۱۰ روش برای افزیش تعداد دیدگاه

چیجوری تعداد دیدگاه در مقالات خود رو افزایش بدیم؟

در سالهای گذشته بازاریابی براساس ایجاد محتوای با ارزش یا همون Content Marketing نقش مهمی رو در بازاریابی دیجیتالی اجرا کرده و وبلاگا نقشی اساسی درکمک به ارتقای این نوع از بازار یابی دارن. موارد زیادی واسه موفقیت یه وبلاگ هست، اما بعد از این که مراحل جستجو، جمع آوری و ساماندهی مقاله خود رو سپری کردین چیجوری روند موفقیت خود رو آزمایش می کنین؟ البته شما می تونین با به کار گیری وسایل آمارگیر سایت، اندازه بازدیدکنندگان رو اندازه گیری کنین اما پیش بینی درست درباره اندازه موفقیت شما در بخش دیدگاه و درحقیقت در اندازه فعالیت کاربران وبلاگ شما نهفتهه.

در این مقاله ما به ۱۰ راه درست و کامل جهت افزایش فعالیت کاربران در وبلاگ شما و هم اینکه به معرفی بهترین وسایل کمک کننده در همین زمینه می پردازیم، اما قبل اون اجازه بدید درباره دلیل اهمیت فعالیت کاربران در موفقیت وبلاگ اشاره ای داشته باشیم.

اهمیت فعالیت کاربران در سایت چقدره؟

فضایی واسه گفتگو:

بخش نظرات در سایت، سد بین مولف و مخاطب رو می شکنه وباعث افزایش فعالیت کاربر می شه، هم اینکه مخاطب رو مستقیما درگیر محتوا می کنه.این کار تشکیل یه گفتگو سالم و کارساز رو گسترش میده. از دید خوانندگان مطالب، بخش دیدگاه به اونا اجازه به اشتراک گذاری نظراتشون و فعالیت در وبلاگ رو میده و اونا می تونن سوالات خود رو در مورد موضوعاتی که با جستجو در گوگل به نتیجه نرسیده ان، مطرح کنن.

خلاصه اینکه، فعالیت کاربران در وبلاگ، صحبت تک نفره وبلاگ نویس رو به یه گفتگو چند نفره تبدیل می کنه و در نتیجه باعث افزایش فعالیت کاربران می شه.

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو:

الان سندی در مورد تاثیر فعالیت کاربران در بهبود روند سئو وجود نداره. هرچند اینطور انگار گوگل فعالیت سالم کاربران در سایت رو در نظر میگیره و ارسال دیدگاه تاثیر کوچیکی در بهبود سئو سایت شما داره. وقتی که یه وبلاگ دارای تعداد زیادی دیدگاه از طرف افرادیه که پروفایل اونا در شبکه های اجتماعی تایید شده، این خود دلیل محکمیه که وبلاگ، محتوای با ارزشی داره و سزاوار کسب رتبه ای بالا در رتبه بندی گوگله. علاوه بر اون ارسال هر دیدگاه جدید در صفحه شما موجب یه بروزرسانی یا بروزرسانی در محتوا میشه که تازگی مطالب شما از دید گوگل رو تضمین میکنه.

واسه شناخت بهتر تاثیر محتوای تازه بر سئو و پیشنهاد های گوگل در این رابطه به مقاله ای با عنوان توجه گوگل به محتوای تازه مراجعه کنین.

افزایش چگالی کلمات کلیدی:

کلمات و عبارات کلیدی به کار رفته در دیدگاه ها می تونن رتبه شما رو در اون کلمات کلیدی به کار رفته زیاد کنه، حتی اگه اون عبارت کلیدی در خود متن به کار نرفته باشه. به مثالی که می خوام بزنم توجه کنین:

تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو

این صفحه از سایت به دلیل کلمات کلیدی که در دیدگاه ها به کار رفته و اصلا در خود متن نبوده رتبه گرفته، بخش پررنگ شده بیان کننده کلید واژه ایجاد شده در بخش دیدگاه ها هستش.

افزایش اعتبار سایت و نویسنده

فعالیت کاربران در سایت باعث افزایش تعامل اونا با شما می شه و در واقع رونق پیدا کردن دیدگاه گذاری در وبلاگ شما باعث می شه که شما صمیمی، با هوش وقابل احترام نشون داده شید وافزایش فعالیت کاربران، بقیه رو تشویق به ملحق شدن به گروه شما می کنه.

حال شما میدونید که به چه دلیل افزایش فعالیت کاربران باعث بهتر شدن روند موفقیت شما می شه، پس اجازه بدید به این موضوع که چیجوری باعث افزایش فعالیت کاربران شیم بپردازیم.

۱۰ پیشنهاد  واسه افزایش فعالیت کاربران در بخش نظرات

وضعیت سئو سایت رو بهبود بدید

به خاطر فعالیت کاربران در سایت اول کاربران باید بتونن تا وبلاگ شما رو پیدا کنن. مطمئن شید که مطالب شما در ایندکس گوگل قرار گرفته و تموم فاکتورای رتبه گیری رو رعایت کردین. به خاطر یاد گرفتن بیشتر در باره روشای بهبود رتبه وبلاگ، مقاله های موجود در بخش آموزش سئو مطالب وبسیما رو بدقت مطالعه فرمایید.

علاوه بر اون شما باید وبلاگ خود رو در شبکه های اجتماعی هم ارتقا بدید چون به طور حتم مخاطبان شما شبکه های اجتماعی رو خوب درک می کنن. معرفی اجناس شما به افراد مربوط به موضوع تون باعث می شه تا دیدگاه های کارساز زیادی دریافت کنین.

تنظیمات بخش دیدگاه وبلاگ خود رو بررسی کنین

اگه شما از وردپرس، بلاگر ویا هر cms دیگری استفاده می کنین مطمئن شید که تنظیمات شما به کاربران اجازه ارسال دیدگاه میده. تصویر زیر نمونه ای از تنظیمات بخش نظرات در ورد پرس رو نمایش میده.

تنظیمات ارسال دیدگاه در وردپرس

در تصویر بالا ما با انجام تنظیمات به کاربران سایت اجازه ارسال دیدگاه می دیم و شرکت در گفتگو رو واسه افراد ساده می کنیم، اما احتیاجی به فعال کردن گزینه هایی مبنی بر رجیستر کردن و لاگ این کردن نیست. درخواست اطلاعات اضافی و شخصی از کاربران هنگام ارسال دیدگاه موجب کاهش تعداد نظرات ارسالی در سایت می شه.

بعضی وبلاگا مثل بلاگسیما از وسیله CAPTCHA واسه تایید اینکه کاربر انسانه و نه ماشین استفاده می کنن، هرچند که این کار همیشه پیشنهاد نمی شه چون که ممکنه کاربر حوصله و صبر کافی واسه وارد کردن اعداد و حروف نا مشخص رو نداشته باشه، پس CAPTCHA و وسیله تصدیقی مثل این ممکنه خوانندگان واقعی رو دور کنه. اگه به به کار گیری این روش اصرار دارین حتما از نمونه های ساده تر مانند جمع یا ضرب دو عدد استفاده کنین. واسه آشنایی با سیستم مقابله با اسپم و گذشته اون مقاله کپچا چیه و چه کاربرده هایی داره رو بخونین.

بخش نظرات وبلاگ خود رو مدیریت کنین

مهمه که دیدگاه ها مدیریت شن وگرنه اسپما با لینکای نامرتبط در وبلاگ شما قرار می گیرن و اگه این جوری دیدگاه ها بدون مدیریت باقی بمونن ممکنه مخاطبان واقعی شما رو آزرده کنن. دیدگاه زیر نمونه ای از یه اسپمه که در دید اول ممکنه یه دیدگاه واقعی به نظر برسه اما نکته اینجا هستش که دیدگاه ارسالی ربطی با موضوع مورد نظر نداشته و هیچ ارزشی واسه خوانندگان مقاله نخواد داشت، پس فورا اون رو پاک می کنیم.

نمونه دیدگاه اسپم

بسته به اندازه بازدیدکنندگان سایت خود، دیدگاه ها رو هفته به هفته یا ماهیانه بررسی کنین و مطمئن شید که دیدگاه های اسپم و لینکای نا در رابطه رو بدون هیچ تاخیری از صفحه وبلاگ خود پاک کردین.

اجازه انتشار لینکای واقعی رو بدین

بعضی وقتا ممکنه دیدگاه گذاران حقیقی لینکی در رابطه در سایت شما بذارن، این جور لینکا بر اعتبار سایت شمام تاثیری داره؟ بله، باید اجازه انتشار این جوری لینکا رو در وبلاگ خود بدیم؟ بله

لینکی مربوط به موضوع شما و به درد بخور واسه خوانندگان شما تاثیر کوچیکی روی اعتبار سایت شما داره، با برداشتن این جوری لینکا از روی صفحه وبلاگ خود، کاربر رو از دیدگاه گذاریای دوباره دلسرد می کنین. اگه برثابت نگه داشتن اعتبار سایت خود خیلی حساس هستین می تونین لینکایی که در سایت شما قرار میگیره رو نوفالو کنین. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به مقاله معرفی نوفالو و دلایل به کار گیری اون مراجعه کنین.

مثالی که می خوام بزنم یه دیدگاه با لینک مربوط به موضوعه که ما اون رو دست نخورده نگه داشته ایم.

قرار دادن لینک در دیدگاه

از مخاطبان خود بخواین نظرات خود رو بگن

از کاربران بخواین تا دیدگاه خود رو ارسال کنن واز اینکه مستقیما از اونا بخواین که نظرات و بازخوردشان رو واسه شما ارسال کنن، مضطرب و شرمنده نباشین.

وبلاگ مکانی واسه به اشتراک گذاری دونسته های افراده اما شما باید کاربران رو تشویق به اشتراک گذاری دونسته هاشون کنین. ممکنه شما خود فردی خبره باشین اما با روی گشاده رفتار کنین تا کاربران شما رو قابل نزدیک شدن و دستیافتنی ببینن. مثلا شما متنی مبنی بر ده روش واسه افزایش فعالیت کاربران در سایت می نویسید، ممکنه شما هر پیشنهاد ای رو که واسه افزایش فعالیت کاربران لازمه رو ارائه کرده باشین اما فروتن باشین و از اونا بخواین تجربیاتشون و هم اینکه اگه مطالب بیشتری به ذهن شون می رسه با شما در میان بذارن.

درخواست از کاربران واسه ارسال دیدگاه

شما می تونین چگونگی درخواست ما رو از کاربران سایت وبسیما جهت دیدگاه گذاری که در آخر هر مقاله هست ببینین، هم اینکه اینجا به چند پیشنهاد واسه درخواست از فعالیت کاربران اشاره شده:

می تونین با سوال شروع کنین (به نظر شما عداد دیدگاه یه مقاله بر سئوی اون اثر میذاره؟)

  • لحن بیانتان دوستانه و متواضع باشه
  • درخواست خود رو در آخر هر پست بذارین و با کلفت کردن متن اون، نوشته تون رو در چشم بذارین.
  • سوالات خود رو براساس موضوع مقاله و خوانندگان اون طراحی کنین.
  • سوالات تون ساده و کوتاه باشه.

به دیدگاه ها فرستاده شده جواب بدید

این بخش در ادامه مبحث مدیریت دیدگاه ها قرار داره. وقتی که شما به مدیریت دیدگاه ها می پردازید، وقتی رو هم واسه جواب گویی به نظرات، سوالات و بازخوردهای مخاطباتون اختصاص بدید. اگه مخاطبان شما بدونن که جواب دیدگاه هایی رو که ارسال می کنن دریافت می کنن به منتشر کردن افکارشون در وبلاگ شما ادامه میدن.

به عنوان یه متخصص، این وظیفه شما هستش که به سوالات جواب بدید، اگه جواب سوال در یکی دیگه از پستاتون قرار داره لینک اون رو بین مخاطباتون به اشتراک بذارین. دیدگاه ها به شما اجازه میدن تا در بحثا شرکت کنین و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطباتون بذارین. تلاش کنین پاسخاتون بطور کامل جواب گوی سوالات کاربران باشه و از پاسخای کوتاه و سطحی دوری کنین، شما در مقابل مطالب ارسالی خود مسئول هستین. تصویر زیر نمونه ای از جواب به دیدگاه های فرستاده شده.

