اردیبهشت 8, 1403

قهرمان اروپا، مقهور یوزها شد: شب عالی پرتغالی ایرانی ها با ستایش ۸۰ میلیونی

حماسه سارانسک، دیشب ایران رو منفجر کرد.
تساوی یوزها در برابر یاران کریستانو رونالدو، قهرمون یورو ۲۰۱۶ و بخت فینال رقابتای ۲۰۱۸ روسیه، خیابونای سارانسک تا تهران و دیگه استانای ایران رو به محفل جشن و پایکوبی ایرانیان تبدیل کرد.
هنرنماییای فوق العاده بیرانوند در بازی دیشب، تیتر اول روزنامهای ورزشی و خبرگزاریای جهان شده.
لیورپول، باشگاه متمول انگلیسیا بازم پس از بازی دیشب سنگربان تیم ملی ایران که در طول رقابت  ها تنها ۲ گل گرفت، خواهان به خدمت گرفتن این دروازه بان پرسپولیسیا شده.

اگه آخرین حمله طارمی روی دروازه پرتغالیا در شب تاریخ سازی یوزها به ثمر می نشست، یکی از اتفاقات مهم در ایران پس از انقلاب رو میتوانستیم در میدون ورزشی و اجتماعی تماشاگر باشیم. هر چند تساوی در مقابل برترینای جهان، جهان رو حیرت زده قدرت فوتبال و هنر مدیریتی کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی ایران کرد، اما نباید از یاد برد که تیمی که اشک رونالدو و یاران پیکه رو در ۱۸۰ دقیقه درآورد، با کمترین بازی تدارکاتی، رهسپار رقابتا شد و خوش بینانه ترین پیش بینیا هم در انتظار اینجور یافته های عجیبی نبود.

قبل از بازیای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، خیلی از کارشناسان حتی نخبهای فوتبالی کشور که بعضی وقتا اونا رو در شبکه های جور واجور سیما مشاهده میکنیم، حتی شانس تساوی هم واسه ایران در مقابل مراکش قائل نبودن چه برسه تساوی در برابر قهرمون اروپا! اما جهان به نظم تیمی و فوت وفن لژیونرهای ایرونی یقین پیدا کرد و در قدم اول، قهرمون آفریقا مقهور شد و در قدم سوم، قهرمون اروپا. قهرمون جام جهانی ۲۰۱۰ هم با خوش شانسی تونست از سد یوزهای قهرمون عبور کنه.
قهرمانی که در بازی دیشب در برابر مراکش، در دقایق آخری، از شکست فرار کرد و به تساوی راضی شد.

تساوی ایران در برابر پرتغال در بازی بامداد امروز، درخشش زیادی در رسانه های ایران و جهان داشته.
بعد از تموم شدن بازی، کامنتا و پستای اینستاگرامی کاربران ایرونی و بین المللی در  تحلیل بازی دیشب و تعریف تیم ملی، شروع شد و ایران رو به خط یه رسانه های مجازی جهان تبدیل کرد.
کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغالیا ساعاتی بعد از تموم شدن بازی با منتشر کردن عکس بالا در صفحه اینستاگرام ۱۳۴ میلیون فالوری خود، حضور در مرحله بعدی رقابتا رو شادباش گفت. تبریکی که با بیشتر از ۱۰۰ هزار کامنت تعدادی از کاربران ایرونی این شبکه مواجه شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :
ناکارآمدهای پرمدعا؛ بدترین و ضعیف ترین نیروهای هوایی جهان در سال ۲۰۱۸

میلیونا کامنت بعد از تموم شدن بازی دیشب روی صفحه اینستاگرامی طارمی، بیراوند، سردار آزمون، کارلوس کیروش و دیگه بازیکنان تیم ملی منتشر شده که نشون دهنده این واقعیته که حماسه سارانسک، واسه سالها در خاطر ملت ایران باقی می مونه و شب زنده داری ایرانیان در ۵ تیر ماه ۹۷، فراموش نمیشه.

پس از پیروزی تیم ملی ایران، رییس جمهور، بزرگان نظام و خیلی از شخصیتای فوتبالی و هنری کشور در فضای مجازی، نسبت به این پیروزی عکس العمل نشون دادن که در زیر تعدادی از اونا رو می بینین.

موفقیت ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۵ درس خیلی خیلی بزرگ داشت:

    • اهمیت برنامه ریزی و کار علمی و اعتماد به تجربه و مشورت از نیروهای داخلی و خارجی نخبه.
    • فوتبال، صنعت تبلیغاته و این صنعت، نیاز به صنعتگران حرفه ای داره تا ایران رو به دنیا معرفی کنه.

 

  • باید روی ورزشای تیمی بیشتر کار کنیم.

 

    • باید سرمایه گذاری ملت و دولت روی ورزش بیشتر شه.
  • باید ورزش رو به حرفه ایا بسپاریم.

یه ملت، یه ضربان