواردی مثل انتخاب شهر، صفحه اصلی، نشون شده ها، آگهیام، آگهیای فوری و موضوعات جور واجور آگهیا هستش. دکمه جستجو و مثبت (واسه ثبت آگهی) به خاطر دسترسی بهتر، در گوشه چپ تصویر قرار داده شدن.

منوی دیوار کلا بسیار ساده و سبک بوده و بارگذاری اطلاعات در اون با سرعتی بالا انجام می شه. واسه بروزرسانی آگهیا، کافیه در منوی اصلی انگشت خود رو از بالای صفحه به پایین بکشین تا جدیدترین پیشنهادات فروش براتون به نمایش دربیاد.

با کلیک روی هر آگهی، صفحه اطلاعات فروشنده رو می بینین. در این صفحه، به غیر از اطلاعات کالا، فروشنده میتونه چند عکس از کالای خود به آگهی اضافه کنه که تو یه اسلاید شو قشنگتر به نمایش در میاد. در زیر صفحه هر آگهی، اطلاعات تماس و گزینه شکایت رو مشاهده می کنین.

در قسمت اطلاعات تماس، می تونین مستقیما به فروشنده ایمیل ارسال کرده، تماس تلفنی گرفته یا به صفحه پیام رسانی موبایل خود منتقل شده بهش اس ام اس بزنین. از نظر ایجاد رابطه با فروشنده، دیوار واقعا عالیه. در قسمت شکایت هم می تونین آگهیای دروغین و ناجور رو به سازندگان دیوار اطلاع بدین تا از سیستم پاک شن. در گوشه چپ تصویر هم آیتمایی واسه اضافه کردن آگهی به علاقه مندیا و به اشتراک گذاری اون قرار داده شده.

و اما به بررسی رابط کاربری شیپور می رسیم. شیپور رنگ آبی فیروزه ای رو به عنوان رنگ اصلی رابط کاربری خود قرار داده و نسبت به دیوار، در صفحه اصلی کمی شلوغ تر و پرجزئیات تره.

منوی شیپور هم مثل دیوار کشویی بوده و در سمت راست تصویر قرار داده شده، با این حال مثل دیوار با اشاره انگشت بیرون نمیاد و باید از دکمه تنظیمات خود موبایل یا آیتمی که در بالای تصویر قرار داده شده واسه مشاهده اش استفاده کنین. در این بخش آیتمایی مثل خونه، گروه بندی، آگهیا، فوری، مورد علاقه و تنظیمات مربوط به حساب کاربری رو مشاهده می کنین.

در بالا و مرکز صفحه، انتخاب استان مورد نظر براتون جفت و جور شده. بر خلاف دیوار، تقسیم بندی محل آگهیا براساس استانای کشوره. آیکنای گروه ها، صفحه آگهیا و درج آگهی در پایین صفحه قرار داده شدن و امکان جستجو بین جنسا از راه آیکن قیف که در گوشه چپ تصویر قرار داده شده شدنیه.

کلا، کار در محیط شیپور به سرعت و نرمی دیوار نیس و به خاطر جزئیات بیشتر و شلوغی، کمی کندتر از اون عمل می کنه. با این حال، وجود بعضی از این جزئیات واسه شیپور به درد بخور واقع شده. مثلا در کنار هر آگهی در فهرست، قیمت اونم ثبت شده که در دیوار  اونو نمی بینیم. ولی به روزرسانی آگهیا در دیوار بسیار ساده تر و بهتر از شیپور بوده و با کشیدن صفحه به پایین عمل می کنه، اگه در شیپور واسه بروزرسانی همیشه چاره ای ندارین بین آیکنای گروه ها و صفحه آگهیا واسه مشاهده جدیدترین جنسا سویچ کنین.

با اشاره روی هر آگهی، به صفحه مشخصات اون رفته و با اطلاعات ارائه شده به وسیله فروشنده مواجه میشین. آیکنای تماس، مورد علاقه و اشتراک در پایین صفحه قرار داده شدن و اطلاعات فروش به صورت جدا از هم در بالای اون به نمایش درآمده ان.

اسلاید شویی از عکسای آگهی در بالای همین صفحه هست، اما اصلا به نرمی اسلاید شو دیوار عمل نمی کنه و بعضی وقتا در بارگذاری عکسا به کندی ظاهر می شه. ضمن اینکه در اطلاعات تماس، گزینه ای واسه اس ام اس مستقیم به فروشنده در نظر گرفته نشده.