وقتی که یه بازخورد مثبت از مخاطب خود دریافت می کنین از مخاطب خود تشکر کنین، فرض کنین که اون وقتی رو صرف کرده و واسه شما دیدگاه ارسال کرده و شما در جواب فقط بخواین که اون رو بخونین و از اون بگذرید، این کار عادلانه نیس پس جواب کاربر رو بدین و بخاطر دیدگاهش از اون تشکر کنین.

جواب گویی به نظرات مثبت کاربران

در مورد بازخوردهای منفی کمی نمک وارد قضیه کنین و در جواب به انتقاد کاربران از حس شوخ طبعی استفاده کنین و جواب اونا رو با نیش و کنایه ویا گستاخانه جواب ندین چون که هر فردی اجازه داره نظر خود رو بگه و اگه کسی ایراد مقاله تون رو به شما گوش زد کرد دوباره اون رو چک کنین و از کاربری که اشتباه شما رو به شما یادآوری کرده به خاطر توجهش تشکر کنین.

چگونگی جواب گویی شما به کاربراتون در حسی که به شما پیدا می کنن تاثیر گذاره و حتی چگونگی جواب گویی شما مشخص می کنه که اونا بازم به سایت شما مراجعه می کنن یا خیر.

یه صحبت به خاطر افزایش فعالت کاربران شروع کنین

بیشتر دیدگاه ها یه و یا بیشترین حد دو جواب گویی دارن، اما اگه می خواین که مخاطباتون تشویق به دیدگاه گذاری شن یه صحبت رو با اونا شروع کنین و یه موضوع در دیدگاه هاتون به راه بندازید.

همونطور که در با دوستانتون به تعامل می پردازید، در جواب گویی به دیدگاه ها ارسالی تون هم رفتار کنین. وقتی که جواب کاربر خود رو می دید، در آخر جواب خود، از اون سوالی مربوط به موضوع مورد بحث خود سوال کنین تا به ادامه فعالیت کاربر اضافه بشه. هم اینکه امکان داره که شانسی داشته باشین و کاربران دیگه هم پاسخی واسه سوالات شما داشته باشن و در بحث شما شرکت کنن.

داغ کردن بحث در نظرات وبلاگ

به کاربران فعال در ماه جوایزی اهدا کنین

اگه از تعداد دیدگاه های ارسالی در وبلاگ خود رضایت ندارین، به کاربران خود جهت دیدگاه گذاری انگیزه بدید. بعضی از وبلاگ نویسان کاربرانی که بیشترین دیدگاه رو ارسال می کنن رو انتخاب می کنن و واسه اونا جوایزی واسه قدر دانی در نظر می گیرن

اگه شما امکان هدیه دادن رو ندارین، می تونین بایک تشکر از اونا در سایت و یا شبکه اجتماعی تون پشتیبانی کنین. اگه اونا از توییتر استفاده می کنن، شمام می تونین از همون شبکه اجتماعی واسه تشکر از اونا استفاده کنین. قدر دانی کردن از کاربران سایت به طور منظم، اونا رو تشویق به ارسال دیدگاه های بیشتر می کنه.

دوستان و همکارنتان رو هم درگیر ارسال دیدگاه کنین

گرفتن اولین دیدگاه سخت ترین بخش کاره، خواننده مقاله شما ممکنه واقعا از اون لذت برده باشه و امکان داره نظرات زیادی واسه به اشتراک گذاری اون با شما داشته باشه اما به دلیل اینکه هنوز کسی دیدگاهی واسه مقاله مورد نظر ارسال نکرده ممکنه واسه ارسال دیدگاه خود دست نگه داره! چراکه که این یه آسیب همگانیه که هیچکی نمی خواد اولین نفر باشه.

واسه رفع این مشکل از دوستان و یا همکاران خود بخواین که پست شما رو بخونن و نظری مربوط به موضوع ارسال کنن تا یخ خوانندگانی که تمایل دارن در مورد موضوع صحبتی داشته باشن آب شه.

گزینه ای با عنوان عضویت در خبرنامه بذارین

و در آخر گزینه ای با عنوان عضویت در خبر نامه اضافه کنین و اون رو در مکانی برجسته و قابل دید بذارین.

در اینصورت حتی کسائی که تا حالا واسه مقالات شما دیدگاهی ارسال نکرده ان، از مقالات جدید شما باخبر می شن و اونا رو می خونن و ممکنه شانسی واسه دیدگاه گذاری این جوری افراد در مقالات جدید خود داشته باشین و این خود باعث افزایش فعالیت کاربران سایت شما می شه. واسه ایجاد انگیزه در افراد واسه عضویت در خبر نامه شما می تونین به اونا امکاناتی مانند ویدئوای آموزشی و کتاب الکترونیکی پس از عضویت شون در خبرنامه رو بدین؛ یادتون باشه که وبلاگ مکانی واسه اطلاعات دادن و اطلاعات گرفتنه.

تشویق کاربران به عضویت در خبرنامه سایت

مهمه که یادتون باشه که نبود فعالیت کاربران در سایت به معنی این نیس که اونا قدردان زحمات شما نبوده ان و یا اصلا مقاله شما رو نخونده ان. شما فقط نیاز دارین که سایت خود رو آماده پذیرا بودن واسه کاربران خود و راحتی در تعامل کنین که در زیر به گفتن چند وسیله کمک کننده واسه افزایش فعالیت کاربران در سایت پرداخته شده.

وسایل ارسال دیدگاه گذاری درسایت یا وبلاگ

وسیله زیر مکملی واسه افزایش فعالیت کاربران در سایت هستن:

ارسال دیدگاه با CommentLuv

CommentLuv یه افزونه وردپرسه که امکان لینک dofollow رو به کاربر میده. شما می تونین تنظیماتی مبنی براینکه چه وقتی لینک dofollow شودانجام بدید، مثلا بعد از پنجمین ارسال دیدگاه از یه شخص.علاوه بر اون اگه کاربر CommentLuv رو دروبلاگ خود نصب کرده باشه: دیدگاه اون لینک می شه به آخرین مقاله در سایت خودش که این به نوبه خود انگیزه ای واسه دیدگاه گذاری کاربران می شه چراکه می دونن بعد از هر دیدگاه گذاری از کاربرن سایت اون رو بازدید می کنن. این افزونه جهت فیلتر کردن دیدگاه های اسپم هم کاربرد داره. الان نسخه رایگن افزونه CommentLuv در مخزن وردپرس هست.

ارسال دیدگاه با Disqus

Disqus بروی بیشتر شکل های جور واجور وب سایتا کار می کنه و تنظیمات اون اجازه انتقال دیدگاه ها به یه سیستم کامل رو میده. هم اینکه Disqus امکان فرستادن ایمیل واسه شما اگر کاربری واسه شما دیدگاهی ارسال کرده باشه و یا جواب دیدگاه شما رو داده باشه رو هم جفت و جور می کنه و این ابزارشما رو از راه ایمیل باخبر می سازه. Disqus به شما امکان دسترسی مستقیم به رسانه اجتماعی رو میده.وسایل دیدگاه گذاری زیادی هست که معروف ترین اونا شامل Livefyre, IntenseDebate و Facebook’s Comment Plugin هستن.

سخن پایانی

این مقاله با بررسی دقیق بخش نظرات وبسیما و سایتای جورواجور بوسیله مهندس بهاره سادات حسینی جفت و جور شده، تلاش ما در وبسیما برآنه که تعامل خوبی با شما خوانندگان عزیز برقرار کرده و تجربیات و اطلاعات خود رو به شکل مقالاتی کامل و کاربردی در اختیار شما بذاریم. نظرات شما واسه ما بسیار مهم بوده و با صبر و خوشنودی جواب گوی تک تک اونا هستیم.

با انجام این ۱۰ مرحله، شما مطمئنا افزایش فعالیت کاربران در سایت خود رو مشاهده می کنین، هرچند وب سیما اطمینان داره که شما براساس تجربیات خود ممکنه راه های بیشتری رو پیشنهاد بدید و باعث خوشحالی ما می شه که از پیشنهادهای شما با خبر شیم. پس به ما اجازه بدید تا در بخش دیدگاه ها از نظرات و پیشنهادات شما باخبر شیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *