اردیبهشت 8, 1403

اصول برند سازی شخصی در تجارت

 

آیا در این فکر هستیدکه یک تجارت و کسب و کار عالی را راه اندازی کنید؟ یا کسب وکار خود را با روش جدید ادامه دهید؟ در این رابطه یکی از چالش های پیش روی شما، جذب مشتری­ست. راه های جذب مشتری بسیار گسترده ولی مشکل است که نیاز به دانش و آگاهی در تمام موارد دارد. یکی از راه های فروش بیشتر برای شرکت یا کسب وکار شما، برند سازی شخصی­ست.

اگر یک شرکت بزرگ دارید و یا یک کسب و کار کوچک را اداره می‌کنید، می‌توانید برند تجاری خاص خود را داشته باشید. برند تجاری به دیده شدن بهتر شما و قابلیت های تان کمک بسیاری می کند.

آیا رازهای برندسازی موفق را می دانید؟ نام تجاری شما روشی‌ست که در بازار رقبا، تجارتتان را از دیگران متمایز می‌کند. بنابراین نیاز است که از رازهای برندسازی موفق آگاه شوید.

 

برند سازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

برندسازی موفق، دانستن و انجام همه کارهای لازم در مورد ارتباطات و ارسال پیام های مناسب به مشتری ست. داشتن یک برند تجاری برای ماندن در دنیای تجارت ضروری­ست.

 

برای جذب مشتری و موفقیت کاری به نکات مفید در برند سازی دقت کنید

 

ü    شناخت مشتریان

مخاطبان هدف کسانی هستند که می‌خواهید با بازاریابی درگیر شوند و مشتریان شما باشند. مخاطب می‌تواند مبتنی بر مصرف کنندگان، همکاران و رقبای شما تلقی شود. شناسایی مخاطب هدف مهمترین قدم در هر کسب و کار است.

 

ü     از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

 

از بستر رسانه اجتماعی را به عنوان یک ابزار استفاده کنید. وبلاگ خود را راه اندازی کنید و در آن از افتخارات خود سخن بگویید، فیلم‌ها و تیزر تبلیغاتی از ویژگی های برتر کالا و خدماتتان و فعالیت های مثبتی که انجام داده اید، تجلیل هایی که از شما شده است، می‌توانند به عنوان بستری برای بازاریابی محصول یا خدمات شما و همچنین انتقال پیام و ارزش‌هایتان قرار بگیرند.

 

ü    تهیه کتاب الکترونیکی

نوشتن کتاب یکی از بهترین راه ها برای اعتماد به نفس و از سریعترین راه ها برای افزایش دیده شدن، مطرح شدن و برندسازی شخصی برای کسب و کار شما­ست. کتاب شما می تواند یک کتاب الکترونیکی جذاب باشد. استفاده از کتاب و فیلم و سی دی و عکس شما را از نظر بصری در خاطر مخاطبانتان ماندگار می کند.

 

ü    شرکت در همایش ها و آموزش مداوم

برنامه های آموزش می تواند در دانشکده ها و دانشگاه ها، سمینارها، همایش ها و مراکز آموزشی یا محل کار، به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شود. ادامه تحصیل یا آموزش اغلب به صورت برنامه های تکمیل مدارک، مثل: اخذ گواهینامه، برنامه های دریافت لوح تندیس یا مدرک و دیپلم برگزار می شود. مشتریان و همکاران شما از تجارت با برندی که موفق است و چندین تقدیرنامه و تندیس و لوح معتبر دریافت نموده و افتخار آفرینی کسب کرده است، احساس خوبی خواهند داشت.

 

ü    مزایای شرکت در همایش ها

همایش‌های مدیریتی و کسب و کار فرصتی ویژه برای شبکه‌سازی فراهم می‌کند. غالباً رقبا از اقصا نقاط کشور می‌توانند به منابع ارزشمند اطلاعات برای یکدیگر تبدیل شوند. همچنین می توانید با حامیان مالی در این نشست‌های مدیریتی وقت بگذارید و آن‌ها را به دوستان و متحدین خود تبدیل کنید.

جنبه آموزشی یک رویداد می‌تواند شما را در معرض رویارویی با راه‌کارهای جدید قرار دهد. شرکت در یک همایش مدیریتی تخصصی به شما کمک می‌کند، تا تخصص بیشتری در زمینه کسب و کار خود کسب کنید و ایده‌های جدیدی در مورد راه‌های پیشرفت شغلی خود پیدا کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :
بهترین قارچ های انرژی زا را بشناسید؟

کنفرانس‌های مدیریتی، راه خوبی‌ست تا از آن طریق با پیشکسوتان کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید. شما  می‌توانید با شنیدن مسیر شکست‌ها یا موفقیت هایشان، ایده هایی جدید کسب کنید. نشست‌های مدیریتی این فرصت را به شما می‌دهد تا رقبای دست اول خود را بشناسید و در مورد نقاط قوت و ضعف کسب و کارشان اطلاعاتی به دست آورید.

 

 

درباره استاد عارف خندان

یکی از کارافرینان کشور ما که مفتخر شده است تا در سن جوانی لقب کارآفرین برتر، کارافرین فرهنگ ساز و تولیدکننده نمونه را از طرف استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، شهرداری و دیگر مقامات کشوری کسب نماید.

تا کنون توانسته اند در بسیاری از همایش ها، دانشگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی، در کشورمان ایران و همچنین در کشورهای آسیایی و اروپایی برای هزاران نفر سخنرانی ایراد کنند و در تغییر و تحول زندگی  بسیاری از افراد نقش موثری داشته باشند. همچنین از ایشان در بسیاری از برنامه های تلویزیونی به عنوان کارشناس دعوت به عمل آمده است و مشاور و مربی بسیاری از مقامات بلند پایه و صاحب نام نیز هستند.

اغلب کسانی که با او به مذاکره نشسته اند و یا در سمینارهای او شرکت کرده اند، اقرار می کنند که از ایشان دانش کاربردی، تجربه، انگیزه، و مطالب و میانبرهایی اثربخش را فرا گرفته اند، و پس از آشنایی، زندگی شخصی، کسب وکار و شرایط اقتصادی آنها کاملا دگرگون شده است.

 

خدمات هلدینگ بین المللی خندان، در زمینه برند سازی شخصی برای شما مدیران محترم با مدیریت استاد عارف خندان

 

  • برگزاری همایش های تخصصی و عمومی مهارتی و آموزشی برای موفقیت و پیشرفت کسب و کار مدیران،

  • تبلیغات کسب و کار شما در محل همایش: معرفی کسب و کار شما به مدیران برترکشور، نصب بنر ایستاده مجموعه در معرض دید بازدید کنندگان.
  • تجلیل از شما مدیران موفق در همایش،
  • اهدای مدارک مدیریتی و اهدای تندیس (مجسمه پیکره‌ای است که اغلب به هدف یادآوری یا به نمایش گذاشتن وجود یک واقعه ساخته می‌شود.)
  • یادبود و برگزیده نشان (هدیه ای که به ‌رسم یادگار تقدیم می شود)
  • رز گلد سلاطین کسب و کار، لوح زرین و لوح بلورین (لوح زرین و یا بلورین یکی از جوایز همایش‌های مدیرتی هلدینگ خندان است .این جایزه یکی از چند جایزه‌ای است که به برگزیدگان و کارافرینان یا مدیران موفق در رشته‌های مختلف اهدا می‌شود)
  • اهدای سردیس با عناوین مدیر برتر، کارافرین برتر، مقامات شاخص رهبری، برند برتر، برگزیده اعتماد مشتریان، مدیر افتخار آفرین
  • طراحی کتاب الکترونیک (کتاب الکترونیکی در دو صفحه تهیه می شود که در آن سوابق مدیریتی شما شامل تمامی رزومه شغلی و تحصیلی و نیز سوابق مجموعه و برندهای شما در آن درج شده و به همکاران و مشتریانتان ارائه می‌شود).
  • ارائه سی دی همایش‌های دوره‌های قبل
  • چاپ لوگوی مجموعه در بنر سردرهمایش‌ها (لوگو نماد و معرف هر برند است، یک لوگو، بجای هزاران کلمه حرف خواهد زد. بنابراین اگر در معرض دید مشتریان قرار بگیرد بیشتر در ذهن آنان ثبت می‌شود.)
  • مصاحبه با مدیران و انتشار ویدئوی آن در وب سایت‌های داخلی معتبر و شبکه‌های اجتماعی برای شناخته شدن کسب و کار شما.