اردیبهشت 9, 1403

آموزش ساده ی نصب و اجرای ساندویچ پانل + { ویدئو| عکس }

 

ساندویچ پانل های دیواری معمولا تنها در معرض فشار باد و بار مکش باد هستند . این عایق تحت فشار میان دو لایه ورق تزریق می شود و به این ورق ها میچسبد که هرچه این خاصیت چسبندگی بیشتر باشد ساندویچ پانل کیفیت بالاتری دارد و همچنین هر چه تحت فشار بیشتری باشد دانسیته آن افزایش می باشد و خاصیت عایق بودن آن بیشتر است. به همین دلیل به آن دسته از افرادی که می خواهند دیوارهای سازه خود را با ساندویچ پانل پوشش دهند، ساندویچ پانل دیواری نو پیشنهاد می شود چراکه هم دارای کیفیت بالاتری است هم طول عمر و کیفیت سازه را به میزان قابل توجهی بالا می برد. ضخامت ساندویچ پانل سقفی معمولا بین 4 الی 20 سانتی متر است.عرض ساندویچ پانل ها به صورت ثابت و غیر قابل تغییر است اما طول ساندویچ پانل ها بر حسب کاربری که مشتری دارد قابلیت تغییر دارد.اینکه مشتری می تواند طول پانل ها را براساس کاربرد خود تغییر دهد باعث می شود هزینه حمل و نقل به طرز قابل توجهی کاهش پیدا نماید و این به نفع افرادی است که از ساندویچ پانل برای کاربری خود استفاده می کنند.

 

مورد استفاده قرار می گیرد.ساندویچ پانل دیواری یکی انواع پرکاربرد پانل ها است که به منظور پوشاندن دیوار سازه ها کاربری دارد و امروزه به دلیل داشتن نکات مثبت متعددی که دارد مورد توجه بسیاری از معماران و مهندسان قرار گرفته است.اما شاید برای بسیاری از شما سوال باشد که ضخامت ورقی که برای پنل سقفی به کار میرود چقدر است. عوامل متعددی می تواند قیمت ساندویچ پانل را تعیین نماید اما اگر به دنبال دریافت قیمت ساندویچ پانل ارزان هستید باید بدانید که لایه های این پانل ها از چه موادی تشکیل شده است. انعطاف مناسب، وزن سبک و استحکام بالا، مهم ترین ویژگی این سازه های آماده هستند که از آن ها برای پوشش و ایجاد دیوارهای انواع فضاهای صنعتی و غیر صنعتی بهره برده می شود. ساندویچ پانل از دو بخش تشکیل شده : 1- ورق و 2- فوم عایق عملیات نصب ساندویچ پانل که به وسیله نصاب ساندویچ پانل صورت میگیرد جهت اجرای پوشش دیوار و سقف سالن مرغداری,سالن تولید , ساختمان پیش ساخته , کانکس , سردخانه , سردخانه های صنعتی , اتاق تمیز و … اتاق تمیز (کلین روم ) به محلی گفته میشود که جهت تولید و یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیتهایی صورت میگیرد و در این محیط مقدار آلاینده های زیست محیطی بسیار پایین تر از حد معمول فضای یک محیط بسته میباشد.

پوشش سقف زیپ پانل

این محصول در قطر های مختلف و مدل های مختلفی تولید می شوند ساختار کلی ساندویچ پانل به این صورت می باشد که از دو ورق در لایه های بیرونی و یک لایه عایق در میان آن تشکیل شده است. بر این اساس شرکت پارسین اقدام به تولید ساندویچ پانلهای سقفی ۵ گام نموده است که بهترین مقاومت و کارایی را برای مصرف کننده به دنبال دارد. پوشش سقف زیپ پانل این مصالح جدید ساندویچ پنل ها هستند که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به ساندویچ دارند و به همین خاطر با ساندویچ پانل یا پانل ساندویچ نامگذاری شده اند.ساندویچ پانل یکی از جدیدترین نوع مصالح پیش ساخته است که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری قابل تولید هستند. به طور کلی می توان گفت ساندویچ پانل ها از 5 لایه تشکیل شده اند.ساندویچ پنل ها دارای لایه داخلی و خروجی هستند. استفاده از ساندویچ پانل در انواع سرد خانه ها و صنایع برودتی دفاتر کارگاهی درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی نمازخانه و محیط آموزشی ، تعمیرگاه سیار ، پست نگهبانی ، ویلا های یک و دو طبقه- واحد های امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله ، دیوار و سقف سالن های تولید، ساختمان های اداری و هتل ها ، کانکس ، کانتینرها کاربرد ساندویچ پانل در مخازن چند جداره ، پوشش سوله انبارها ، خانه ها و ویلاهای ، ساندویچ پانل در صنایع ، پوشش سوله، باشگاه و سرد خانه ، واحد های امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله ، مسکونی ، انبار غلات ، اتاق تمیز, مدارس و درمانگاه های سیار ،سردخانه گوشت و لبنیات ، خانه های سیار و کاروان ها ، استخرهای سرپوشیده و سالن های ورزشی ، دیوار و سقف ساختمان های صنعتی ، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق های اداری در کارخانه ها می باشد.

که به شکل دو رو ورق آلوزینک ، دورو گالوانیزه ،یک رو آلوزینک و یک رو گالوانیزه که به ترتیب پوشش داخلی و خارجی میباشند. استفاده از این پانل ها در یک منطقه دیگر با شرایط جویی متفاوت از کیفیت سازه کم می نماید. ساندویچ پانل زنجان به قطعه یا ورقی که خاصیت عایق بودن در برابر انرژی و صدا را دارد گفته می شود که از یک لایه عایق با توجه به کاربرد آن می تواند شامل موادی مانند پلی اورتان، پشم شیشه، فوم، یونولیت، پلی استایرن، پشم سنگ و یا هر نوع عایق دیگری که قابلیت انعطاف داشته باشد استفاده کرد.که جنس این ورق ها که نازکتر از عایق است از نوع صوتی وحرارتی است که بین دو لایه رویی و بیرونی ساندویچ پانل قرار می گیرند.البته عایق درونی برای محکم بودن وحفظ بیشتر گرما و صدا کاربرد دارد.به همین دلیل نوع این عایق ها همانطور که گفته شد از نوع صوتی وحرارتی است. ساندویچ پانل در زنجان هنوز به صورت کامل شناخته شده و جایگزین مصالح ساختمانی سنتی گذشته نشده است.

این مطلب را هم از دست ندهید :
برای خرید دستگاه تصفیه هوای خوب به این نکات حتما توجه کنید

پوشش سقف ایستادرز

ساندویچ پانل محصول ساختمانی نوینی می باشد که دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم این محصول در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شود که دارای ساختار ظاهری متفاوتی نسبت به یگدیگر می باشند. پوشش سقف ایستادرز از مهمترین انواع ساندویچ پانل سقفی می توان به ساندویچ پانل سقفی ساده، ساندویچ پانل سقفی سه گام، ساندویچ پانل سقفی پنج گام، ساندویچ پانل ذوذنقه دورو ورق گالوانیزه، ساندویچ پانل پیچ مخفی و ساندویچ پانل سقفی طرح سفال اشاره نمود. ساختار پانل سقفی به گونه ای طراحی شده است که اندکی شیب دارد و این امر باعث می شود در هنگام بارش برف یا باران آب از روی پانل ها عبور کرده و به سمت پایین هدایت می شوند و این موضوع از پوسیدگی یا خوردگی ساندویچ پانل در مدت طولانی جلوگیری خواهد نمود. ساندویچ پانل دیواری به گونه ای طراحی و تولید میشود که در قسمت عرض از یک سمت دارای تو رفتگی و از سمت مقابل دارای برآمدگی ( نری و مادگی ) که هنگام نصب دو پانل در کنار یکدیگر قرار میگیرند این عمل باعث اورلپ شدن و هم پوشانی جهت اجرای نصب در سازه میگردد.طرح ساندویچ پانل ها ی دیواری به گونه ایست که در عرض از یک طرف دارای دارای تورفتگی و طرف دیگر دارای برآمدگی بوده (نری و مادگی) که وقتی دو پانل در کنار یکدیگر قرار میگیرند باعث قفل شدگی و نیز هم پوشانی لبه های یکدیگر میشود و جهت اتصال به سازه در موقعیت مختلف پیچ میشود .

 

زیپ پانل خرید

همان طور که می دانید پس از نصب پانل ها از چسب عایق جهت درزبندی و در مواردی جهت اتصال کامل فوم عایق به ورق های پانل به کار میرود. بنابراین این نصب خلاف جهت، شرایطی را برای اتصال ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی توسط پیچ سرمته دار در محل های تلاقی آنها به وجود می آورد. برای خرید ساندویچ پانل در افغانستان ابتدا باید ابعاد سازه و هدف سازه را مشخص نمایید انتخاب ساندویچ پانل مناسب برای ساخت سردخانه بسیار مهم می باشد به این دلیل که ضخامت ساندویچ پانل بر اساس دمای داخل سردخانه انتخاب می شود. زیپ پانل خرید برای هرکسی که نیاز به یک ویلای پیش ساخته دارد می تواند مناسب باشد.حتی به عنوان دفتر مهندسین در سر پروژه هانیز در بسیاری از موارد استفاده می شود.پس نمی توان قشر خاصی را بطور اختصاصی به عنوان مصرف کننده ویلای پیش ساخته در نظر گرفت. میزان مصرف مصالح را کاهش می دهد. بعد از مشخص شدن نوع و میزان ساندویچ پانل می توانید برای استعلام قیمت از طریق شماره های درج شده در پایین سایت یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا بتوانید محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

 

در ساندویچ پانل پلی یورتان این چسب در خود فوم وجود دارد و وقتی فوم داخل ساندویچ پانل تزریق میشود، فوم افزایش حجم داشته و به سطح ورق میچسبد، در ساندویچ پانل اکس پی اس یا پلی استایرن این چسب بر روی فوم پاشیده می شود و بعد لایه های پوششی بر روی فوم پرس می شوند، در ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل نداشتن سطحی مناسب برای پاشش چسب، ابتدا یک لایه توری پارچه ای دور پشم سنگ پیچیده میشود و بعد بر روی سطح آن چسب پاشیده میشود و ما بین پوشش ها پرس میشود، این کار کمک میکند عدم پوستگی بین لایه های پشم سنگ نیز حفظ شود و لایه ها از هم باز نشوند. مناسب برای استفاده در سردخانه می باشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع پانل، پتانسیل صرفه جویی در فضای داخل ساختمان است. دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوارهای ساندویچ پانل صرفه جویی در هزینه پی سازی و اسکلت ساختمانهای بلند به دلیل وزن اندک سقف و دیوار از ساندویچ پانل ها. صرفه جویی در هزینه های سرمایش و گرمایش ساختمان به دلیل جلوگیری از تبادل سرما و گرما و در نتیجه صرف انرژی کمتر .