اردیبهشت 9, 1403

خرید اینترنتی لوله کاروگیت +{ ارزان ترین قیمت  1401}

 

مهم ترین تفاوت میان این دو لوله، ضریب خرید اینترنتی لوله کاروگیت انبساط طولی است. لولههای پلیکا به رغم محدودیتهای مصرفی دارای آینده ی روشنی در آینده میباشند و این به جهت خواص متعدد و مهم این ماده میباشد که به آن میپردازیم. یکی از مهمترین خواص لولههای پلیکا یا همان لولههای پی وی سی خاصیت نسوز بودن این ماده میباشد به این صورت که مادام اینکه شعله و آتش برقرار باشد امکان آتش گرفتن این ماده فراهم است و به محض دور کردن آتش این ماده نیز به سرعت سرد شده و خاموش میگردد. برای کارگذاری لوله های کاروگیت نیازی به تجهیزات سنگین نیست و سرعت پروژه هایی که از این لوله ها استفاده میکنند بسیار بالا است زیرا اتصالات در این لوله ها بسیار ساده است. لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب ، در زیر پل ها ، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو ، پس آب های صنعتی و… استحکام و دوام این لولهها در برابر ضربه بالا است و در مقایسه با لولههایی که از خاک رس بتن و سایر مواد ساخته می شوند، مقاوم تر است.

 

از موارد دیگر می توان به سرعت بالای آب، ورود خاک و انواع سنگ های ریز و درشت به داخل لوله، استفاده بی رویه از چسب و توجه نکردن به حد مجاز، ضربه و فشار بیرونی اشاره کرد. لازم به ذکر است نور خورشید لوله PVC (لوله پلیکا) را تضعیف می کند و عمر آن را کوتاه می کند، آن را ترد می کند و در نتیجه منجر به شکنندگی در برابر ضربه می گردد. از آنجایی که اکثراً PVC ها برای مصارف آبرسانی یا زهکشی در زمین دفن می شوند، نور خورشید در این گونه کاربردها مشکلی را به وجود نمی آورد. جهت مقاوم سازی هم گاهی اوقات فاصله ی بین لوله ها را با مفتول های پلی اتیلنی پر می کنند. فشار حلقوی لوله کاروگیت یا مقاومت حلقوی لوله، پارامتری است که بیان می کند لوله های پلی اتیلن کاروگیت تا چه حد در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند. هر چه تعداد این شیارها بیشتر باشد، انعطاف پذیری لوله بیشتر است.در مواردی که لوله کاروگیت به صورت دفنی در زیر خاک استفاده می شود، فشار ناشی از خاک اطراف لوله موجب کاهش اثر تنش ها بر روی لوله خواهد شد.نصب انواع لوله در زیر زمین، فرآیندی وقت گیر و هزینه بر است؛ لذا لوله هایی برای این کار مفید هستند که عمر مفید بالایی داشته باشند و هزینه های نصب را کاهش دهند.

لوله های بزرگتر، به عنوان مسیری برای تخلیه آب هایی که در معابر شهری طغیان می کند، در زیر پل ها و در کنار جاده ها استفاده می شوند. همچنین ممکن است در نواحی سردسیری، آب درون لوله های فلزی دچار یخ زدگی شود. اگر جایگزینی خاک امکان پذیر نباشد، ممکن است محدوده بزرگی از کف ترانشههای را با لولههای کوتاه دارای مفاصل واشری مدیریت کرد که چرخش لولههای طولی در منطقه انتقال را میسر میسازند. این موضوع به این صورت اصلاح می شود که محصولات نرم PVC در اثر گذشت زمان طولانی و مهاجرت بخشی از مواد نرم کننده اضافه شده به محصول، نرمی و انعطاف خود را تا حدودی از دست داده و نسبتاً خشک تر از محصول نرم اولیه خواهند شد. این محصولات اغلب به عنوان لوله های غیرفشاری مورد استفاده قرار میگیرند که از نیروی گرانش زمین برای انتقال مواد بهره میبرند. از سوی دیگر، وزن سبک و راحتی نصب نیز باعث کاهش هزینه های مورد نیاز برای اجرای سیستم میشود. میزان خوردگی در لولههای فلزی بیشتر از لولههای پی وی سی است. دامنه تحمل دمایی برای لولههای PVC چقدر است؟ استفاده از لولههای پی وی سی یا به عبارتی لوله پلیکا در محدوده دمایی از ۲۰ درجه سانتیگراد تا حداکثر دمای عملیاتی توصیه شده ۶۰ درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کند – لولههای تحت فشار PVC برای مقاومت در برابر فشار داخلی با درجه حرارت ۲۰ درجه است.

 

از لوله پی وی سی یا لوله پلیکا به دلیل کمتر بودن ضریب انبساط و مقاومت آن در برابر تنش های حرارتی برای محیط های تابع شرایط دمایی استفاده می شود. مقاومت بالای این لولهها موجب شده است از آن ها در حوزههای ساختمانی، آبرسانی، صنعتی و فاضلابی استفاده شود. پروژه های ساختمانی بدون استفاده از این لوله ها تکمیل نمی شود. اتصالات چسبی از قدیم استفاده بیشتری داشتند و امروزه استفاده از آن گسترش یافته است. اتصالات مختلفی، برای وصل کردن لوله های پلی اتیلنی کاروگیت وجود دارد. ۴-لوله های پلی اتیلنی سطح واکنش شیمیایی نزدیک به صفر دارند و با مواد شیمیایی مانند پسابهای صنعتی واکنش نشان نمی دهد. به لولههای پلی آمید استاندارد تعلق نمی گیرد. افرادی که در صنعت ساختمان سازی مشغول به کارند، با لولههای مختلفی آشنا هستند. لولههای پلیکا جزء پرکاربردترین لولهها در صنعت ساختمان به حساب میآید که در انواع لولههای پوش فیت و لولههای پلیکای معمولی در استانداردهای مختلف تولید و ارائه میگردد. لولههای پلیکا یا همان لولههای پی وی سی (pvc) دارای ابعاد و اندازههای متفاوت از یکدیگر میباشند و هر کدام متناسب با نیاز پروژه دارای ضخامت متفاوت از یکدیگر میباشند. لوله های کاروگیت از نظر شکل دارای انواع متفاوتی هستند.

این مطلب را هم از دست ندهید :
طراحی نمای ساختمان ، اجرای نمای ساختمان

 

در مرحله سوم هنگامی که مواد پخته شده از سر قالب کالیبراتور عبور نموده و در تانک وکیوم با اعمال فشار مناسب شکل داده می شود . PVC ذاتاً ضد حریق است مگر در صورت افزودن برخی مواد اشتعالزا مانند نرم کنندهها که در این صورت برای جلوگیری از اشتغال این بخش از افزودنیها می توان از برخی مواد ضد شعله استفاده نمود که طی فرآیندهای محصور سازی و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به ماده مشتعل از سوختن روغن نرم کننده اضافه شده به PVC جلوگیری نموده و کل محصول را در مقابل شعله مقاوم می نماید. از لوله پلیکا برای انتقال انواع سیالات شیمیایی می توان استفاده کرد، منتهی نباید بیشتر از ۱۴۰ فارنهایت دما استفاده شود. لوله های فاضلاب کاروگیت برای سیستم های فاضلاب متشکل از خطوط لوله کاروگیت و سایر اجزای کوچک و بزرگ که از تمام گوشه و کنار شهر به یک مکان خاص سرازیر می شوند، استفاده می شود. شرایط محیطی یک عامل موثر در انتخاب جنس لولهها است. برای انتخاب یک لوله پلیکا یا همان لوله پی وی سی مناسب عوامل مختلفی وجود دارد که در ادامه به شرح این عوامل پرداخته شده است. ترکیبات مختلفی از انواع پی وی سی در جهان وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز مینماید.

 

برجستگی ها و شیارها از الگویی پیروی می کنند که عمود بر خط میانی لوله است. کاربرد انواع لوله کاروگیت، برای آب هوای مرطوب، بیشتر از سایر لوله ها است. علت این پدیده در جادهها وجود آب اضافه حاصل از بارندگی است که عمدتاً در زمستان باعث یخزدگی سطح جاده میشود. میزان بارندگی بالا و سرازیر شدن آب های سطحی درصورتی که کنترل نشود سیلاب به راه می افتد. مهم ترین عاملی که باعث خراب شدن مواد مذکور می شود، نور خورشید است. ترجیحا برای خارج شدن هوا و درگیری بیشتر چسب در حین جا زدن کمی لوله را درون اتصال چرخانده این کار سبب استحکام بیشتر می شود. لوله کاروگیت در عین بالا بودن مقاومت حلقوی لوله از وزن پایینتری نسبت به لوله پلی اتیلن تک جداره برخوردار می باشند.لوله های کاروگیت اغلب در جاهای که انعطاف پذیری استحکام و دوام مهم باشد مورد استفاده قرار می گیرند . بنابران استفاده از پرایمر باعث استحکام و جوش قوی تر اتصالات پی وی سی می شود. مواد اولیه در کارخانه از مرغوبترین پلیمرها می باشد. اگر میزان زیادی از مواد جامد در مخزن اولیه (ته نشینی) وجود داشته باشد، ممکن است این مواد جامد خوب تجزیه نشوند. همچنین تبادل دما می تواند به مرور زمان راندمان لوله را پایین بیاورد.مثلا اگر دمای سیال داخل لوله از حد وسعت دما بالاتر یا پایین تر باشد، لوله ممکن است جوابگوی آن نباشد.خوشبختانه مواد پلی اتیلنی از لحاظ عمر، در حالت استاندارد با در نظر گرفتن چگالی مواد و کیفیت لوله و همچنین ضریب اطمینان مناسب می تواند بزرگترین دغدغه را برای استفاده از خود از بین ببرد.

 

با این حال، لولههای پی وی سی اغلب در دمای پایین تر یا در هوای سردتر و یا در کاربردهایی شامل انتقال مایعات سرد تا کمتر از صفر درجه سانتیگراد نیز عمل می کنند. در دمای بالاتر از ۲۰ درجه سانتیگراد حداکثر فشار عملیاتی مجاز باید به نسبت مقاومت مواد کاهش یابد. لوله های دوجداره کاروگیت و سایر انواع لوله های کاروگیت بیشترین کاربرد را برای انتقال فاضلاب دارند و به دلیل خواص مکانیکی، اتصال مطمئن و دوام لوله های دوجداره کاروگیت و انواع دیگر لوله های پلی اتیلن از این نوع لوله ها هستند. فروش در این مراکز به روش های مختلفی امکان پذیر خواهد بود که از جمله آن ها می توان به فروش حضوری و اینترنتی اشاره کرد. پلی اتیلن، تحت عنوان لوله کاروگیت اسپیرال و اسپیرال در قطرهای داخلی بالاتر از 800 میلیمتر تا 2500 میلیمتر این امکان را می دهد تا از این نوع لوله ها در ساخت مخازن ذخیره آب و اسید بتوان استفاده کرد. این تکانه ها میتواند شامل حتی موارد زمین لرزه نیز باشد. برای زهکشی ، از انواع خاصی از لوله های PVC استفاده می شود که شامل لوله های کاروگین یک جداره یا دو جداره می باشند.