چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

چیجوری در اینستاگرام کامنت بیشتری بگیریم؟

آیدا رضوی

۵۰

۲

۶ ۶۱۴۱۰۱۹

اگه مثل ما به اپلیکیشن اینستاگرام اعتیاد ندارین، شایدً فردی هستین که چند روز یه بار به این اپلیکیشن سر می زنید. اگه بعد از چند روز اپلیکیشن اینستاگرام رو باز کنین متوجه می شید بعضی از عکس هایی که در بالای صفحه قرار دارن، چند دقیقه ی پیش به اشتراک گذاشته شده ان. در حالی که باقی عکس های بالای صفحه، واسه چند روز گذشته هستن.

اینجا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که به چه دلیل عکس هایی که ۲ روز پیش پُست شده ان، به ترتیب زمان مرتب نشده ان و در اول فید خبری قرار گرفته ان؟ ، در جواب باید بدونین که اینستاگرام هم مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری، تازگیاً الگوریتم های خود رو تغییر داده و از راه دیگری واسه نمایش ترتیب پست ها استفاده می کنه.

در این مقاله می خوایم شما رو با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا کنیم و به شما بگیم چیجوری می تونید کاری کنین که پست هاتون در بالاترین جایگاه فید خبری بقیه (همون اکسپلور اینستاگرام!) ظاهر شن. در واقع، این روش ها به درگیر شدن فالوورها (Engagement) با پست های شما کمک می کنن. این در آخر به افزایش کامنت اینستاگرام و لایک تصاویر منجر می شن.

الگوریتم فید خبری اینستاگرام چیجوری کار می کنه؟

سال گذشته اینستاگرام اعلام کرد می خواد الگوریتم های خود رو عوض کنه و با جدا از زمان به اشتراک گذاشتن پُست ها، روش دیگری رو واسه ترتیب نشون داده شدن پست ها انتخاب کنه. روش جدید به این صورته که واسه هر کاربر پست هایی در بالاترین جایگاه فید خبری قرار می گیرد که از طرف آدمایی که واسه اون مهم هستن به اشتراک گذاشته شده باشن.

این موضوع کار بازاریابان شبکه های اجتماعی رو سخت کرده چون ۷۰% محتوای فید خبری مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد و معمولاً کاربران بعد از مشاهده ی چند پست اول، باقی پست های موجود در فید خبری رو ندیده می گیرند. اینجاس که عبارت Engagement یا درگیر شدن معنا پیدا می کنه.

در واقع، اینستاگرام پُست ها رو رتبه بندی می کنه و اون ها رو با در نظر گرفتن رتبه شون اولویت بندی می کنه. تعداد لایک ها و کامنت ها از جمله مهم ترین مواردی هستن که روی رتبه بندی یه پست اثر می گذارن. به طور کلی ۳ عامل در رتبه بندی کردن پست ها به وسیله الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می شه:

  1. تعداد لایک ها و کامنت های یه پُست اینستاگرام
  2. تعاملات کاربر با پُست های قبلی شما
  3. زمان به اشتراک گذاشتن پُست

اگه پست هاتون معمولاً به وسیله فالوورها مورد توجه می گیرد، مطمئناً نتیجه خوبی از فعالیت در اینستاگرام میگیرین. هر چقدر افراد بیشتری پست های شما رو لایک کنن یا واسه اون ها کامنت بذارن، احتمال نمایش اون ها در تب Explore هم بیشتر می شه. اینطوری، آدمایی که صفحه شما رو فالو نکرده ان هم می تونن عکس های پرطرفدار شما رو ببینن.

قبل از اینکه شما رو با ترفندهای جذب کامنت اینستاگرام آشنا کنیم، بهتره به نکته هایی که در ادامه آمده دقت کنین:

صفحه ی خود رو عمومی کنین

یادتون باشه اگه می خواهید پست هاتون بیشتر مورد توجه بقیه قرار بگیره، باید صفحه تون رو عمومی کنین تا کاربران با وارد شدن به پروفایلتان بتونن عکس هاتون رو ببینن. واسه Public کردن صفحه باید در اول وارد تنظیمات ایسنتاگرام شید، روی علامت چرخ دنده ی بالای صفحه ی پروفایل بزنین و بعد روی Private Account کلیک کنین تا از حالت انتخاب خارج شه.

آموزش اینستاگرام: چیجوری دنبال کننده و لایکای بیشتری داشته باشیم؟

اخطار های خود رو روشن کنین

به اینستاگرام اجازه بدید به محض لایک شدن عکس ها یا کامنت هایی که براتون گذاشته می شه، اخطار بفرسته. در اینجور شرایطی می تونید سریع کامنت های بقیه رو بخونین، اون ها رو لایک کنین یا جواب بدید. یادتون نره هرچقدر تعامل بیشتری با کاربران داشته باشین، محتواتون بیشتر در برابر دید فیدهای خبری قرار می گیرد.

واسه این کار هم باید اول وارد قسمت تنظیمات شید و روی Push Notification کلیک کنین. بعد مشخص کنین که دوست دارین از طرف چه کسائی اخطار دریافت کنین.

