اردیبهشت 8, 1403

اشک‌های کریس و حمله به پایت

شب گذشته فینال پانزدهمین دوره رقابتای جام ملتای اروپا، یورو ۲۰۱۶ در ورزشگاه “استاد دو فرانس” شهر پاریس بین تیمای فرانسه و پرتغال برگزار شد و در آخر این سلسائو اروپا بود که موفق شد خروسای میزبان رو پس از ۱۲۰ دقیقه به زانو درآورد و دقیقه ۱۰۸ با یدونه گل “اِدِر” به پیروزی رسیده و واسه اولین بار جام رو به خونه ببره.

رونالدو و اشک‌هاش

دقیقه ۸ بازی شاید بدترین و تلخ ترین اتفاق ممکن واسه پرتغالیا افتاد. کریس رونالدو در میونه میدون با ضربه دیمیتری پایت از ناحیه زانو آسیب خورد و به زمین افتاد. شاید فوتبال دوستان تا بحال تماشاگر این نبودن که آقای قدرت بدنی و عضله این جوری در زمین فوتبال آسیب ببینه. به هر حال کریس بلند شد و ادامه داد ولی حدود ۱۷، ۱۸ دقیقه بیشتر دووم نیاورد تا ریکاردو کورشما با مدل موی عجیب و غریبش جای کاپیتان سلسائو اروپا رو در زمین بگیره.
کریس که بسیار ناراحت بود اشکش سرازیر شد و از زمین مسابقه با برانکارد به بیرون برده شد.

بعد از این اتفاق شاید خیلی از تماشاگران و فوتبال دوستان قید قهرمانی قرمزپوشان رو زدن و انگار میزبان رو قهرمون دونستن. اما پس از خروج رونالدو، پرتغال انرژی مضاعفی گرفت تا نشون بده که بدون رونالدو هم می شه موفق شد.

هرچند که در بیشتر دقایق بازی خروسا سرتر از حریف قرمزپوش خود بودن اما پرتغالی که در این جام ۱۲۰ دقیقه های زیادی رو تجربه کرده بود، با وجود حشرهای مزاحم هرچه به پایان بازی نزدیک می شدیم قدرت اونا بیشتر می شد تا در آخر تیر خلاص رو به قلب پاریس و فرانسه شلیک کردن و به قهرمانی رسیدن.

حمله به دنیای مجازی پایت

یکی از باحال ترین نکاتی که پس از مصدومیت رونالدو اتفاق افتاد حمله ملت همیشه در صحنه کشورمون به صفحه اجتماعی دیمیتری پایت بود که اصلا هم اتفاق عجیبی نبود و هموطنان عزیمان خیلی شیک و مجلسی از خجالت شماره ۸ فرانسویا درآمدند تا اون باشه که دیگه روی پای رونالدو از این تکلای خطرناک نزنه.

امنیت، حرف اول در فینال

شاید این فینال، امنیتی ترین فینال تاریخ یورو بشمار بیاد. حملات تروریستی قبل از جام کمی شرایط رو تحتِ کنترل پلیس فرانسه درآورد. در طول بازیا تماشاگر چند اتفاق کوچیک بودیم که دیدار پایانی هم از این قانون مستثنی نبود. ساعاتی مونده به برگزاری مسابقه فینال جام ملت‌های اروپا در پاریس، پلیس بسته‌ای مشکوک در دور و بر هتل محل اقامت تیم ملی فرانسه پیدا و اونو در وضعیتی تحت‌کنترل، منفجر کرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :
تاثیرات شگفت‌انگیز ماشین‌آلات و اتوماسیون در کشاورزی

هفته گذشته حادثه‌ای مشابه تو یه ایستگاه مترو در شمال لندن روی داد؛ مردم از ایستگاه خارج شدن و پلیس بسته‌ای رو که بعداً مشخص شد شامل مواد غذایی بوده، منفجر کرد.

پایان طبیعی

۲ ساعت مونده به شروع بازی والبته در جریان بازی اتفاق عجیبی در ورزشگاه ملی فرانسه اتفاق افتاد. گروه خیلی از شاپرک‌ها به این ورزشگاه حمله آوردن. این شاپرکا روی چمن، دوربینا، لباس سرمربیان و بازیکنان حضور داشتن تا فینال یورو بسیار طبیعی جلوه کنه.

رونالدو و فریادی از ته دل

رونالدو که با مصدومیت غیرمنتظره اش در اول دیدار فینال، پرتغالیا رو شوکه کرد، در وقتای اضافه به نیمکت پرتغال برگشت و با شور و گرما زیادی هم تیمی هاش رو هدایت کرد.
در آخر با سوت پایانی بازی، اون با فریادی از ته دل، این قهرمانی رو جشن گرفت؛ فریادی که از فینال ۱۲ سال قبل مقابل یونان در سینه اون باقی مونده بود.

مسلمون هستم و عیسی رو دوست دارم!!!

تیشرتایی که روی اون نوشته شده بود اسلام رو دوست دارم بین هواداران پخش شد.
قطریا در جریان برگزاری رقابتای یورو ۲۰۱۶ اقدام جالبی واسه تبلیغ اسلام و همینطور رابطه با مسیحیا انجام دادن.  مسئولان فرهنگی ورزش این کشور، ۱۰۰ هزار تیشرت رو که روی اون حک شده بود من مسلمون هستم و عیسی رو دوست دارم بین هواداران فوتبال پخش کردن که اتفاقا استقبال تقریبا خوبی هم از اونا شد.
قطریا می گن این پروژه واسه تبلیغ اسلام و همینطور نابود کردن اختلافای مذهبی بسیار خوب بوده و در سالای آینده هم مثل این اقدامات انجام میدن.