زمانی که وارد ترکیه می شوید و قصد دارید به طور تمام وقت در ترکیه زندگی می کنید، می توانید برای اخذ اقامت ترکیه درخواست دهید. این کار به اشکال مختلف وجود دارد اما مشهورترین آن، و موردی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، اجازه و مزایای اقامت 1 ساله است. گزینه های دیگر شامل حداقل 6 ماه اجازه، و جواز مادام العمر است.

مزایای اقامت یکساله ترکیه
مزایای اقامت یکساله ترکیه

اجازه اقامت چیست؟

اجازه اقامت سندی است که برای اقامت خارجیانی که تصمیم به مهاجرت مجدد به ترکیه دارند لازم است. امروزه خارجی ها حتی اگر برای کوتاه مدت اقدام کنند می توانند تا اجازه اقامت یکساله بگیرند. و از مزایای اقامت یکساله ترکیه بهره ببرند. معیارهایی وجود دارد که خارجیانی که مایل به گرفتن اجازه اقامت هستند باید از آنها تبعیت کنند. معیارها و اجازه اقامت ممکن است با توجه به نوع درخواست خارجی ها متفاوت باشد.

آنچه برای مجوز اقامت 1 ساله مورد نیاز است:

برای دریافت مجوز اقامت یکساله و استفاده از مزایای آن باید به برخی از چالش های کوچک رسیدگی کنید. شما باید یک فرم درخواست را در وب سایت دولت ترکیه پر کنید: اما توصیه ما این است که قبل از اینکه حتی این کار را امتحان کنید، تمام مدارک خود را در دست داشته باشید. در ادامه تمامی موراد را تجزیه و تحلیل می کنیم:

تأیید آدرس: به طور رایگان که معمولاً در دفتر فرمانداری است، توافق نامه اجاره قبض یا tapu (سند مالکیت) فعلی را که آدرس شما را نشان می دهد، تهیه کنید. در نتیجه شما یک قطعه کاغذ دریافت خواهید کرد (Adres Kaydi).

حساب بانکی: یک فتوکپی از حساب بانکی ترکیه شما است که می توان آن را از بانک به صورت رایگان دریافت کرد و باید تا آنجا که ممکن است تاریخ آن نزدیک باشد.

گذرنامه: گذرنامه ای که بیش از شش ماه از آن باقیمانده باشد. شما باید یک عکس رنگی از صفحه عکس شخصی تهیه کنید.

چهار قطعه عکس: شما باید چهار قطعه عکس را تهیه کنید که اندازه آنها 3.5 سانتی متر در 4.5 سانتی متر باشد. و حداکثر ظرف در شش ماه گذشته گرفته شده باشد.

بیمه درمانی: شما باید بیمه درمانی _خصوصی یا بیمه دولتیSGK – دریافت کنید. این باید حداقل 12 ماه در محل درخواست شما را تحت پوشش قرار دهد. اگر SGK را در دست داشته باشید، شکلی که افسر می خواهد ببیندProvizyon Sorgulama Cevap است.

تاپو: برای کسانی که املاک خود را دارند، در محل فروش سند مالکیت (تاپو) دارند. در سرتاسر ترکیه، واریانس هایی وجود دارد – افسر محل درخواست ممکن است به دیدن اصل و یک فتوکپی رضایت داشته باشد یا ممکن است مجبور شوید Tapu Kaydi تهیه کنید که از دفتر محلیTapu شما رایگان باشد.

اجارهنامه: برای کسانی که ملک اجاره می کنند، به توافق نامه اجاره احتیاج دارند که توسط خود شخص و صاحبخانه امضا شده باشد. سپس این فرم باید در دفتر اسناد رسمی محلی محضری شود.

برنامه آنلاین

به عنوان بخشی از روند فرم درخواست در https://e-ikamet.goc.gov.tr ، باید تلفن همراه خود را در دسترس قرار دهید. زیرا پیامی را که حاوی کدی برای فعال سازی برنامه دریافت می کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
راهنمای کامل و قدم به قدم تعمیر کولر آبی

در این مرحله، شما باید تاریخ یک برنامه را تأیید کنید. در این تاریخ، به دفتر GOC مراجعه کنید که به برنامه های اجازه اقامت رسیدگی می کند. فراموش نکنید که از فرم پرینیت بگیرید.

تاریخ درخواست

در تاریخ درخواست، تمام اسناد خود را (اصل و فتوکپی) بردارید، و آنها را به افسر مربوطه ارائه دهید. هنگامی که او مدارک را تایید کند، به شما دستور می دهد که به اداره مالیات محلی بروید، جایی که شما باید 80 دلار (یا معادل آن را به لیر ترکیه) برای هزینه درخواست یک ساله و 72TL برای کارت مجوز پرداخت کنید. یک رسید را تحویل می گیرد که باید به دفتر GOC Idaresiبرگردانده شود و به اسناد درخواست شما اضافه شود.

مرحله نهایی

به طور متوسط ​​زمان رسیدن مجوز اقامت شما طول نمی کشد، اما آماده انتظار باشید. شما یک پیام متنی از اداره پست (PTT) دریافت خواهید کرد که تأیید مجوز را صادر کرده است و معمولاً ظرف چند روز به آدرس شما تحویل داده می شود.

مزایای اقامت یکساله در ترکیه

دریافت اجازه اقامت قانونی در ترکیه مزایای بسیاری از جمله:

1. جلوگیری از اخراج به دلیل ویزای منقضی شده

2. اجازه اقامت کوتاه مدت به شما این امکان را می دهد که به مدت یک یا دو سال در ترکیه با امکان تمدید زندگی کنید

3. فرصتی برای مطالعه جامعه و اقتصادی بودن، قبل از تصمیم گیری برای زندگی یا حتی سرمایه گذاری در ترکیه

4. خرید وقت بیشتر برای کسانی که بدنبال کار هستند

5. امکان عزیمت و بازگشت بدون نیاز به ویزا

6. در داخل کشور آزادانه سفر کنید

7. داشتن شماره شناسایی ملی (AKA Kimlik)

8. توانایی یافتن کار (شما نمی توانید مجوز کار بگیرید مگر اینکه قبلاً قبل از اشتغال خود مجوز قانونی داشته باشید)

9. تسهیل تأسیس شرکت و بیزنس یا سرمایه گذاری در آن

10. تسهیل خرید خودرو

11. تسهیل در اخذ گواهینامه رانندگی

12. تسهیل گشایش حساب بانکی

13. تسهیل ثبت نام برای خدمات آب (آب ، گاز طبیعی ، برق و ارتباطات)

14. تسهیل در اجاره یک ملک

15. تحصیلات پیش دانشگاهی برای افراد زیر 18 سال

16.مرکز اقتصادی برای کارآفرینان در سراسر جهان

17.اکوسیستم راحت برای مردم مسلمان و خانواده های آنها

18.فرصت های آموزشی با کیفیت بالا برای فرزندان خود

19.دارای جاذبه های گردشگری و سواحل شگفت انگیز است

20.ترکیه دروازه اصلی بین آسیا و اروپاست

زندگی در ترکیه با هر اجازه اقامت قانونی به طور مداوم و به مدت حداقل 5 سال، به اقامت خارجی این حق را می دهد که درخواست تابعیت ترکیه را بدهد. البته . تصمیم برای اعطای تابعیت به دولت ترکیه و قوانین قابل اجرا در آن زمان بستگی دارد.