کلا، دیوار از دید طراحی رابط کاربری بسیار بهتر از شیپور عمل کرده و به کار گیری اون واسه مخاطب راحت تر و لذت بخش تره. اپلیکیشن دیوار هم اینکه دارای ویجتیه که می تونین اونو در صفحه دسکتاپ خود گذاشته تا از جدیدترین آگهیا با سرعتی بیشتر باخبر شید.

یکی از مهم ترین قابلیتای یه اپلیکیشن خرید و فروش، امکان جستجو بین جنسای موجود در اون هستش. بخش جستجو در شیپور بهتر و منظم تر از اپلیکیشن دیوار عمل می کنه و به شما امکان جستجوی دقیق تری رو میده.

بر خلاف سیستم جستجوی ساده دیوار که تنها شامل جستجو تو یه موضوع خاص و فیلتر کردن آگهیا با عکس و بدون عکسه، شیپور به شما اجازه میده تا جستجوی کالای خود رو در استانی خاص انجام داده و واسه اون محدوده قیمت هم مشخص کنین.

حالا خوبیش اینه درج آگهی واسه فروش کالا، در هر دو اپلیکیشن آسون و سریعه. با فشردن علامت + در هر دوی اونا، می تونین اقدام به گذاشتن آگهی واسه کالایتان بکنین. پس از ثبت، یه مدت زمان میبره تا آگهی شما به وسیله تیم سازنده تأیید شده تا در برنامه ثبت شه که این مدت زمان در برنامه دیوار کوتاه تره. درج آگهی در دیوار و شیپور مجانیه، با این وجود در بعضی از بخشا واسه دیده شدن بهتر آگهی باید هزینه ای رو پرداخت کنین.

مثلا در شیپور، واسه دیده شدن آگهیای خود باید براش "ویتامین" بخرین. با خرید ویتامین (که تعرفه های مختلفی داشته و در سایت شیپور میشه دید)، آگهی شما در سایت و اپلیکیشن به بخش فوری منتقل شده و بیشتر در برابر دید میشه.

همینطور در دیوار واسه ایجاد آگهیای فوری و فراخوان واسه استخدام مجبور به پرداخت هزینه هستین. اندازه ثبت یه آگهی فوری به مدت سه روز در دیوار پنج هزار تومن، و آگهی استخدام به مدت شصت روز ده هزار تومنه.

اگه درج آگهی تون به نتیجه رسید، در هر دو اپلیکیشن خودتون باید نسبت به حذف اونا دست به کار شین و گرنه مدتا بعد از تموم شدن معامله چاره ای ندارین به تماسای تلفنی جوابگو باشین. مدیریت آگهیا هم از راه منوی مخصوص در هر دو اپلیکیشن شدنیه.

دیوار و شیپور هر دو به غیر از اپلیکیشن، از یه سایت اینترنتی هم استفاده میکردن. کلیه آگهیایی که در اپلیکیشن ثبت شده، همزمان در سایت دیوار و شیپور به نمایش در میان و کاربر می تونه وضعیت آگهی خود رو از راه اونا پیگیری کنه.

جمع بندی

دیوار به لطف رابط کاربری جذاب و روان خود موفق شده تا تجربه بهتری رو از خرید و فروش در اختیار کاربران بذاره. این موضوع در آخر منتهی به اون شده تا در دیوار تماشاگر تعداد کاربران بیشتری باشیم. کاربرانی که حضورشون تنوع و تعداد آگهیا رو بالا می بره و محیطی پویاتر رو واسه دیوار میسازه.

برخورداری از محیطی پویا مطمئنا واسه مجموعه های خرید و فروش حکم برگ برنده رو داره. برگ برنده ای که برتری دیوار رو نسبت به شیپور میسازه و باعث می شه تا مجموعه فیروزه ای حتی نقاط قوتش، مثل توانایی جستجوی بهتر، اصلا به چشم نیاد.

با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد، شما کدوم یکی از این دو اپلیکیشن رو واسه خرید و فروش کالای دست دوم خود بهتر می دونین؟

دیوار

  • دیوار
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: دیوار
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۱.۶ مگابایت

دانلود

اپل استور

شیپور

  • شیپور
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: شیپور
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۰.۳ مگابایت

دانلود

شیپور

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *