اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۰

بررسی رابطه کارآفرینی و مدیریت دانش استرس دانشجویان- قسمت ۷

Dedication – وقف
کارآفرینان در راه کسب و کارشان از خودگذشتگی زیادی به خرج می دهند و بدون احساس خستگی ساعتها و روزهای متوالی کار می­ کنند.برای آنان غیرعادی نیست که روزی دوازده ساعت کارکنند یا هفت روز هفته را مشغول بکار باشند.
Devotion – عشق
کارآفرینان عاشق کار و فعالیتی هستند که انجام می دهند. همین عشق است که باعث می­ شود وقتی شرایط نامساعد می­ شود آنان را نگه دارد و به ادامه کار دلگرم کند.
Details – توجه به جزییات
کارآفرینان کارهای کوچک و جزیی را نیز با کیفیت بالا انجام می دهند.
Destiny – کنترل سرنوشت
کارآفرینان می خواهند که خودشان سرنوشت خودشان را در دست بگیرند نه آنکه به کارفرما وابسته باشند.
Dollars – افزایش درآمد
انگیزه کارآفرینان ثروتمند شدن نیست. پول بیشتر وسیله سنجش موفقیت آنان است.کارآفرینان پذیرفته اند که اگر موفق شوند، پاداش خواهند گرفت.
Distribute – توزیع ثروت
کارآفرینان مالکیتشان را با کارکنان کلیدی خود که در موفقیتشان نقش حیاتی و ضروری دارند تقسیم می­ کنند (مقیمی، ۱۳۸۳).

 

دانلود متن کامل پایان نامه در سایت fumi.ir

 

ویژگیهای جامعه شناختی ( اجتماعی)

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
 

 

 

    • تجربه کاری

 

    • نارضایتی از شغل قبل

 

    • الگوی نقش

 

    • شرایط کودکی

 

    • سن

 

    • سطح تحصیلات

 

    • انگیزه برای آغاز فعالیت اجتماعی

 

    • نظام آموزشی

 

    • گروه همکاران و محیط اطراف

 

  • مشوقهای اجتماعی (رسمی- غیر رسمی) (همان)

 

مهارتهای مورد نیاز یک کارآفرین
کارآفرینان به دو دسته مهارت عمده برای نیل به اهداف کارآفرینانه خود نیاز دارند: مهارتهای عمومی کسب و کار
مهارتهای مدیریتی (همان)
مهارتهای عمومی کسب و کار

 

 

    • مهارت در تبدیل ایده و فرصت به یک کسب و کار

 

    • مهارت در نوشتن

 

    • مهارت در برقراری ارتباط و مذاکره

 

    • مهارت در انتخاب نوع کسب و کار

 

    • مهارت در انتخاب نام کسب و کار

 

    • مهارت در انتخاب مکان کسب و کار

 

    • مهارت در کنترل و نظارت

 

    • مهارت در گرفتن مشاوره

 

  • مهارت در فکر کردن (همان)

 

مهارتهای مدیریتی

 

 

 

    • مدیریت فنی (تولید، انبارداری، خرید، فروش، توزیع)

 

    • مدیریت منابع انسانی (مقاومت در مقابل تغییر، روابط کار، ارتباطات غیر رسمی، چارت سازمانی، سازماندهی، انگیزش)
    • عکس مرتبط با منابع انسانی

 

    • مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی ( برنامه ریزی در همه سطوح، شناسایی ضعفها، قوتها، فرصتها، تهدیدها)

 

    • مدیریت زمان (برنامه ریزی زمان، تدوین جداول مصرف زمان، کنترل زمان فعالیتها و بهره وری زمان)

 

    • مدیریت ریسک (شناسایی منابع ریسک، شناسایی و به کارگیری منابع کنترل و کاهش ریسک)

 

    • مدیریت بازار یابی و شناخت بازار (تحقیقات بازار، قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع)

 

    • مدیریت مالی، حسابداری و تأمین سرمایه (جذب سرمایه، تأمین مالی، بودجه ریزی، انجام محاسبات مالی، تهیه صورتهای مالی)
    • حسابداری

 

  • مدیریت توسعه (توانایی ایجاد تغییر، فناوری پذیری، برنامه ریزی، تأمین منابع و اجرای طرحهای توسعه)(همان)

 

پنج مهارت آینده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتی
۱: زبان انگلیسی
۲: IT:اینترنت+ کامپیوتر+ E-Commerce
۳: مدیریت: توان سرپرستی و اداره واحدها
۴: بازاریابی: خرید و فروش و e-Marketing
۵: اقتصادی مالی: هزینه منفعت کردن هرفعالیت (همان)
عکس مرتبط با اقتصاد

 

اهمیت کارآفرینی و وظایف کارآفرین

 

 

کارآفرینی پایه های شکل گیری اقتصاد نوین:

 

اقتصاد در ابتدای هزاره سوم میلادی شاهد دگرگونی های شگرفی بوده است. انقلاب فن آوری اطلاعات و تغییر ترکیب نیروی کار به نفع نیروهای دانش- محور از زمره این تغییرات است.
شاید مهمترین روندی که در اقتصاد دیده می­ شود حرکت به سوی نظام اقتصادی با ماهیت شبکه ای است. درچنین اقتصادی کنترل و تخصیص منابع به صورت توزیع شده صورت می­گیرد و نقش شبکه های اجتماعی در رشد و توسعه اقتصادی به مراتب بیش از نظام متمرکز برنامه ریزی دولتی خواهد بود. نقش کارآفرینان، در رویکرد شبکه مدار به مراتب پررنگ تر از رویکرد اقتصاد کلاسیک است. در اقتصاد نوین، کارآفرینان در شبکه های اجتماعی نقش عناصر فعالی را ایفا می­ کنند و موجب ارتقای بازده سرمایه های مادی و انسانی می شوند (قاسم زاده، ۱۳۸۵).

 

کارآفرینی و رشد اقتصادی:

 

ویژگی بارز اقتصاد امروز تغییرات سریع است. درچنین اقتصادی کشورهایی می­توانند موفق باشند که قابلیت تطبیق با این تغییرات را داشته باشند. کشورهایی که در آنها میزان فعالیتهای کارآفرینانه بالاتر است به واسطه طبیعت کارآفرینی در تطبیق با تغییرات، قادرند تا در اقتصاد جهان موقعیت بهتری کسب کنند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که رشد اقتصادی با سطح فعالیتهای کارآفرینانه همبستگی مثبت دارد. به عنوان مثال در تحقیق[۳۳]GEM که به صورت سالیانه فعالیتهای کارآفرینی و تأثیرات آن را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می دهد این نتیجه به دست آمده است که نرخ رشد اقتصادی یک کشور رابطه معنی دار یا سطح فعالیتیهای کارآفرینانه آن کشور دارد (همان).

 

کارآفرینی و اشتغال:

 

کار آفرینان در ایجاد اشتغال نیز نقش مهمی ایفا می نمایند. درحدود نیمی از کارکنان کشورهای توسعه یافته در کسب و کارهای کوچک مشغول فعالیت هستند. بیشتر مشاغل جدید را کسب و کارهای کوچک ایجاد می کنند و سهم این کسب و کارها در بازار کار در حال افزایش است. از سال۱۹۸۰ تاکنون کسب و کارهای کوچک در اقتصاد آمریکا بیش از ۳۴ میلیون شغل ایجاد کرده اند.حال آنکه از تعداد کارکنان شرکتهای بزرگ در این کشورها کاسته شده است (همان)

 

کارآفرینی و رشد فن آوری:

 

بیش از ۶۷ درصد از نوآوریها در زمینه فن آوری و حدود ۹۵ درصد از نوآوریهای منجر به تحولات بنیادی در عرصه صنعت را کسب و کارهای کارآفرینانه پدید آورده اند. کارآفرینان از طریق ایجاد فن آوری محصولات و خدمات جدید قدرت انتخاب مصرف کنندگان را افزایش داده و با افزایش بهره وری کار سرگرمیهای نو بهبود بهداشت و سلامتی تسهیل ارتباطات و… موجب افزایش کیفیت زندگی نوع بشر می شوند. در واقع بیشترین بخش نسل جدید صنایع را کارآفرینان ایجاد کرده اند که می توان از رایانه های شخصی، تلفنهای همراه، خرید از طریق اینترنت و صنعت نرم افزار به عنوان نمونه هایی از آن یاد نمود (همان)

 

چند نکته در مورد کارآفرینی:

 

 

 

    • اول اینکه به طور کلی فرایند خلق چیزی است.(هر چیز ارزشمند و جدید)

 

    • دوم اینکه کارآفرینی فرایندی است که مستلزم صرف زمان و تلاش کافی است.

 

    • سوم اینکه کارآفرینی دارای ریسکهای اجتناب ناپذیر است.

 

  • چهارم اینکه آنچه که به عنوان پاداش در فعالیتهای کارآفرینانه وجود دارد، رسیدن به استقلال مالی و کسب درآمد و همچنین رضایت خاطری است که فرد کارآفرین بعد از انجام کار کسب خواهد نمود.

 

نقش و اهمیت کارآفرینی:
۱- کارآفرینی بعنوان جوهره رویش وتوسعه سیستم اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *