“
هوش مصنوعی در حال تغییر خدمات مشتری ، بازاریابی دیجیتال و آینده است ، همانطور که ما آن را می شناسیم. چشم انداز تجارت مدرن مجموعه ای از صنایع غنی از فناوری آینده ، آزمایش های نوآورانه و استراتژی های در حال تحول برای موفقیت در تجارت است.
ما در حال حاضر می توانیم شیوه های بازاریابی آینده نشان داده شده در تحول دیجیتال مارک های مختلف پیشرو در سراسر جهان را مشاهده و تجربه کنیم. این وبلاگ را بخوانید تا دریابید که چگونه این شرکت ها از فناوری هوش مصنوعی به نفع خود استفاده می کنند.
فناوری هوش مصنوعی چیست؟
در برخی مشاغل و خانه های مدرن ، فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر وجود دارد. به عنوان مثال ، اگرچه هوش مصنوعی هنوز هم در حال پیشرفت است ، میلیون ها نفر از آن در قالب دستیاران مبتنی بر صدا مانند Siri Apple ، گوگل Assistant و Alexa Alexa استفاده می کنند.
در ابتدا اصطلاح “هوش مصنوعی” توسط مینسکی و مک کارتی مورد استفاده قرار گرفت ، که هوش مصنوعی را به عنوان “هر وظیفه ای که توسط یک برنامه یا دستگاه انجام می شود ، توصیف می کردند که اگر انسان همان فعالیت را انجام می داد ، ما می گفتیم انسان برای انجام کار باید هوش را به کار برد. طبق گفته ZDNet.
به طور خلاصه ، هوش مصنوعی ابزاری است که برای پشتیبانی از کارهای هوشمندانه انجام شده توسط انسان ها استفاده می شود. وضعیت فعلی فناوری هوش مصنوعی آماده انجام کارهایی نیست که به تفکر خلاقانه یا عقل سلیم نیاز داشته باشد ، اما قادر به پردازش مجموعه های بزرگی از داده ها بسیار سریعتر از آن است که انسان به تنهایی قادر باشد. به نوبه خود ، این توانایی برای پردازش داده های زیاد با این واقعیت تکمیل می شود که برخی از فناوری هوش مصنوعی می توانند بینش های ارزشمند و مراحل بعدی را به روشی فراهم کنند که برای استفاده انسان در دسترس و عملی باشد.
از دیدگاه تجارت ، هوش مصنوعی راهی برای آینده خواهد بود ، زیرا پیامدهای فعلی آن به ساده سازی فرایندها کمک می کند و به متخصصان زمان بسیار لازم برای بهینه سازی سایر زمینه های استراتژی ها و وظایف خود کمک می کند.
برای متخصصان بازاریابی دیجیتال ، ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر برای استفاده در برخی از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند موتورهای آنالیز پیش بینی و شخصی سازی در دسترس هستند. این ابزارها در کمک به بازاریابها بیشتر از تلاشهای خود مؤثر است تا بتوانند در ایجاد مطالب باکیفیت و بازاریابی متمرکز باشند که هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا از تمام توان خود استفاده کنند.
شرکت هایی که از فناوری آینده نگر AI استفاده می کنند
اگرچه هوش مصنوعی هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید در تجارت است ، سازمان ها و مارک هایی در مقیاس بزرگ وجود دارند که ابزارهای هوش مصنوعی را در شیوه های بازاریابی ، ایجاد محتوای با کیفیت و حتی قصه گویی بهینه به کار می گیرند.
Netflix: وقتی استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در دسترس است ، Netflix از منحنی جلوتر است. برای تصحیح توصیه هایی که در نمایه Netflix شما وجود دارد ، آنها از الگوریتمی که به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده عمل می کند ، استفاده می کنند. این تکنیک به این معنی است که توصیه های مشاهده شما شخصی تر از گذشته است.
با این حال ، نتفلیکس در اینجا متوقف نمی شود. آنها با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی دیگر ، آنها جریان با کیفیت بالا را حتی در پهنای باند پایین تر بهینه سازی کرده اند. Netflix ارائه دهنده جهانی محتوای ویدئویی سرگرمی است ، اما به دلیل روشی که برخی از بینندگان محتوای خود را مصرف می کنند ، کیفیت آن به اندازه دستگاه های تلفن همراه عالی نبود. این الگوریتم به آنها کمک می کند تا ضمن بهینه سازی کیفیت بینندگان تلفن همراه ، اطلاعات مربوط به اطلاعات موجود را بدست آورند.
Sephora: غول خرده فروشی آرایش و زیبایی Sephora نسبتاً زود به دنیای فناوریهای هوش مصنوعی تغییر یافت. برای اهداف آنها ، استفاده از فناوری chatbot که از طریق مسابقه پیرامون نیازها و ترجیحات آنها با مشتریان در تعامل است. پس از پایان مسابقه ، chatbot Sephora پیشنهادات محصول و محتوای مفید را به مشتری به اشتراک می گذارد. پس از یک مورد استفاده موفقیت آمیز ، Sephora وارد چت بابات های بیشتر در Facebook Messenger شده است.
دیزنی : دیسنی شرکتی است که به هنر بازاریابی آنلاین و آفلاین تسلط پیدا کرده است ، بنابراین فقط معقول است که آنها قبلاً از فناوری های هوش مصنوعی استفاده می کنند. در حال حاضر ، فناوری هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا محصولات SKU خود را سازماندهی کنند. علاوه بر این ، مطابق با کلیک Z ، آنها در واقع شبکه های عصبی مصنوعی را که پس از مغز حیوانات مدل شده اند ، آموزش می دهند.
دیزنی امیدوار است که این اجرای باورنکردنی فناوری هوش مصنوعی سرانجام مغز انسان را کپی کند تا بینش هایی راجع به آنچه داستان ها را برای شخص جذاب می کند ، ارائه دهد.
Starbucks: وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی است ، تیم Starbucks بدیهی است که طرفداران بزرگی از ابزارهای تشخیص صدا است. آنها دستیار صوتی خاص خود را دارند ، معروف به My Starbucks Barista. این دستیار صوتی در برنامه Starbucks وجود دارد و به فرایندهایی مانند گرفتن سفارش و ارسال سفارش خود به مکان صحیح کمک می کند.
آینده فناوری هوش مصنوعی در تجارت
مانند اکثر جنبه های زندگی ، گفتن آینده در چه شرایطی غیرممکن است. حتی با وجود قابلیت های پیش بینی تحلیلی و توانایی پردازش داده ها ، حتی فناوری هوش مصنوعی نیز نمی تواند دقیقاً پیش بینی کند که چگونه با پیشرفت و پیشرفت به سمت کسب و کار شکل می گیرد.
با این وجود ، با استفاده از فناوری های مربوط به هوش مصنوعی آینده نگر ، راه های دستیابی به مارک های فوق را می توان به راحتی مشاهده کرد که فقط شرکت های سازگار و پرشور قادر خواهند بود از AI استفاده کنند. این سازمانها غالباً در پیشبرد تجارت خود سرمایه گذاری می کنند و هر نوآوری در فن آوری را که توانایی پیشرفت در تجارت خود را دارد ، تلاش می کنند.
مطابق نظر Harvard Business Review ، مؤثرترین راه برای استفاده از هوش مصنوعی به تمام توان خود ، “مایل بودن به آزمایش و یادگیری سریع” است. آنها اظهار داشتند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین “مهمترین فناوری کلی هدف ما است. و ، “که هیچ حرف کوچکی برای بیان آن نیست.
برای به دست آوردن هر فناوری ۱۰۰٪ کاربردی ، آزمایش و خطای زیادی لازم است و هوش مصنوعی فرقی ندارد. برای پیشبرد این صنعت برای آسانتر کردن فرایندهای تجاری ، شرکتهای بیشتری باید تلاش کنند و فناوری را به نفع خود بهینه کنند.