ام وی ام ۳۱۵، خوب، بد، زشت

در واقع مدلا و کلاسه های مختلفی که چری و مدیران خودرو اجناس خود رو به شکل اونا عرضه می کنن، دلیل شده تا سلایق جورواجور به سمت این اتومبیلا معطوف شه. ضمن اینکه در هر کلاس هم محصول عرضه شده در اشکال مختلفی تولید می شه و هر از چندی نسخه فیس لیفت شده اون به بازار میاد.

mvm ۳۱۵ هاچ بک

۳۱۵، مدلی که بر خلاف استانداردهایی که نداره و شکل و طرّاحی غیر مأنوسش، پذیرش خوبی در بازار داشت و از سال ۹۱ تا کنون، پس از mvm x33 شایدً پر تعدادترین mvm خیابونای ایرانه. اگه خانمی با دو کودک، یه چرخ دستی واسه خرید و یه کالسکه نوزاد بخواد از رانندگی با یه هاچ بک جادار و نه خیلی گرون لذّت ببره و در آخر روز با خیال راحت، دنده عقب رو جا بزنه و با به کار گیری سنسورها یه پارک راحت رو به نام خود ثبت کنه، شایدً این خودرو گزینه مناسبیه. جدای از امکانات معمولی الکترونیک در این خودرو، مصرف شدیدا پایین سوخت هم مشوّق دیگری در خرید این خودروه. مصرف ۶.۵ لیتر بنزین به صورت ترکیبی در خارج و داخل شهر نسبت به خیلی از خودروهای داخل، آمار باحالی حساب می شه. البته به همراه این مزیّت شتاب اولیه ناامیدکننده، سقف سرعت تقریباً پایین، وزن بالا، ابعاد خارجی بزرگ و جعبه دنده دستی ممکنه در لیست دافعهای یه خودروی وارداتی یا یه خودروی مونتاژ داخل با عمر تولیدی ۵ سال باشن.

این هاچ بک دیفرانسیل جلو، ۵۰ لیتر بنزین رو در باک خود جای میده و از طرف تولید کننده، آماده جا دادن و حمل و نقل ۵ سرنشین معرّفی شده، که با ۱۰۹ اسب بخار و ۶۰۰۰ دور در دقیقه چرخش محور موتور، انتظار نمی ره که ساکای مسافری این پنج نفر رو هم بتونه به همون راحتی سرنشینان حمل کنه و یا حتّی در صندوق خود جای دهد.

ترمز ضد قفل و کیسه هوای سرنشینان جلو که الان جزو استانداردهای پایه و عادی خودرویای داخلی هم هست، در کنار صندلیای بدون تنظیم کننده برقی، شاید تنها بر متنوّع بودن این محصول صحّه بزاره و نه بر با کیفیت بودن اون.

قیمت mvm ۳۱۵ هاچ بک مدل ۱۳۹۶ با فرق قیمت ۳ میلیون تومانی در بازار و درب نمایندگی، بین ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومن آزمایش می شه. البته مدلای قبلی این خودرو (۹۱ و ۹۲) الان بین ۳۰ تا ۲۵ میلیون تومن مبادله می شن.

mvm ۳۱۵ هاچ بک جدید (اسپرت)

همونطور که قبلا گفته شد، مدلای جور واجور چری هر از چندی با فیس لیفت جدید وارد بازار می شن و با تغییرات کم در کیفیت و مشخصات فنی در موازات مدلای قبلی و با هدف جذب بیشتر نقدینگی و سود باری تولید کننده، عرضه می شن. mvm هاچ بک ۳۱۵ جدید که عنوان اصلی ان چری A13ه در نمای خارجی تغییرات مشهودی رو نسبت به مدل ۳۱۵ قبلی نشون میده. حتّی قلم ویراستاری مورد اشاره، به صفحه داشبورد و غربیلک فرمون هم رسیده. ولی قصد سازنده در ایجاد تغییرات، انگار هنوز معطوف به کیفیت مواد به کار رفته در کابین خودرو نشده. آمار و ارقام این mvm ۳۱۵ هاچ بک جدید در بخش فنّی خیلی متحوّل نشده و مشکلای شتابگیری و بیشترین حد سرعت به قوت خود باقی هستن. از اونجا که نوع مواد به کار رفته هم همون مواد قبلیه، طبیعتاً اعداد مربوط به وزن ماشین هم ثابت مونده ان.

آخرین قیمت ثبت شده واسه mvm ۳۱۵ هاچ بک جدید در نمایندگیا ۴۸ میلیون تومن بوده. البته یه mvm ۳۱۵ هاچ بک جدید مدل ۹۳ با ۷۶۰۰۰ کیلومتر کارکرد، الان به قیمت ۲۵ میلیون تومن مبادله می شه.

mvm ۳۱۵ صندوقدار

اضافه کردن صندوق به پلتفرم یه هاچ بک، هیچ وقت عواقب خوبی رو در صنعت خودروسازی رقم نزده و این قانون هنوزم استثنایی نیافته. اگه در اروپا، از خودروهای شکیل سدان و صندوقدار، استیشنای خوابیده بد قواره میسازن، انگار در آسیا هم یه قانون نانوشته هست که براساس اون میشه واسه آسون کردن سفرهای خارج شهری با هاچ بکای شهری، بدون زحمت خاصی، یه صندوق به عقب اون الصاق کرد. این جور هم جوابگوی نیاز مشتری بوده ایم و هم تنوّع رو بیشتر کردیم! ضمن اینکه می تونیم در آمار و ارقام هرساله تجارت خود، ملاک افزایش خط تولیدای کارخانه رو هم تیک بزنیم.

mvm ۳۱۵ صندوق دار، در بی طرفانه ترین بررسیا هم، واقعاً همون ۳۱۵ هاچ بک ولی با یه صندوقه. حتّی تولیدکننده نخواسته که با وجود زیاد شدن وزن خودرو در اثر چسباندن ۱۰۰ کیلو ورق آهنی به عنوان صندوق، کمی بر قدرت پیشرانه اضافه کنین. تنها تغییر کلی ای که در این مدل اتفاق افتاده مطمئنا کوچیک شدن اندازه شیشه عقب و از دست دادن مقدار قابل توجّهی از دیده. مشکلی که حتّی با کمک سنسور دنده عقب هم خیلی حل نشده.

قیمت mvm ۳۱۵ که آخرین مدل اون در سال ۱۳۹۵ روونه بازار شد بین ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومن تخمین زده می شه. اما قیمت mvm ۳۱۵ جدید که فقط در سالهای ۹۳ و ۹۴ تولید و روونه بازار شد حدود ۳۰ میلیون تومن آزمایش می شه.