فروردین 30, 1403

بهترین سایت های کاریابی ایران

 

حل مشکل بیکاری در ایران

تفاوتی ندارد که شما تحصیلات بالایی داشته باشید یا خیر، به هرحال پیدا کردن شغل مناسبی که مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد، یا به آن علاقمند باشید کار بسیار دشواری است. با اینکه جوانان امروزی بیشتر به دنبال کار ساده با درآمد بالا هستند، اما توانایی لازم و علاقه در انجام هرکاری شرط موفقیت در آن است. تعداد افراد تحصیل کرده ای که هنوز بیکار هستند و شغل مناسبی برای خود پیدا نمی کنند، روز به روز در حال افزایش است؛ با این وجود بسیاری از مردم تصورشان از پیدا کردن یک شغل مناسب با حقوقی خوب، این است که هیچ سختی برایش متحمل نشوند! یادتان باشد که برای پیشرفت و رسیدن به در آمدی بالا باید در کار خود تلاش کنید و این را هم فراموش نکنید که هر کاری سختی های خاص خودش را دارد! در این میان استارت آپ ها (Start Up) در چند سال اخیر رشد چشمگیری پیدا کرده و تا حدودی بخشی از مشکلات جوانان جویای کار را مرتفع کرده اند.

استارت آپ در واقع با شکل گیری یک شرکت صورت می گیرد که ایده های نو و خلاقانه خود را ارائه داده و کسب و کار جدیدی را به دنبال آن آغاز می کند. برای شروع این فعالیت نیاز به سرمایه آنچنانی و یا الزام به ثبت شرکت نیست و با توجه به نوع ایده و کسب و کار با کمترین بودجه ممکن نیز شاید بشود یک استارت آپ را آغاز نمود. برای راه اندازی یک استارتاپ تنها باید یک ذهن خلاق و یک جسم پر انرژی داشته باشید تا بتوانید با ایده هایی نو و خلاقانه یک کسب و کار جدید خلق کنید.
معمولا بیشتر موسسات و ادارات برای استخدام نیروهای مورد نیاز، نوک پیکان را به سمت افراد باتجربه و دارای سابقه کار می گیرند، چرا که نیاز به آموزش، صرفه هزینه، زمان و انرژی کمتری دارند و در اندک زمانی شخص به درون سیستم کاری راه پیدا کرده و بازدهی بیشتری را برای آن موسسه به ارمغان می آورد.

تاریخچه سایت های کاریابی

کاریابی یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان کشورمان است و متاسفانه این روزها در ایران به شدت با معضل بی کاری روبرو هستیم. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یافتن یک کار مناسب آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست؟ بدون شک کل شهر را برای پیدا کردن یک شغل مناسب زیر پا گذاشته اید و در مصاحبه کاری زیادی شرکت کرده و رد شده اید! تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شاید شغل ایده آل و مناسبی که کل شهر را به خاطرش زیر و رو کرده اید، همین نزدیکی ها و با فشردن چند گزینه و سر زدن به چندتا از سایت های کاریابی پیدا شود؟ این روزها هزینه های پروسه استخدام چه برای کارفرما و چه برای یابنده کار بسیار بالارفته و اکثر کسب و کارهایی که نیاز به نیرو برای استخدام دارند، ترجیح می دهند که از طریق سایت کاریابی جذب نیرو کنند.

پلتفرم های متفاوتی برای کاریابی وجود دارد و نمونه هایش را می توانید در بهترین سایت کاریابی ایران بیابید. این سایت ها به شما کمک می کنند تا تمامی توانایی ها و حرفه هایی که یادگرفته اید را مورد ارزیابی قرار دهید و متوجه شوید در چه شغلی مهارت بیشتری دارید. مزایای سایت های کاریابی بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از سایت های کاریابی

بر اساس آمارهای گرفته شده، در کشورمان بیش از 4 میلیون نفر شغل و در آمد ثابتی ندارند. اما با شنیدن این موضوع نباید به این فکر کنید که همه افراد جامعه باید شغلی ثابت داشته باشند! این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی جوانان کشورمان پیدا کردن یک شغل مناسب است که در آمد خوبی هم برای شان داشته باشد. اکثر افراد به دنبال شغل های دولتی و کار در نهاد های دولتی هستند، چراکه فکر می کنند با داشتن شغلی ثابت می توانند آینده شان را تضمین کنند! در صورتیکه اینگونه نیست. در واقع این افراد جرعت رفتن به دنبال شغل مناسب و مورد علاقه شان را ندارند و جستجو در سایت های کاریابی را هم یک نوع وقت تلف کردن بر می شمارند! در صورتیکه شاید ساعت ها در شرکت ها و ادارات مختلف به امید استخدام وقت خود را تلف کنند! بسیاری از افراد وجود دارند که اکنون با پیدا کردن شغل مورد نظرشان در چنین سایت هایی نه تنها در آمدی بسیار خوب دارند بلکه آینده کاری خود را تضمین کرده اند. ممکن است شما برای یافتن شغلی مناسب با حرفه و مهارتی که دارید، کل شهر را زیر و رو کرده اما هیچ نتیجه ای نگرفته باشید. می توان گفت که یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین سایت های کاریابی این است که دیگر نیازی به گشت و گذار و تلف کردن وقت خود نیست. شما می توانید با جستجو در این سایت ها با دسته بندی هایی که بر اساس مهارت های تان تعیین شده شغل خود را پیدا کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
آموزش تایپوگرافی

بهترین سایت های کاریابی ایرانی

همانطور که گفتیم بیکاری یکی از معضلات بزرگ و مهم جامعه ماست که برای رفع آن باید دست به دامان مسئولین شد، چراکه تنها مسئولین هستند که با قدرت و اختیاراتی که دارند، می توانند یک زمان بندی درست به همراه برنامه و بودجه ای مشخص داشته باشند تا کمی از این مشکلات را حل نمایند. اما بازهم با این شرایط سایت های اینترنتی دست به کار شده برای حل این مشکل به کمک افراد جویای کار آمده اند. این وبگاه ها با نام پلتفرم استخدام کار خود را شروع کرده اند و نمونه های فراوانی از آن ها در اینترنت موجود می باشد.

این روزها پیشرفت چشمگیری را از این پلتفرم ها مشاهده می کنیم، تا جایی که به افراد مشاوره های شغلی داده و از آن ها تست روانشناسی می گیرند و برای یافتن شغل مناسب راهنمایی شان می کنند. بعضی از آن ها اقدام به تهیه رزومه کرده و به کمک فرد جویای کار می آیند. این سایت ها در واقع دست واسطه هایی که میان کارفرما و جوینده کار بودند و کار را برای فرد کارجو سخت می کردند جدا کرده و خود به عنوان واسطه ای بدون مشکل میان آن دو ارتباط برقرار می کنند. این پلتفرم ها به صورت رایگان آگهی ها را در خود جای می دهند و جوینده کار را از صرف هزینه های غیرضروری باز می دارند. عملکرد این وبگاه ها درست همانند آگهی هایی است که قبلا در روزنامه ها ثبت می شد با این تفاوت که با سرعت بالاتر، رایگان و بدون اتلاف وقت این خدمات را ارائه می دهند.

بهترین سایت های استخدامی چه مزایایی دارند؟

سایت های کاریابی بسیاری در ایران فعالیت می کنند و این فرصت را به جوانان می دهند تا در چنین اوضاع و احوال بحرانی برای خود یک کار بیابند. بهترین سایت های کاریابی ایرانی نام های مختلفی در اینترنت فعالیت دارند و هر کدام مخصوص به یک یا چندین رشته کاری هستند. برخی از مزایای این سایت ها را در قسمت زیر شرح خواهیم داد.

کشور ما ایران، همانند سایر کشورهای دنیا اقدام به تهیه این نوع از سایت ها برای درج آگهی های مرتبط با یافتن شغل نموده، تا کسانی که به دنبال جذب نیرو و کسانی که در پی یافتن شغل هستند به سادگی هرچه بیشتر بتوانند با جستجو در این سایت ها نیاز خود را در این زمینه برطرف کنند.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این سایت ها قابل اعتماد هستند؟ و یا اینکه کدام یک از آن ها مزیت های بیشتری نسبت به دیگری دارند؟

از نظر مدل ارائه خدمات و یا حتی ویژگی های ظاهری سایت، باتوجه به نیاز شما یکی از آن ها می تواند مناسب باشد. در واقع هر کدام از سایت های معتبر کاریابی در ایران ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث می شود مخاطب خاص خود را جذب کنند. بنابراین شما باید با همه این سایت ها آشنا شوید تا در نهایت بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک از آن ها برای شما مناسب تر است.

ما سعی کرده ایم نمونه های بارز و موفق این سایت ها را برای شما عنوان کرده و به تحلیل آن ها بپردازیم. امیدواریم مفید واقع شده و شما را در انتخاب یک پلتفرم استخدامی خوب راهنمایی کند.

بست فارسی قصد دارد تا در این مقاله به تحلیل و معرفی بهترین سایت های کاریابی ایران در سال 99 بپردازید. برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.