۲۰ نکته سئو سایت بخش چهارم

۲۰ نکته کلیدی در سئو سایت

با امید به اینکه مطالب ارائه شده در ۲۰ نکته کلیدی واسه سئوی داخلی سایت مورد توجه شما قرار گرفته، چهارمین سری از این مقالات به مسائلی مثل وضعیت ایندکس صفحات در گوگل، نسبت متن به کد، فعالیت در شبکه های اجتماعی و استفاده رسانه در سایت میپردازیم.

۱۳ – ایندکس شدن صفحات

ایندکس صفحات بوسیله گوگل اهمیت خیلی بالایی داره، چون تنها صفحاتی در یافته های جستجوی گوگل نشون داده می شن که بوسیله خزندها بررسی و ایندکس شده باشن. در نتیجه ایندکس صفحه دریچه ورود شما به نتایج جستجوی گوگل هستش.

وسیله وبمستر گوگل که با نام Google Search Console شناخته میشه، این امکان رو جفت و جور کرده که شما از وضعیت ایندکس صفحات خود باخبر شید، علاوه بر نمایش نمودار از تعداد صفحات ایندکس شده براساس تاریخ، دقیقا مشخص میکنه که چه تعداد از آدرسای موجود در نقشه سایت شما بوسیله رباتای گوگل ایندکس شدن.

سرعت ایندکس صفحات بستگی به عوامل زیادی مانند اعتبار سایت، فاصله وقتی میان ارسال مطالب در سایت، تعداد و کیفیت بک لینکا و … دارن که با مطالعه مقاله ۹ روش افزایش سرعت ایندکس با بهترین روشای بهبود اون آشنا میشین.

موتورهای جستجو توان بررسی همه صفحات سایت شما رو دارن؟

اگه بیشتر یا همه صفحات سایت شما ایندکس نشده ان میشه تشخیص داد که مشکلی روی ساختار لینکای داخلی شما وجو داره. تعداد صفحات ایندکس شده رو از طریق سایت WooRank Website Review مثل تصویر زیر بررسی کنین.

بررسی تعداد صفحات ایندکس شده

شما هم اینکه می تونین این کار رو مثل تصویر زیر ازطریق وسیله وب مستر گوگل انجام بدین.

تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل وبمستر

اگه همه صفحات سایت شما ایندکس شدن و اندازه بررسی صفحات سایت شما زیاد شده به این معنا هستش که سایت از محتوای خوبی بهره مند بوده و امید به پیشرفت اون در نتایج جستجوی گوگل زیاده.

۱۴- نسبت متن به کد در سایت

محتوای با کیفیت موجب افزایش رتبه سایت در یافته های جستجو می شه. اما منظور از این محتوا، کدای HTMLه و یا متن؟ نسبت ایده آل واسه متن به کدای HTML در صفحات وب عددی بین ۲۵ تا ۷۰ه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که متون مخفی شده در محاسبه این نسبت بی تاثیر هستن.

نسبت متن به کدهای HTML سایت بالا هستش ؟

اندازه محتوای استفاده شده در هر صفحه بر ارزش و اعتبار اون از نظر گوگل موثر هستش. هممون بخوبی می دونیم که صفحاتی با محتوای کم (معمولا کم تر از ۳۰۰ کلمه) مورد توجه گوگل نبوده و شانس کمی واسه کسب جایگاه در یافته های دارن. ولی در کنار این عامل نکته دیگری هم باید مورد توجه شما باشه که اون نسبت متن به کد HTML در صفحاته.

قبلا مقاله ای در مورد تاثیر نسبت متن به کد بر سئو در وبسیما ارائه کردیم و پیشنهاد میکنیم که واسه درک بهتر، اون رو بخونین.

۱۵- به کار گیری عکس و ویدیو

هر تصویر میتونه برابر صدها و شاید هزاران کلمه، معنا و معنی رو به مخاطب منتقل سازه. مثلا واسه توصیف یه منظره یا تصویر یه خودرو به چندین و چند پاراگراف متن نیاز داریم که در آخر هم نمی تونه بدرستی اون رو بگه. از همین رو موتورهای جستجو ارزش خاص ای واسه به کار گیری تصاویر در محتوای سایت و مقالات قائل می شن.

به همین ترتیب استفاده فایلای صوتی و ویدئویی میتونن ارزش محتوای شما رو دوبرابر کرده و شانس کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل رو زیاد کنن.

در فضاهای مناسب از تصویر، ویدیو و یا فایلای صوتی واسه ارائه محتوا استفاده کردین؟

این عامل در تجربه کاربری بسیار اهمیت داره؛ چون استفاده عکس و ویدیو باعث تعامل بیشتر کاربر با سایت می شه. انتشار مقالات بسیار طولانی دلیلی بر موفقیت شما در سئو نیستن و چه بسا موجب خستگی کاربران و ترک صفحه سایت بشه، بهتره مطالب به شکل گزیده و با استفاده مناسب از تصاویر ارائه شن.

فقط یادتون باشه که استفاده زیادتر از اندازه از ویدیو و تصاویر چند رسانه ای سرعت بارگذاری سایت شما رو پایین می آورد.

۱۶ – فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مخاطبین بسیاری رو به خود جذب کردن و هر روز بر تعداد و تنوع اونا اضافه میشه، از فیسبوک و گوگل پلاس که دیگه طرفداران محدودی دارن گرفته تا اینستاگرام و تلگرام که هر روز بر تعداد مخاطبین اونا اضافه میشه.

این شبکه ها فضای مناسبی واسه معرفی خدمات و اجناس شما هستن. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سریعترین راه ممکن واسه انتشار مطلب شما بوسیله کاربران در این فضا هستش ولی باید دقت کنین که چه شبکه هایی رو هدف قرار دادین.

  • شما دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی رو در صفحات سایت خود دارین؟
  • لینک به صفحات شما در شبکه های اجتماعی در دیدرس کاربران قرار داره؟
  • سایت خود رو به درستی در این شبکه ها معرفی کردین؟

انتخاب شبکه های اجتماعی هدف، بستگی مستقیم به زمینه کاری و سلیقه مخاطبین شما داره. مثلا واسه یه سایت فیلم یا موزیک فعالیت در لینکداین اصلا هوشمندانه بنظر نمی رسه و یا واسه یه شرکت که در مورد فروش و نصب لوازم صنعتی فعاله شبکه اجتماعی کلوب انتخاب بسیار بدی هستش.

ساخت صفحه در این شبکه ها بسیار راحت بوده و کمتر از ۵ دقیقه از شما زمان می بره ولی مدیریت اونا چیزی زمانبره. در نتیجه فعالیت خود رو به یه یا دو شبکه محدود کرده و به جای ایجاد صفحات زیاد در سایتای جورواجور همون دو صفحه رو بدرستی مدیریت کنین.

سری مقالات ۲۰ نکته طلایی در سئوی داخلی چقدر واسه شما به درد بخور بوده؟ و چقدر در اجرای نکات اون موفق بودین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *