اردیبهشت 8, 1403

چطور درس بخوانیم و در کنکور موفق شویم

چطور درس بخوانیم و در کنکور موفق شویم؟

در این پست که توسط مجله آموزشی یک اموزگار تهیه شده است قصد داریم با چند تکنیک ساده شما را در آمادگی هر چه بیشتر برای کنکور آماده کنیم.به دست آوردن رتبه برتر کنکور هدفی است که اگر در طول مسیرتان نظم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و با جدیت برای آن تلاش کنید، کاملا قابل دسترسی است. اما دستیابی به این هدف مشروط بر این است که با گذشت زمان، انگیزه و اشتیاق اولیه خود را از دست ندهید و مشکلات، دلسرد شدن ها و خستگی هایی که در طول سال برایتان به وجود می آید را کنترل کنید.

در واقع رمز و راز اصلی موفق شدن در کنکور همین مسائل هست. البته تکنیک ها و نکاتی هست که موفقیت شما را در کنکور بیشتر تضمین می کند.

اگر احساس می‌کنید راز موفقیت در کنکور تجربی، ریاضی و انسانی تنها یک فرمول دارد سخت در اشتباهید؛ راز موفقیت در کنکور مربوط به مسیری است که باید در آن قدم بگذارید و این مسیر دارای اصول و شرایط خاص خود است. حتی آموزش های رایگان کنکور هم می تواند کارساز باشد.

درواقع برای موفقیت در کنکور طبق تجربه‌ای که در این چندسال کسب کرده‌ام 7 پارامتر مهم وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید و با رعایت هر 7 پارامتر به صورت همزمان شما می‌توانید بگویید که در یک مسیر اصولی قدم گذاشته‌اید و در نهایت با تلاش و استمرار به نتیجه مطلوب در کنکور دست پیدا کنید. این 7 پارامتر شامل موارد زیر هستند:

برنامه‌ریزی کاملا فردی

روش‌های صحیح مطالعاتی کنکور

اجرای اصول صحیح حل تست

آشنایی با اصول صحیح مرور

آزمون آزمایشی

منابع آموزشی

عملکرد در ماه‌های پایانی

شش رکن اساسی که پاسخ اصلی سوال “چگونه در کنکور موفق شویم” را تشکیل خواهد داد. هیچ‌کدام از این رکن‌ها به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت در کنکور شود و برای قبول شدن در کنکور نیاز به هر 6 پارامتر به صورت همزمان دارید.

اما در اینجا فقط اسامی پارامترها را مشخص کردیم و در ادامه به بررسی تک تک آنها خواهیم پرداخت؛ اگر هم تازه قصد شروع مطالعه برای کنکور خواهید داشت با دانشی که بعد خواندن این مقاله کسب خواهید کرد مطمئن باشید دیدی که به کنکور و موفقیت در آن دارید کاملا تغیر خواهد کرد.

چند نکته کلیدی در آمادگی شما برای کنکور موثر است

باورهای تان را تقویت کنید

 

اگرچه در قسمت های بالاتر ما از هدف و تعیین هدفی مشخص صحبت کردیم ؛ اما گاهی دیده می شود که داوطلبان با وجود داشتن هدفی مشخص مثلا آموزش زبان های خارجی ، آن طور که باید و شاید تلاش نمی کنند. تلاش نا کافی از عدم ایمان و باور سرچشمه می گیرد. پس حتماً همزمان با تعیین هدف روی باورهای تان کار کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
بررسی کامل برخی لوازم ضروری در هر خانه

البته این طبیعی است که در این مورذ مشکل داشته باشید که در این صورت به شما توصیه می کنیم از مشاوران کمک بگیرید و یا با خواندن کتاب های انگیزشی و هر فعالیت دیگری که منجر به تقویت ایمان و باورتان می شود ، برای تقویت باورهای خود تلاش کنید.

با خودتان رقابت کنید

همیشه افرادی موفق می شوند که با خودشان رقابت کنند. رقابت کردن با خود به جای دیگران چندین فایده دارد ، یکی از اصلی ترین فایده های آن این است که خودتان را دیگران مقایسه نمی کنید. دومین فایده این است که هر روز در حال پیشرفت خواهید بود. پس به جای اینکه با دیگران رقابت کنید ، همیشه خودتان را در نظر بگیرید.

خودتان را به خودتان ثابت کنید

در اطراف همه ما ، همیشه افرادی هستند که ساز مخالف می زنند و اصرار دارند که دستیابی به هر هدف را ناممکن و محال جلوه دهند. یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با 16 گام مهم برای تضمین موفقیت می توانیم به شما بگوییم ، همین مورد است.

گاهی این افراد از دوستان و یا افراد درجه 2 اطراف ما هستند که می توانیم به راحتی از آن ها فاصله بگیریم. گاهی هم ممکن است این افراد از اقوام درجه یک ما باشند که در این گونه مواقع چاره ای نیست و اگر شما با این دسته افراد مواجه هستید ، توصیه می کنیم تا جای ممکن نسبت به حرف های آنها بی تفاوت باشید و سعی نکنید که خودتان را به کسی ثابت کنید. فراموش نکنید ، موفقیت خودش سر و صدا به پا خواهد کرد.

برنامه ریزی

برنامه ریزی سنگ بنای اصلی موفقیت در هر کاری است. وقتی شما ندانید به کدام مقصد در حال حرکت هستید ، نتیجه ای بسیار معمولی خواهید گرفت ؛ اما اگر با برنامه ریزی به سمت هدف خود حرکت کنید ، قطعاً می توانید نتیجه ای به مراتب بهتر از مطالعه خود بگیرید. اگر هدف شما یک حسابدار شدن باشد پس آموزش حسابداری در کار شما موثر خواهد بود.

برنامه ریزی یکی از مهم ترین و اصلی ترین گام ها در 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، محسوب می شود. اگر به خواهیم به سوال شما در رابطه با چگونه در کنکور موفق شویم؟ پاسخ دهیم ، باید بگوییم که لازم است برنامه ریزی داشته باشید.