آبان ۱۱, ۱۳۹۹

اقامت گداهای نیویورک در هتل‌های کیش؟!

می دونستید گداهای شهر نیویورک با پول خُرده های ته جیب شون می تونن یه ماه در هتل های کیش، اقامت خوبی داشته باشن؟!

این فقط یه لطیفه س که بعد از افزایش بی معطلی ی اندازه ارز در داخل کشور نقل محافل شد.

tourismبه گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، به نظر می رسد خیلی از مسئولان به اصل موضوع این لطیفه باور دارن، چون اون ها که متولیان سفر در کشورند، بعد از گران شدن ارز، اعلام کردن: ایران کشور ارزانی واسه خارجی ها شده. آژانس هایی هم بودن که گفتن، در نمایشگاه های خارجی می بینن قیمت تورهای شون کمی پایین تر از قبل اومده و با قیمت تورهای کشورای همسایه از جمله ترکیه قابل رقابت شده.

ولی این جریان چقدر به اومدن تعداد بیشتری گردشگر خارجی به کشور کمک کرده؟ گران شدن اندازه ارز و بی ارزش شدن پول ایران اون قدر به چشم خارجی ها اومده که حالا ایران رو مقصدی ارزون بدونن و اون رو واسه سفر انتخاب کنن؟ تعریف کردن همین لطایف در محافل داخلی و دلداری دادن مسئولان به خود که ما با این رشد اندازه ارز حالا به کشوری ارزون واسه خارجی ها تبدیل شده ایم، کافیه یا در این شرایط و احوال سیاسی که با هجمه ی تبلیغات منفی مواجهیم، لازمه طور دیگری عمل کنیم؟

اکبر غمخوار – عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران – در این باره به خبرنگار ایسنا می گوید: با اون که پول ایرونی به خاطر گران شدن ارز واسه خارجی ها، کم ارزش شده و یعنی تورها، اندازه رقابتی با دیگه کشورها پیدا کرده ان؛ ولی آمار ورود گردشگران خارجی به کشور خیلی باحال نیس، چون اثر مسائل سیاسی پررنگ تر از موضوع ارزه.

اما سیدهادی شیرازی – دبیر جامعه ی تورگردانان ایران – با نگاهی به شرایط و احوال ورود گردشگران خارجی در زمستون امسال، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، جریان افزایش اندازه ارز رو بر ورود گردشگران خارجی به ایران بی اثر نمی دونه و می گوید: زمستون امسال تقریبا فصل خوبی بود.

با این حال، اون به دستورها و جلوگیری هایی که در بعضی کشورها واسه سفر به ایران هست، اشاره و اعلام می کنه: در این شرایط حتا اگه اتفاق خوبی هم در داخل کشور اتفاق بیفته، با تبلیغات مسموم، اون رو طور دیگری نشون میدن. ضمن اون که بعضی کشورها از اتباع خود به روشنی می خواهند به ایران سفر نکنن، شرکت های خارجی بیمه هم دیگه کمتر به بیمه کردن مسافرایی که به ایران می آیند، تن میدن.

یک مطلب دیگر:
اصول مذاکره با مدیران یا کسی که از شما قوی‌تر است!

اون ادامه می دهد: اثرات منفی همیشه از اتفاق های مثبت، بیشتره و ما در این شرایط واقعا با چنگ و دندون مسافر جذب می کنیم.

البته شیرازی به ورود تعداد بیشتری گردشگر خارجی در فصل بعد اگر هزینه های داخلی تغییر نکنه، خوش بین تره و می گوید: تورهای ایران الان دست کم با ۳۰ درصد کم شدن اندازه روبه رو هستن که این، در اومدن گردشگر بی اثر نیس. البته با امید به اینکه اتفاقات خوبی اتفاق بیفته؛ ولی به شرط اون که هزینه های داخلی تغییر نکنه.

دبیر جامعه ی تورگردانان ایران هم اینکه یادآوری می کنه: اگه تبلیغات برون مرزی حتا درباره ی ارزون شدن سفر به ایران انجام شه، می توان منتظر اتفاقات خوب بود؛ ولی اون طرف مرزها تبلیغات منفی، فوق العاده زیاده و در مقابل، ما هیچ تبلیغ مثبتی نداریم. حتا نمی توانیم بگیم تبلیغات ما در حد کمه. ما فقط با حضور در نمایشگاه های خارجی می تونیم شرایط واقعی خود رو نشون بدیم.

به گزارش ایسنا، تموم یه مدت که اندازه ارز در ایران رشد صعودی داشت و ما می تونستیم از این بهونه واسه معرفی ایران به عنوان مقصدی ارزون استفاده کنیم، در رسانه های خارجی فقط اخباری با موضوع بی ارزش شدن پول ایران و روند صعودی رشد اندازه ارز منتشر شد. در حالی که می شد از این تهدید به عنوان یه فرصت بهره ورداری کرد و با جذب گردشگران خارجی، ارز به داخل کشور تزریق کرد. به نظر می رسد ما به جز نقل لطیفه و درخواست از رسانه های داخلی واسه انتشار اخبار مثبت در هر زمینه ای، کار دیگری نکرده ایم و بازم در مقابل هجمه ی تبلیغات منفی، بی عکس العمل وایس تاده ایم، در شرایطی که نباید توقع داشته باشیم گردشگران خارجی خودشون تشخیص بدن کشوری که این همه خبر درباره ی جنگ و تحریم علیه اش منتشر می شه، جای مناسب، امن و ارزانی واسه سفر کردنه.

ایسنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *