اردیبهشت 9, 1403

با خوشمزه ترین و منحصر به فرد ترین هات داگ های جهان آشنا شوید

در این مطلب، ۱۶ نمونه از خوش طعم ترین ساندویچای هات داگ از سراسر جهان رو برگزیده ایم که هر کدوم به دلیل سبک خاصی که جفت و جور می شن، از محبوبیت بالایی بهره مند هستن. به طور مثال، میشه به هات داگ آلمانی اشاره کرد که بسیار ساده به همراه ترشی و کلم و خردل سرو می شه اما طعم عالی داشته و دوستداران زیادی داره.

واسه آشنائی با بقیه هات داگای جهان در ادامه با ما همراه باشین.

 

ونزوئلا – Perro یا Asquerosito

 

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ هات داگ ونزوئلایی از سوسیس آبپز به همراه سالاد کلم و هویج، خلال سیب زمینی، پنیر رنده شده و سس فراوون تشکیل شده.
اینم بگیم که سس این غذا، فرق اصلی این غذا رو تشکیل داده. شما می تونین از ترکیب سسای جورواجور مثل سس ذرت شیرین، باربیکیو، سس سیر، سس آناناس، سس تارتار و … روی این ساندویچا بهره بگیرین.

مکزیک – Jochos یا Dogos

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ این ساندویچ با مواد جورواجور مثل گوجه فرنگی، پیاز و فلفل هالوپینو جفت و جور می شه.
اما از همه عادی تر، به همراه بیکن، قارچ، گواکاموله و سیب زمینی سرخ کرده. هات داگ به سبک «سونورا» هم در این کشور محبوبیت بسیاری داره؛ به این صورت که سوسیس با یه لایه بیکن پوشونده شده و بعد کبابی می شه.
در آخر هم با پیاز، گوجه فرنگی و چیلی سرو می شه.

فرانسه – فرنچ هات داگ

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ فرانسویا مقدار زیادی پنیر خوشمزه گرویر رو روی سوسیس و نون باگت آب می کنن؛ ساده اما بسیار خوشمزه.

کره جنوبی – 핫도그.

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ اونا سوسیس رو درون یه لایه کلفت از خمیر قرار داده و بعد سرخ می کنن. در آخر هم با خردل و کچاپ سرو می کنن.

شیلی – Completos

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ در کشور شیلی به هات داگ، کومپلتوس می گن. عادی ترین نمونه اون «ایتالیایی» است و دلیل انتخاب این نام، شباهت ترکیب رنگای ساندویچ با پرچم ایتالیاست. این هات داگ با پوره آوکادو، گوجه فرنگی خرد شده، ترشی کلم رنده شده، پیاز و مایونز خونگی سرو می شه.

گواتمالا – Shucos

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ سوسیس روی نون برشته سرو می شه و فرق اصلی اونم خود هات داگه. مردم گواتمالا این سوسیس رو از شکلای جور واجور گوشتای کبابی که شامل: سوسیس خرد شده، بیف، سالامی، سوسیس خوک و … درست می کنن. بعضی از این ساندویچا شامل گواکاموله، کلم بخار پز شده، مایونز و خردل هستن.

شیکاگو – هات داگ به سبک شیکاگو

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ سوسیس آبپز شده به همراه گوجه فرنگی تازه، خیارشور، ترشی و پیاز مواد تشکیل دهنده این ساندویچ هستن. همیشه روی این ساندویچ خردل ریخته می شه، نه کچاپ و  با نون باگتی که دانه مشکی داره سرو می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :
تاثیرات شگفت‌انگیز ماشین‌آلات و اتوماسیون در کشاورزی

آرژانتین – پانچو

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ سوپرپانچو، هات داگیه که بزرگ تر از حد معموله. این ساندویچ عموما به همراه خلال سیب زمینی، گوجه فرنگی و سس دلخواه مشتری سرو می شه.

سیاتل – سیاتل داگ

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ در سیاتل، هات داگ رو با پنیر خامه ای سرو می کنن. بسیار مرسومه که از سوسیس لهستانی به همراه پیاز کبابی واسه جفت و جور این ساندویچ استفاده شه.
از دیگر تاپینگای این غذا میشه به پیازچه و سسای خردل و باربیکیو اشاره کنیم.

کلمبیا – Perros calientes

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ در این کشور، هات داگ همیشه با یه سس صورتی  (مخلوط کچاپ و مایونز) و یه عالمه از سیب زمینی سرخ کرده همراه س. در بعضی مواقع در جفت و جور اون از بیکن، پنیر کاستنو رنده شده و حتی تخم مرغ آب پز هم استفاده می شه.

آلمان – هات داگ

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ ترشی کلم و خردل بهترین هات داگ دنیا رو تشکیل دادن.

اوروگوئه – Pancho porteño

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟پنیر موزارلای آب شده روی ساندویچ.

گرجستان – خاگینه هات داگ

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ در این کشور، هات داگ رو به صورت سوسیس خرد شده به همراه چیلی، پیاز و خیارشور سرو می کنن. بعضی وقتا با چیپس صدف هم همراه س.

ال سالوادور – Chorys یا Chévere

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ سوسیس آبپز یا کبابی به همراه سیب زمینی سرخ کرده، پیاز خرد شده، سالاد کلم و هویج و هالوپینو مواد تشکیل دهنده این ساندویچ هستن.

آفریقای جنوبی – Boerie roll

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ این غذا از سوسیس محلی به نام Boerewors جفت و جور و به همراه کچاپ و پیاز سرو می شه.

 

سوئد – Tunnbrödsrulle

 

چه موضوعی موجب خاص شدن این هات داگ شده؟ سوئدیا هات داگ رو درون نون لواش به همراه پیاز سرخ کرده، پوره سیب زمینی، کاهو، سالاد میگو و … سرو می کنن.