افراد باهوش و شاد چه خصوصیاتی دارند؟

فنجون قهوه

رو باید انتخاب کنین و این انتخاب در افراد باهوش خیلی راحت انجام می شه، اما افراد باهوش و خوشحال چه ویژگی های خاصی دارن؟

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ همه ی ما ممکنه هر روز با مسائل و مشکلاتی روبرو شیم که خارج از کنترل هستن. به طور مثال وقتی که رئیس شما بی جهت بدخلق و عصبانی می شه یا وقتی که یه قرار ملاقات مهم رو از دست می بدید، فقط به خاطر این که راننده ی تاکسی راه رو اشتباه طی کرده. شما مسئول اینجور اتفاقاتی نیستین و باید اینجور پیشامدهایی رو به حساب شانس بذارین.

چگونگی رفتار شما با محیط و افراد دور و برتون از جمله موارد تحتِ کنترل شما هستن و در نتیجه شما در برابر اون ها مسئولید و این بدون معنا هستش که در این موارد باید عاقلانه و هوشمندانه رفتار کنین.

 افراد خوشحال، مثبت اندیش و باهوش همیشه موفقیت های بیشتری در زندگی کسب می کنن؛ چون این افراد صرف نظر از اینکه روزگار چه مسائل و مشکلاتی پیش روی اون ها قرار می دهد، همیشه بهترین راه حل ها رو انتخاب می کنن. تونی رابینز دراین باره می گوید:

در اون لحظاتی که شما به طور دلسوزانه، متعهدانه و منطقی تصمیمات نو و تازه ای در زندگی تون می گیرید، زندگی خود رو از ان رو به اون رو می کنین. شما هم می تونید با تصمیمات درست و منطقی زندگی خوشحال تر و موفق تری داشته باشین.

افراد خوشحال و باهوش گذشته ها رو رها می کنن

اگه روز گذشته، روز وحشتناکی واسه شما بوده یا روز سختی رو پشت سر گذاشته اید، باید اون رو از یاد ببرین. اگه در امروز یا هفته ی پیش رو، ذهنتون رو مشغول اتفاقات ناخوشایند یا تصمیمات نادرست دیروز کنین، راه و روش اشتباهی در پیش گرفته اید. باربارا کورکوران دراین باره می گوید:

فرق بین افراد موفق با بقیه افراد در مدت وقتیه که اون ها واسه خود احساس تأسف می کنن.

باید قبول کنیم که شکست بخشی از روند ی یادگیری و تجربه اندوزیه. از تجربیات گذشته تون درس بگیرین و اون ها رو به خاطر داشته باشین؛ اما اشتباهات گذشته تون رو در گذشته رها کنین و حرکت روبه جلو داشته باشین. این دقیقا همون کاریه که افراد موفق انجام میدن.

کت و شلوار

دوستائی مثبت اندیش دارن

بدگویی و حرف های بی پایه یکی از مهم ترین عواملیه که باعث می شه روحیه و حس همکاری در محیط کار از بین بره. اگه شما واقعا می خواید کمتر خود رو در اینجور شرایطی قرار بدین، باید روابط خود رو با آدمایی که همیشه ناله و شکایت یا از بقیه بدگویی می کنن، کمتر کنین. به طور مثال اگه افراد منفی نگر شما رو واسه صرف نهار دعوت کردن، تلاش کنین دعوت اون ها رو قبول نکنین و از مشارکت در صحبت های بی اساسی که در محل کارتون ممکنه اتفاق بیفته، دوری کنین. تلاش کنین دوستان و دور و بری ها شما آدمایی مثبت اندیش باشن. در مورد کسب وکار خود هم تلاش کنین با افراد مثبت اندیش که تفکری سازنده دارن، روابط کاری و تجاری داشته باشین. بعد از یه مدت به شناخت درستی درباره ی اون ها می رسین و می ببینن که این آدما به مسائل کاری خود می پردازند و هیچوقت گرفتار مسائل بی ارزش یا منفی گرایانه نمی شن. وقتی که افراد منفی گرا در حال شکایت و پرداختن به مسائل بی ارزش هستن، افراد مثبت اندیش به آینده فکر می کنن. افراد مثبت اندیش، تفکر و حرکت روبه جلو دارن. اون ها تلاش می کنن شرایط دور و بر رو بهتر کنن و واسه مشکلات راه حلی پیدا کنن.

تلاش می کنن در آرامش زندگی کنن

 انتخاب یه زندگی پر از آرامش این امکان رو به شما می دهد تا به کارا و برنامه های خود بپردازید. حتی اگه افراد بدبین و منفی گرا شما رو دیوونه و احمق خطاب کنن، با تلاش موفقیت شما حتمی هستش. داشتن آرامش ذهنی باعث می شه تموم حواس شما معطوف برنامه ها و کاراتون باشه و هیچ دلیلی نتونه شما رو از راه اصلی تون خارج کنه.

آرامش در زندگی بدین معنا هستش که به کارا و برنامه خودتون توجه کنین و خود رو با بقیه مقایسه نکنین و به خاطر هر چیزی که به دست آورده اید، هر روز شکرگزار باشین.

احساس خوشبختی می کنن

عادات افراد خوشحال

خوشحال زندگی کردن و احساس خوشبختی، اثرات روان شناختی طولانی مدت بر ذهن شما داره. بررسی های انجام شده روی مغز آدم نشون میدن که داشتن آرامش ذهنی، نگاه مثبت به زندگی و بخشیدن اشتباهات بقیه باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شه. بر اساس گفته محققان، داشتن نگاه مثبت و احساس خوشبختی باعث می شه در یه تیکه از مغز که Precuneus نامیده می شه، رابطه عصبی بین نورون ها عوض شه. این قسمت از مغز مسئول حافظه ی چندبخشی و خودآگاهی فرده.

 با تغییر عادات روزانه ی خود می تونید احساس خوشبختی بیشتری داشته باشین و اهداف بزرگ تری در زندگی تون دنبال کنین. اگه تو یه دور باطل از احساسات ناخوشایند مانند شک و دودلی، ترس و بلاتکلیفی گرفتار شده اید، با انتخاب آگاهانه و هوشیارانه، می تونید شادی، خوشبختی و امید رو جانشین اون ها کنین. با تفکر و اندیشه، دعا و عبادت، مدیتیشن، نوشتن یادداشت های روزانه و آزاد کردن ذهن تلاش کنین زندگی شادتری داشته باشین. بعد از یه مدت، از خونواده و دوستای خود سؤال کنین و ببینین اون ها متوجه تغییراتی در شما شده ان یا نه؟ به طور حتم اینجور اتفاقی می افته.

به جای عکس العمل نشون دادن، جواب میدن

جواب دادن و عکس العمل نشون دادن، دو بحث ی متفاوت هستن. در واقع وقتی که ما عکس العمل نشون می بدیم، عکس العمل ما‍ از اتفاقات و تجربیات ناخوشایند گذشته ی ما ناشی می شه. این تجربیات ناخوشایند باعث می شن ما حالت دفاعی به خود بگیریم یا دچار ترس شیم. اما وقتی که به درستی پی می بریم دلیل اصلی این عکس العمل های منفی گرایانه چیه و از کجا سرچشمه می گیرد، می تونیم با اعتمادبه نفس و داشتن کنترل بر هیجانات و ترس های خود به اینجور شرایطی جواب بدیم.

وقتی که در شرایط ناخوشایندی قرار گرفتید و فهمیدین که دارین به این شرایط عکس العمل نشون می بدید، خیلی سریع دلایل اصلی رو که ریشه در گذشته ی شما دارن، به خاطر بیارین و به جای عکس العمل های با عجله، هدفی عاقلانه تر انتخاب کنین و به این شرایط پاسخی سنجیده تر بدین.

خصوصیات افراد خوشبین

شخصیت شناسی براساس عکس پروفایل تلگرام

زومیت خوشحال بودن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *