۷ نکته اساسی در طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

شاید شما تا الان تجربه طراحی کاتالوگ یا بروشور داشته باشین و یا واسه شرکت خود به یه طراح سفارش داده باشین. ممکنه در اول کار راحتی بنظر برسه ولی توجه به نکاتی که در ادامه میگیم میتونه تاثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی طراحی کاتالوگ شما داشته باشه.

طراحی کاتالوگ شرکت

۱- قبل از شروع طراحی هدف رو مشخص کنین

واسه شروع طراحی کاتالوگ باید بدونین که هدف مشتری از سفارش اون چیه و به چه منظوری ازش استفاده می شه. به توضیحات و انتظارات مشتری خوب گوش بدید و سبک طراحی خود رو براساس نیازای اون انتخاب کنین. خیلی از مشتریان شما در گذشته هم کاتالوگ داشتن و دلیل طراحی دوباره به درد نخور بودن نمونه های قبلیه. حواستون باشه که ممکنه مشکل از طرح نبوده باشه بلکه تناسبی بین طراحی کاتالوگ و نیاز مشتری وجود نداشته.

۲- محدود کردن فونتا

شما به فونتای زیادی واسه طراحی کاتالوگ نیاز ندارین. بعضی از طراحان فکر میکنن که با زیاد شدن تعداد صفحات یه بروشور باید از فونتای بیشتری استفاده کنن تا بر جذابیت اون اضافه بشه، ولی این ایده مناسبی نیس. بهتره شما از سه فونت متفاوت ولی متناسب استفاده کنین، اولی واسه عنوانای اصلی، دومی در عنوانای فرعی و سومی در نوشته های صفحات. به کار گیری فونتای جدید و نا آشنا هم در طراحی کاتالوگ پیشنهاد نمی شه.

۳- انتخاب کاغذ مناسب کاتالوگ

انتخاب اندازه و جنس کاغذ اهمیت بالایی در طراحی کاتالوگ داره، تعیین رنگا مورد استفاده واسه کاغذای جور واجور متفاوت هستش. طراحی واسه یه کاتالوگ اندازه A4 و اندازه A5 فرق زیادی داره پس قبل از هرچیز مشخصات کاغذ مصرفی رو مشخص کنین.

۴- رعایت اصول نگارشی

بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوانا و رعایت اصول نگارشی عموما در طراحی کاتالوگ دست کم گرفته می شن. در حالیکه مهمترین بخش واسه انتقال اطلاعات به خوانندگان یه کاتالوگ، متون اون هستن و مشخص بودن اونا کمک زیادی به چیدمان صفحات داخلی و انتخاب اندازه تصاویر در طراحی کاتالوگ می کنه.

۵- طراحی کاتالوگ با قلم و کاغذ

قبل از اجرای ایده های خود در نرم افزارهای گرافیکی، شکل کلی و طرح اصلی کاتالوگ رو با دست بکشین. بزرگترین ایده های طراحی و حتی فیلمای سینمایی در اول با طراحی روی کاغذ شکل گرفتن. درزمان دو هفته دو یا سه طرح اصلی رو آماده کرده و به مشتری خود نشون بدید. هرکدوم که مورد تایید پایانی قرار گرفت روی کامپیوتر اجرا کنین.

۶- تناسب طراحی کاتالوگ با زمینه کاری

طرح شما باید بعد از چاپ و رسیدن به دست افراد حس خوبی رو در نگاه اول منتقل کنه. واسه اینکار باید تناسب کافی میان طرح شما، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت بسازین. مثلا اگه واسه یه موسسه خیریه کاتالوگ طراحی میکنین نباید خیلی لوکس و گرون بنظر برسه چون ممکنه آدمایی که اون رو می بینن با خود فکر کنن که چقدر هزینه واسه اینکار شده! در مقابل واسه معرفی محصول جدید یه شرکت بزرگ شما باید تا جاییکه می تونین به کیفیت کاغذ و طراحی خاص و متفاوت توجه کنین.

طراحی کاتالوگ

۷- عکاسی از اجناس کاتالوگ

واسه بالابردن کیفیت طراحی کاتالوگ و مخصوصا واسه اجناس یه شرکت شما نیاز به عکاسی صنعتی از اجناس دارید. در دست داشتن تصاویر مناسب کمک زیادی به شکل پایانی بروشور می کنه. اگر امکان مالی واسه عکاسی از اجناس رو نداشته یا به هر دلیلی مجبور به به کار گیری تصاویر اینترنتی هستین در انتخاب خود بسیار دقت کنین. تصاویری رو انتخاب کنین که واقعی بنظر برسن و کمتر دیده شده باشن.

طراحی بروشور

در میان روشای تبلیغاتی، طراحی کاتالوگ و بروشور تاثیر زیادی بر اعتبار شرکت پیش مشتریان داره و بهترین روش ممکن واسه معرفی اجناس و خدمات شرکت شماس. هم اینکه توجه به این بخش و ارائه بهترینا میتونه مشتریان قبلی شما رو تشویق به همکاری دوباره با شما کنه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر و مشاوره در این مورد می تونین با وبسیما تماس گرفته و یا از بخش نمونه کارای بروشور و کاتالوگ ما استفاده کنین.