تلاش کنین در اینستاگرام پست هایی با کیفیت و با ارزش به اشتراک بذارین چون هیچ کس دوست ندارن واسه عکس های خسته کننده کامنت بزاره. پس یا یه نفر رو استخدام کنین که وظیفه ی تولید محتوای اینستاگرام تون رو رو دوش بگیره یا اینکه خودتون با به کار گیری عکس ها و ویدئوهای باحال یه پروفایل جذاب بسازین.

یه تقویم محتوا واسه اینستاگرام جفت و جور کنین

تلاش کنین زمان مشخصی رو واسه به اشتراک گذاشتن پست های خود مشخص کنین. هم اینکه، پیشنهاد ما به شما اینه که در روز بیشتر از یه یا دو پست منتشر نکنین. یادتون نره زمان به اشتراک گذاری پست، یکی از فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرامه پس، طوری زمان بندی نکنین که عکس ها یا ویدئوهایتان در میان پست های بقیه گم شن.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونید هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

روش هایی واسه افزایش کامنت اینستاگرام

۱- مسابقه برگزار کنین

یکی از راه های سرگرم کننده و آسون واسه تشویق کردن فالوورها به ثبت کامنت اینستاگرام، طراحی مسابقه س. اینطوری که مستقیماً از کاربران بخواین واسه تون کامنت بذارن. مثلا می تونید در طول یه هفته، یه مسابقه برگزار کنین و به مخاطبان خودتون بگید که واسه شرکت در مسابقه باید هر روز زیر پست های شما کامنت بذارن یا از اون ها بخواین خودشون عکسی رو منتشر کنن و برند شما رو در اون تگ کنن. نمونه های خیلی از این نوع دعوت به کامنت گذاری ها در اینستاگرام هست که می تونید ایده های جالبی از اون ها بگیرین.

۲- اینستاگرام خود رو برون سپاری کنین

شما در این روش می تونید اینستاگرام خود رو واسه یه مدت در اختیار یکی از همکاران یا اینفلونسرها بذارین تا واسه تون محتوای باحال و تازه تولید کنن. اون ها باید پست هاشون رو از دیدگاه خودشون منتشر کنن تا بتونن مخاطبان رو به سمت برند شما جذب کنن. برون سپاری کردن اینستاگرام معمولا به ۳ دسته افراد واگذار می شه:

  • یه همکار یا شرکن تولید محتوا
  • یه اینفلونسر
  • یه سازمان دیگه در صنعت مربوط به شما

این روش باعث می شه تا تعداد کامنت اینستاگرام شما بالا بره، کاربران بیشتری پست های شما رو بخونن. اینطوری هم میزبان و هم مهمون از این شرایط سود می برند.

۳- از کاربران بخواین که کامنت بذارن

یکی از ساده ترین روش ها واسه افزایش کامنت اینستاگرام اینه که از فالوورهایتان بخواین، کامنت بذارن. مثلا عکسی رو در اینستاگرام به اشتراک بذارین و از اون ها بخواین که نظر خود رو بگن یا دوستانشون رو Mention کنن یا در روشی دیگه، راه حلی رو واسه یه مشکل ارائه بدید و از بقیه بخواین که اون ها هم اگه راهی به ذهنشون می رسد، اون رو با شما و بقیه به اشتراک بذارن.

۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشه!

۴- یه پست خنده دار یا شوک کننده به اشتراک بذارین

خنده

تحقیقات نشون داده که پست های خنده دار یا پست هایی که احساسات کاربران رو برمی انگیزند، بسیار مورد توجه قرار می گیرند یا به اصطلاح محتوای ویروسی (Viral) می شن. پست هایی که حقایق جالبی رو بازگو می کنن هم از جمله پست هایی هستن که کامنت زیادی دریافت می کنن.

۵- ویدیو به اشتراک بذارین

تعداد آدمایی که ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام رو مشاهده می کنن، نسبت به سال های گذشته حدود ۴۰% زیاد شده. همون طور که می دونین کاربران اینستاگرام می تونن ویدئوهای ۱ دقیقه ای به اشتراک بذارن.

ویدئوها طرفداران زیادی دارن و باعث می شن که مخاطب زمان زیادی با محتوای شما درگیر شه. پس تلاش کنین محتواهای ویدئویی باحال به اشتراک بذارین و از کربران بخواین در زیر ویدیو کامنت گذاشته و دوستای خود رو تگ کنن. اگه فکر می کنین مدت زمان ۱ دقیقه واسه تبلیغ یه محصول کمه، می تونید یه دمو یا پیش درآمد ۱ دقیقه ای بسازین و اون رو در اینستاگرام به اشتراک بذارین، و ویدئوی کامل رو در فیسبوک، تلگرام، یوتیوب یا آپارات خود بذارین. بعد از کاربران بخواین واسه دیدن ویدئوی کامل به دیگر شبکه اجتماعی شما مراجعه کنن.

۶- از هشتگ های در رابطه استفاده کنین

وقتی که شما محتوای خود رو با هشتگ در رابطه در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، پست هاتون در قسمت تَبِ جستجو به نمایش درمی آیند. در واقع می توان گفت پست هایی که دست کم یه هشتگ مربوط دارن ۱۲% بیشتر مورد توجه بقیه قرار می گیرند. اینفلونسرها و کاربران علاقه مند وقتی که می بینن شمام به موضوع مورد توجه اون ها علاقه مندین، براتون کامنت می ذارن.

اگه با چگونگی ی به کار گیری هشتگ ها آشنایی ندارین خوندن مطلب هشتگ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد رو به شما پیشنهاد می کنیم. تلاش کنین از هشتگ هایی که تو یه مناسبت خاص محبوب می شن یا هشتگ های مربوط به صنعت خود استفاده کنین تا بتونین کاربرانی هدف دار رو به سمت خود جذب کنین.

۷- در زمان مناسب پست بذارین

شناسایی زمان مناسب واسه به اشتراک گذاشتن پست ها نگرانی ی بزرگی به حساب می رود و هنوز جواب قاطعی واسه اون ارائه نشده چون زمان مناسب واسه به اشتراک گذاشتن پست ها واسه هر شخص منحصربه فرد بوده و به زمینه ی فعالیت، فالو.رها و نوع پُستی که به اشتراک می گذارد، بستگی داره.

بهترین راه حل اینه که خودتون زمان مناسب واسه اشتراک پست ها رو پیدا کنین. به این صورت که محتوای خود رو به طور آزمایشی در ساعت ها و روزای جور واجور منتشر کنین و بعد نتیجه ی اون رو زیر نظر داشته باشین. ببینین که فالوئرهایتان چه وقتی عکس العمل بهتری به پست های شما نشون داده و اون ها رو لایک می کنن یا کامنت می گذارن. بعد یه تقویم درست کنین و هر روز و هر ساعتی که نتیجه ی بهتری گرفتید رو در اون یادداشت کنین. از اون به بعد تلاش کنین در ساعات معینی پست های خود رو منتشر کنین.

بهتره بدونین که اگه حساب اینستاگرام خود رو به یه حساب تجاری تبدیل کنین، اینستاگرام آمار دقیقی از فعالیت کاربران در اختیارتون قرار می دهد که می تونه در زمان بندی پست ها به شما کمک کنه.

روش هدف دار اینستاگرامتان رو مانند یه شطرنج باز حرفه ای بچینید!

۸- عکس صورت آدم ها رو منتشر کنین

سلفی ها بسیار پرطرفدار هستن و واسه روش هدف دار اینستاگرام شما هم مناسب ترن. نتیجه ی تحقیقات آزمایشگاه های یاهو که روی بیشتر از ۱ میلیون پُست اینستاگرام انجام شده، نشون می دهد پُست هایی که صورت آدم ها در اون مشخصه ۳۲% بیشتر کامنت می گیرند و ۳۸% لایک بیشتری جذب می کنن. هنوز دلیل این مسئله مشخص نیس، اما محققان احتمال میدن دلیل اون اینه که صورت آدم منبع رابطه غیرکلامیه. آدم ها دوست دارن بدون اضطراب به چهره بقیه نگاه کنن و نسبت به اون عکس العمل نشون بدن. پس بعضی وقتا عکسای سلفی و گروهی از خودتون و کارکنان شرکت تون منتشر کنین. اینطوری می تونید عکس العمل مخاطبان رو در نظر بگیرین.

اضطراب

۹- عکس حیوانات رو به اشتراک بذارین

تحقیقات زیادی در مورد اثبات موفقیت این روش انجام نشده، اما همون طور که می دونین و شایدً تا الان مشاهده کرده اید قرار عکس حیوانات در شبکه های اجتماعی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. البته ما اینجور کاری رو واسه شرکت ها و حساب های رسمی پیشنهاد نمی کنیم. با این حال، اگه صفحه اینستاگرام شخصی دارین یا صفحه ای سرگرم کننده یا خنده دار رو مدیریت می کنین، این روش به دیده شدن و افزایش کامنت اینستاگرام تون کمک می کنه.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

کلید موفقیت افزایش کامنت اینستاگرام : بالا بردن Engagement کاربران

لایک ها، کامنت ها و تعداد بازدید ویدئوها در اینستاگرام بسیار باارزش هستن چون فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام بوده و محل قرار گرفتن پُست شما رو در فید خبری مشخص می کنن.هر چی تعداد لایک و کامنت اینستاگرام شما بیشتر باشه، احتمال دیده شدن پست هاتون در Explore اینستاگرام بیشتر می شه.

پس، اگه می خواهید برند موفقی در شبکه های اجتماعی داشته باشین، تلاش کنین ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پست ها رو پیدا کنین، از هشتگ های در رابطه استفاده کنین و از راه برگزار کردن مسابقه، تشویق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و دیگه نکته هایی که در این مقاله بررسی کردیم، درگیری اون ها با پست هاتون رو زیاد کنین.