آذر ۷, ۱۳۹۹

۸ نکته اساسی در طراحی بیلبورد

بیلبورد Billboard

بیلبورد در واقع همون تابلو تبلیغاتی بزرگیه که در کنار اتوبانا و جاده ها دیده میشه. دلیل اصلی جلب توجه عابران و رانندگان بزرگی زیادتر از اندازه بیلبورد نیس بلکه پیام و طرحی که در اون هست میتونه دلباخته کننده و اثر داشته باشه. با در نظر گرفتن قیمت بالای اون در مقایسه با بقیه روشای تبلیغات محیطی و یا بازاریابی اینترنتی توجه به طرح و ایده بیلبورد اهمیت خاص ای پیدا میکنه. مطمئنا Billboard بهترین راه واسه انتقال پیام خود به مردم یه محله یا راه مشخص هستش.

علاوه برسایز بزرگ موارد مهم دیگری هستن که باید در طراحی بیلبورد به اونا توجه شه. با در نظر گرفتن هزینه بالا و زمان کمی که بوسیله افراد دیده می شن نیازمند خلاقیت و فرق زیادی در طراحی اولیه بیلبوردا هستیم. در ادامه ۸ نکته اساسی در این راه رو بررسی می کنیم.

۱- محصول رو بخوبی بشناسین

قبل از شروع به طراحی شما باید همه چیز رو در مورد محصول مورد نظر بدونین، مشتریان هدف و پیام مورد نظر شرکت رو تعیین کرده و نوع طرحی که قراره بزنین رو تو ذهن مجسم کنین. در بعضی موارد انتخاب محل نصب بیلبورد رو دوش شما هستش ولی در خیلی از موارد جای اون از قبل تعیین شده و شما باید در جریان محل دقیق قرار گرفتن بیلبورد باشین.

۲- محصول رو در بیلبورد نمایش بدید

محصول در بیلبورد

یه نمونه نمایش محصول در بیلبورد تبلیغاتی

محصولی که ارائه میشه باید بیشترین فضا رو در بیلورد به خود اختصاص بده. با در نظر گرفتن اینکه تنها بین ۷ تا ۱۰ ثانیه امکان مشاهده تبلیغ شما بوسیله عابران هست باید چیزی ارائه بدید که تو ذهن مردم بمونه.

۳- بیلبورد متنی و به کار گیری کلمات

طراحی بیلبورد

به کار گیری تعدا کلمات محدود در بیلبورد

با در نظر گرفتن زمان مشاهده بیلبورد شما می تونین بین ۸ تا ۱۰ کلمه در اون استفاده کنین تا حتی آدمایی که کمی سریع رانندگی میکنن قادر به خوندن متن شما باشن. در نظر داشته باشین که اسم شرکت، اطلاعات تماس و مشخصات محصول رو در بیلبرد دید کنین. هم اینکه می تونین ویژگیای محصول رو در اون بذارین ولی در نظر داشته باشین که کلمات خوانا، ساده و قابل یادآوری باشن و تا جاییکه می تونین کلمات کمتری بکار ببرین.

۴- فونت و شکل متن

از فونتای ساده و کلفت در بیلبورد استفاده کرده و اصلا فونتای فانتزی که خوندن اونا مشکله رو بکار نگیرید. اندازه متن باید با اندازی کافی بزرگ بوده و اندازه نام محصول بهتره که ۱٫۵ برابر بقیه کلمات باشه. در انتخاب فونت مناسب بیلبورد باید خلاق و حساس باشین.

۵- تصاویر در بیلبورد

متن بیلبورد

به کار گیری تصاویر مناسب در بیلبرد

به کار گیری تصاویر در بیلبورد بسیار رایجه. تصویر انتخاب کنین که مردم به اون خیره شن ویا سر خود رو واسه دیدن اون بچرخونن. پس از تعیین ایده و هدف نوبت به انتخاب تصویر مناسب میرسه که باید در بیلورد شما فضای کافی رو داشته و تا جای ممکن بزرگ باشه. تصاویر که جزئیات کمی داشته و خیلی راحت قابل فهم هستن امکان کوچکتر بودن رو دارن.

یک مطلب دیگر:
بررسی سئو سایت زورق

۶- به کار گیری رنگا

ترکیب رنگ و به کار گیری اختلاف و همخوانی میان اونا میتونه موجب جلب توجه بیشتر عابران شه. زرد و قرمز ترکیب مناسبی واسه بیلبرد هستن ولی به کار گیری زرد در کنار مشکی میتونه تاثیر بیشتری داشته باشه. فرق رنگ زمینه و متن بر خوانا بودن کلمات و جلب توجه موثر بوده و بهتره که از رنگای نزدیک به هم مانند ترکیب قرمز و نارنجی یا سبز و آبی استفاده نکنین.

رنگ بیلبورد

تاثیر رنگ بندی مناسب بر جلب توجه عابران

انتخاب رنگ اهمیت بالایی در طراحی شما داره و در بعضی موارد می تونین از رنگ سازمانی خود شرکت یا محصول در طراحی بیلبورد استفاده کنین. به کار گیری سایه ها واسه جدا کردن متن از زمینه هم میتونه راه مناسبی واسه خوانایی بیشتر کلمات اصلی باشه.

۷- سادگی بیلبورد در کنار خلاقیت

بیلبورد خلاقانه

یه بیلبورد ساده که در حالت عادی بسیار عجیب به نظر رسیده و جلب توجه زیادی میکنه

خلاقیت در بیلبورد

با عبور افراد چراغ روشن شده و شکل بیلبورد تغییر میکنه که جذابیت زیادی به اون می ده

سادگی در طراحی این امکان رو به شما می ده تا چیزی که مورد نظرتونه رو به بیننده منتقل کنین و اجازه هر برداشت دیگری رو از اونا میگیرین. پیام اصلی بیلبورد رو انتخاب کرده و تصویر یا متن مربوط به اون رو مشخص کنین. با حذف هر مورد اضافه و ساده کردن طرح، پیام شما خیلی راحت منتقل شده و تو ذهن بیننده باقی می مونه. به کار گیری خلاقیت میتونه تاثیر بالایی بر موفقیت بیلبورد شما داشته باشه، یه ایده ساده ولی متفاوت مردم رو مجبور به صحبت کردن درمورد اون می کنه.

۸- بررسی دوباره طرح

قبل از ارئه پایانی طرح و یا اجرای اون چندین بار غلطایی املایی و گرامری رو بررسی کرده و برداشتای متفاوتی که ممکنه از کلمات بیلبورد بشه رو در نظر بگیرین. طرح به چند نفر نشون داده و نظر اونا رو سوال کنین، مهم اون چیزی هستش که پس از ۷ تا ۱۰ ثانیه اول در مورد طرح بیلبورد شما میگن.

البته بعضی وقتا یه طراح نمونه ای آماده میکنه که ممکنه بعضی از موارد گفته شده در بالا رو نقض کنه ولی تاثیر زیادی بر بینندگان داشته و تا مدتا تو ذهن اونا بمونه ولی رعایت این نکات در بیشتر موارد موفقیت شما رو تضمین می کنه. واسه درک بهتر موارد بالا می تونین نگاهی به نمونه کارای طراحی بیلبورد شرکت وبسیما انداخته و نطرات خود رو در همین جا بگید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *